reallars Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Batteritiden er i hvertfall 5 timer ved lett bruk (9-cellers batteri). Har ikke testet skikkelig ennå, men når den er fullt oppladet og trådløsnettet er av viser indikatoren 6 timer og 20 min. Lenke til kommentar
tommis Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Bestilte forrige lørdag klokken 17.00, og fikk den levert på døren på tirsdag klokken 12!Så jeg fikk den etter 3 dager, og en av dagene var en søndag. Jeg er veldig fornøyd med leveringstiden. Da fikk jeg svaret mitt. Beregnet leveringsdag er satt til 02.07.2005. Men jeg ser at dette stadig endrer seg. Har du motatt den enda? Venter på min også... Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Mottok min bærbare Inspiron 6000 i dag og er stort sett fornøyd. Hvilke instillinger bruker dere for skjermen? Blir liksom aldri helt fornøyd med skarphet/kontrast osv. Ser for øvrig at den er innstilt på 60hz, noe som vel ikke stemmer helt, da den er langt klarere enn som så. EDIT: Får vondt i øynene allerede etter 30 minutter bak denne skjermen. Videre lurer jeg på hvordan man får aktivert tv-out? Endret 5. juli 2005 av kidstar Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 ...Ser for øvrig at den er innstilt på 60hz, noe som vel ikke stemmer helt, da den er langt klarere enn som så... Hz har ikke noe å si på en LCD skjerm, ettersom de oppdaterer pixel for pixel, og ikke linje for linje slik som de gamle CRT skjermene. Det er derfor en LCD skjerm aldri vil flimre. Om skarpheten er dårligere enn du forventet kan det jo hende du ikke har skjermen på korrekt oppløsning? Kanskje opplagt, men LCD skjermer trives jo bare på sin native oppløsning, alt annet ser fryktelig grumsete ut. Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 ...Ser for øvrig at den er innstilt på 60hz, noe som vel ikke stemmer helt, da den er langt klarere enn som så... Hz har ikke noe å si på en LCD skjerm, ettersom de oppdaterer pixel for pixel, og ikke linje for linje slik som de gamle CRT skjermene. Det er derfor en LCD skjerm aldri vil flimre. Om skarpheten er dårligere enn du forventet kan det jo hende du ikke har skjermen på korrekt oppløsning? Kanskje opplagt, men LCD skjermer trives jo bare på sin native oppløsning, alt annet ser fryktelig grumsete ut. Har satt den til 1680 x 1050 true color / maintain aspect ratio. Kanskje det bare er øynene mine som ikke tåler denne høye oppløsningen. Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Det kom seg virkelig nå som jeg fikk satt opp PPT-instillingene til 130%. Ellers har det vel mye å gjør med tilvenning. Lenke til kommentar
the_auditor Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Vurderer i6000 eller cl56 før studiene starter til høsten, men har hørt av mange at i6000 er veldig tykk og klumpete? Ellers virker det som jeg får mye mere for pengene hvis jeg velger i6000 enn cl56. Endret 5. juli 2005 av Zalaam Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Vurderer i6000 eller cl56 før studiene starter til høsten, men har hørt av mange at i6000 er veldig tykk og klumpete? Ellers virker det som jeg får mye mere for pengene hvis jeg velger i6000 enn cl56. Ikke det at jeg har så veldig lang erfaring med bærbare, men jeg vil da på ingen måte si at den er tykk og klumpete. Men sant, det avhenger kanskje av hva du har hatt tidligere. Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Kan ikke se at det følger med gjenopprettingscd til Dell Inspiron 6000. Hva gjør jeg som ikke kommer meg inn i Windows? Det hele skjedde når jeg skulle dele partisjon c i to deler. Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Innstaller Windows på nytt! Joda, men synest likevel at det er rart at det ikke følger med os på cd (lovlig sådan). Får håpe det går greit å legge inn XP Pro istedenfor Home da. Lenke til kommentar
longbow Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Det følger forsåvidt med en slik cd, den ligger på pcen, og du må brenne den ut! start>alle program>dell tilbehør>dell recoverey cd der ligger din cd klar til å brennes. --> slik sa dell det! Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Det følger forsåvidt med en slik cd, den ligger på pcen, og du må brenne den ut! start>alle program>dell tilbehør>dell recoverey cd der ligger din cd klar til å brennes. --> slik sa dell det! Jeg kommer ikke inn i Windows. Installerer XP Pro nå; krysser fingrene for at alt funker med drivere og den slags. Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Her er alle komponentene som mangler drivere etter et XP Pro er installert. Ethernet Controller Multimedia Audio Controller Network Controller PCI Device PCI Modem SM Bus Controller Video Controller Video Controller Håper virkelig at disse lar seg spore opp hos Dell. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Dell har alle drivere til pc-en på sidene. Husk å last ned Omegadrivers og ikke de gamle utdaterte skjermkort-driverne på sidene til Dell. Edit: Leif i url. Endret 5. juli 2005 av Fredrik Larsen Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Dell har alle drivere til pc-en på sidene. Husk å last ned Omegadrivers og ikke de gamle utdaterte skjermkort-driverne på sidene til Dell. Edit: Leif i url. Takker. Det skal sies at skjermen virker mye bedre nå. Kanskje det bare er psyken min som spiller inn. En liten observasjon jeg gjorde tidligere i dag: Hva er det som gjør at skjermen blir mørkere når jeg drar ut kabelen til laderen? Lenke til kommentar
brrah Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Det er vel for å spare strøm... Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) En liten observasjon jeg gjorde tidligere i dag: Hva er det som gjør at skjermen blir mørkere når jeg drar ut kabelen til laderen? Det er satt i bios hvordan lysstyrke skjermen skal settes ned til når den kjører på batteri, mindre lysstyrke tar mindre strøm. Endret 5. juli 2005 av Fredrik Larsen Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Den er grei. Det ligger unektelig mye drivere på sidene til Dell. Har noen av dere gjort dette før og kan si sånn omtrent hvilke jeg trenger? Lenke til kommentar
d_stenvig Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Håper ikke det blir så mye styr med min nye i6000! Du verden... Fredrik Larsen: Er det lov å spørre hvor mye du ga for maskina di? Mektig impressed av specs`n! Restectpa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå