Gå til innhold

IDE oppsett - HD CD brenner DVD-rom?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Quote:

arcade skrev (2002-07-17 14:22):

Hva spør du om ?

Om du vil vite hva som passer best som master eller slave, så er det en gylden regel at brenner alltid skal stå som master.

Dette står også i håndbøkene til de fleste brennere.

Arcade

Er ikke mange som gidder å lese bruker manualene. Eg er enig i at brenner som master og dvd/cd-rom som slave.
Lenke til kommentar

Ja, du bør ha harddisk på en egen IDE-kabel, og CD-enhetene på en kabel.

Hvordan harddiskene skal settes opp, varierer litt av merket, men om du bare har en disk, så skal den være satt opp riktig fra fabrikk.

Om du ønsker å sette inn en ekstra disk, må du sette hoveddisken til Master og ekstradisken til Slave (om de skal stå på samme kabel).

Om du lurer på noe av dette, kan du besøke harddisk-produsentens hjemmeside, de fleste har utfyllende og god informasjon om dette temaet :smile:

Lykke til!

Arcade

Lenke til kommentar

Må si meg litt uenig med de andre her...

Brenneren bør stå ALENE på en ide utgang. Måten jeg selv alltid har brukt er ide1: HD som master, CD/DVD-rom slave.

ide2: Brenner.

Har så godt som aldri problemer med brenning, men det skyldes jo kanskje Plextor'ens gode kvalitet også :smile:

Andy

Lenke til kommentar

Jeg kjører samme oppsett som Mr_Dillon. Fant ut at det gikk endel raskere når jeg tok cd-to-cd copy.

Jeg har kjørt mange benchmarks og tester og harddisken min blir ikke negativt påvirket (ihvertfall ikke målbart) av å være på samme IDE kabel som f.eks en DVD-ROM.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-17 13:32, Syver skrev:

Hvilket oppsett er best?

har du raid kontroller?

i så fall:

IDE3(raid): HD

IDE1: Brenner

IDE2: DVD

ellers:

IDE1:HD

IDE2: Brenner - CD

å ha brenneren på egen kabel er det null poeng i ettersom man ikke får feilbrenninger lengre uansett. Men både brenner og CD kan sakke ned HDen om de kjører på samme kabel som HDen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...