Gå til innhold

Har blødd neseblod i 10 min, hvordan stoppe det?

Shikaru

Anbefalte innlegg

Hørtes absolutt ikke bra ut. Har opplevd å tryne an mot scenekanten i gynsalen. Selvfølgeliug traff jeg med nesen først. Blødde litt da ja, men ga seg ganske fort. Hjelper med litt vått papir. Man børfor all del ikke stappe tørt dopapir inn i nesen da dette bare vil henge seg fast!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde et seriøst tilfelle av neseblod for ikke så lenge siden. Først bare la jeg hodet bakover, men etter å ha slukt blod i 10 min fant jeg ut at det var på tide å stoppe det. Gikk på badet og lot blodet flomme ned i vasken i 10 sek eller noe for å få ut mesteparten, og stappet deretter vått dopapir opp i nesen. Det hjalp, men ikke før en svær jævel av en snørr klump eller noe hadde kommet ut. Var oval og omtrent 5x3 cm stor, og 5mm tykk, med konsistens som rå fisk. Men når den var ute så ble det roligere oppi nasen.

Dette har jeg også vært borti. En gang så svelgte jeg faktisk en. Aner ikke hvor stor den var, men det var ikke spesielt behagelig.. Er heldivis lenge siden jeg har blødd neseblod nå :thumbup:

Lenke til kommentar

He-he...jeg har faktisk tilbragt en natt på sykehus fordi de ikke klarte å stoppe neseblodet på legevakten. Jeg blødde av og på i 12 timer og ingenting hjalp. På sykhuset stappet de noe ob lignende langt pokkerivold opp i nesa, og teipet igjen så den ikke sklei ut. Det var fryktelig ubehagelig og jeg lå våken hele natta.

Det pussige er at det aldri har skjedd hverken før eller etter :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg pleier å knipe oppe på nesebeinet og stappe papir i nesen. Det er stort sett bare til å legge seg i senga og vente på at det skal stoppe. Du skal seff ikke stappe papiret så langt opp i nesen at det sitter fast :p Jeg prøvde forresten metoden å lene seg litt forover. Blodet fosset utover hele badet :p Namnam. Fant blodflekker flere dager etterpå

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242
For all del ikke knip helt nedert. Da vill alt blodet samles og ikke tette igjenn sprekken i blodåren, men finne andre utganger som f.eks: Munn eller Øye! det er ikke spessielt behagelig å miste synet pga blod.

Beklager men det der har jeg vankelig for å tro. At blodet vil piple ut av øynene hvis han klemmer igjen nederst på nesen? Du har ikke sett litt for mye på splatterfilmer i det siste vel?

Det er fullt mulig.

Det skjedde meg meg da jeg rensket skattkammeret(ja..desverre). Uheldigvis hadde jeg klart å komme borti en blodåre som har tynne vegger eller noe. etter ca 5 min meg hode bakover gikk jeg inn på badet...har prøvde jeg å putte dotter i nesen, men det ble for mye blod, og jeg måtte skifte ettter 20 sec.

da sa broderen at jeg måtte tette neseborene med fingrene(knipe). etter ca 30-40 sec ble alt blurry på det venstre øye. Som når man stiller et kamera HELT feil og man bare får blurr. Slik så det ut. Etterpå satt jeg i ca 20 min og hold med på nesebeinet/rett under nesebeinet.

Mamma sier at mange i familien har lett for å blø neseblod...faen det sux.

Lenke til kommentar

er ikke lurt å legge hodet bakover når du blør neseblod.. da renner det innover istedet, og det er ikke spesiellt bra..

Det som alltid har hjulpet for meg er å bare blåse ordntli ut.. Snyte meg noe sinnsykt, helst rett i en vask eller utendørs, uten papir (da spruter det over alt).

Da har det pleid å komme en relativt stor rød snørrklyse ut, og så har det gitt seg..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242
en kompis av meg som fortalte at han hadde våkna av at han nøys en natt, og når han fikk sett seg rundt var det en svær blodflekk på skapet ved siden av senga :!:

hehe :love:

En kompis av meg hadde hatt et mareritt, våknet raskt, slått hodeet i lapen over senga, og sovnet igjenn...da mora kom inn på rommet hannes lå deet blo over hele sengen..han var dypt i en søt drømm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...