Tosh Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Heisann, jeg har nå planer om å skaffe meg en liten Inspiron 8200.. Trenger bærbar pc til studier, men jeg vil samtidig ha en fet pc.. Da hadde det vært litt moro å bare skaffe en fet bærbar.. Men så lurer jeg litt på.. Støynivået på Inspiron 8200.. Noen her som vet om det er noe å bekymre seg over? Hadde vært greit å slippe diverse stygge blikk når vifta brummer ivei inne i forelesningssalen.. Ikke vært i så mange forelesningssaler, så vet ikke helt hvor høyt støynivå det er på din gjennomsnittlige NTNU-forelesningssal.. :smile: Apropos.. noen som vet om eventuelle bærbar-pc-avtaler som fins på NTNU? - Tosh Lenke til kommentar
kvest Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Finnes diverse bærbar-avtaler rundt på NTNU. Har ikke sjekka om vi har noen på kom.tek, men vet at bygg hadde en avtale for et år siden, en kamerat som kjøpte der. Søstern snakka om en avtale på ind.øk. også, så det skal nok være muligheter, bare sjekk med linjeforeninga di ellerno. Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 17. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2002 Får vite om et par dager nå om jeg kommer inn på komtek.. det jeg har søkt på.. :smile: Hvilket år går du? Blir spennende å se.. Men tingen er at jeg tenker å skaffe en nå, før skolen begynner.. Se om jeg får en eller annen fin bedriftsavtaleting.. Men uansett, må jeg prøve å finne ut noe om lydnivå.. *vente tålmodig på svar fra noen med erfaring om det* :smile: [ Denne Melding var redigert av: Tosh på 2002-07-17 14:07 ] Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 en liten 8200...? høres litt selvmotsigende ut... har 8200 selv, og den er tung og stor...og dell er noen idioter...eneste grunnen til at kjøpte den er skjermkortet!! og det er konge!! men jeg har ikke prøvd den i en forelesningsal enda...men jeg går utifra at det går greit! viften kommer ikke på så ofte, og den gir fra seg en moderat lyd!! så hvis ikke klassen består av en gjeng fra bergen filharmoniske orkester, så tror jeg du skal slippe å bli uglesett dag ut og dag inn! mvh krister Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 17. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2002 Vel.. en liten 8200 blir vel noe ala southparkguttene sin potbelly elephant.. :wink: Men hvis jeg vil ha en bærbar med heftig ytelse må jeg nesten ha noe sånn.. I tillegg, blir jo omtrent noe av det samme hvis jeg skal kjøpe meg en moderat bærbar til skole, og en fet stasjonær til hjemmebruk.. (Selv om det i lengden kanskje blir billigere med stasjonær, med tanke på oppgradering ++) [ Denne Melding var redigert av: Tosh på 2002-07-17 14:11 ] Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 hvis du har mulighet til det, ville jeg anbefalt deg å kjøpe en fet stasjoner, og en "billig" bærbar til skole... ...for som du sier, så blir det billigere i lengden... ...men viktigs av alt; du slipper å kjøpe en dell maskin! mvh krister Lenke til kommentar
lerun Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Tung(8200), nå det er relativt. Ja, den er større enn andre bærbare, men jeg synes den ikke er så veldig tung. Bærer den 3km til skolen (NTNU) uten prob. Greit med bærevæske, og man slipper maset med å ha to maskiner og transportere data mellom dem. Ville garantert glemt et eller annet på den andre som jeg trenger på den første. En bra bærbar løser dette. Lerun Lenke til kommentar
ekren Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Det finnes jo mange gode bærbare som gjør samme jobben som en Inspirion 8200 da.. Den er jo enorm - hva med f.eks Inspirion 4150, Zepto 2002 eller Compaq Evo n800v.. Disse er også meget kraftige, og betydelig mindre.. Inspirion 8200 er i tillegg dyr i forhold til hva du får.. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 jeg synes egentlig at ingen av disse "gjør samme jobben"...8200 har det klart kraftigste grafikk-kortet, og det var det som gjorde utslaget for meg... mvh krister Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 18. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2002 Sett litt på endel forskjellige. Både med fete skjermkort, og uten.. Men enten blir det så jeg kjøper en fet.. (inspiron 8200 eller noe i den dur), eller en grei, slim en - i tillegg til stasjonær.. Får vel sette opp en liten stasjonær, og se hvor mange penger jeg må ut med der.. Blir kanskje det som er mest aktuelt.. :smile: Lenke til kommentar
ltobiasb Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Når det gjelder støynivå, er det nok harddisken som er den viktigste faktoren. CPU vifta er nesten helt stille når du bare jobber med applikasjoner som Word. Hvis du får en IBM harddisk kan det være en ide å kjøre programmet IBM PowerBooster som kan lastes ned fra hjemmesiden til IBM. Dette programmet slår av rotasjonen til harddisken når den ikke brukes og da blir den helt stille. Du bør skru av autolagre-funksjoner og andre programmer som logger en gang i blant. Lenke til kommentar
Yuri Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Jeg har I8200 og er er ikke særlig forstyrret over støynivået på maskinen. Den bruker såkalt SmartCPU (i tillegg til SpeedStep) teknologi for å kjøle seg ned da den er inaktiv (til og med når det gjelder perioder på 20 sekunder o.l. og dermed starter ikke viften på langt nær så ofte som på f.eks. Fujitsu Amilo-D med PIII 1GHz. Putter du derimot inn en CD, vil du nok få høre en del bråk... Kan absolutt brukes ved bl.a. forelesninger da den i windows sjelden bruker 100% CPU use (dette som forårsaker varmen)... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå