Gå til innhold

Dell Inspiron 6000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bestilte forrige lørdag klokken 17.00, og fikk den levert på døren på tirsdag klokken 12!

Så jeg fikk den etter 3 dager, og en av dagene var en søndag. Jeg er veldig fornøyd med leveringstiden. :)

Da fikk jeg svaret mitt. Beregnet leveringsdag er satt til 02.07.2005.

Men jeg ser at dette stadig endrer seg.

Har du motatt den enda? Venter på min også...

Lenke til kommentar

Mottok min bærbare Inspiron 6000 i dag og er stort sett fornøyd.

 

Hvilke instillinger bruker dere for skjermen? Blir liksom aldri helt fornøyd med skarphet/kontrast osv. Ser for øvrig at den er innstilt på 60hz, noe som vel ikke stemmer helt, da den er langt klarere enn som så.

 

EDIT: Får vondt i øynene allerede etter 30 minutter bak denne skjermen.

:no:

 

Videre lurer jeg på hvordan man får aktivert tv-out?

Endret av kidstar
Lenke til kommentar
...Ser for øvrig at den er innstilt på 60hz, noe som vel ikke stemmer helt, da den er langt klarere enn som så...

Hz har ikke noe å si på en LCD skjerm, ettersom de oppdaterer pixel for pixel, og ikke linje for linje slik som de gamle CRT skjermene. Det er derfor en LCD skjerm aldri vil flimre.

 

Om skarpheten er dårligere enn du forventet kan det jo hende du ikke har skjermen på korrekt oppløsning? Kanskje opplagt, men LCD skjermer trives jo bare på sin native oppløsning, alt annet ser fryktelig grumsete ut.

Lenke til kommentar
...Ser for øvrig at den er innstilt på 60hz, noe som vel ikke stemmer helt, da den er langt klarere enn som så...

Hz har ikke noe å si på en LCD skjerm, ettersom de oppdaterer pixel for pixel, og ikke linje for linje slik som de gamle CRT skjermene. Det er derfor en LCD skjerm aldri vil flimre.

 

Om skarpheten er dårligere enn du forventet kan det jo hende du ikke har skjermen på korrekt oppløsning? Kanskje opplagt, men LCD skjermer trives jo bare på sin native oppløsning, alt annet ser fryktelig grumsete ut.

Har satt den til 1680 x 1050 true color / maintain aspect ratio.

 

Kanskje det bare er øynene mine som ikke tåler denne høye oppløsningen.

Lenke til kommentar
Vurderer i6000 eller cl56 før studiene starter til høsten, men har hørt av mange at i6000 er veldig tykk og klumpete? Ellers virker det som jeg får mye mere for pengene hvis jeg velger i6000 enn cl56.

Ikke det at jeg har så veldig lang erfaring med bærbare, men jeg vil da på ingen måte si at den er tykk og klumpete. Men sant, det avhenger kanskje av hva du har hatt tidligere.

Lenke til kommentar
Det følger forsåvidt med en slik cd, den ligger på pcen, og du må brenne den ut!

 

start>alle program>dell tilbehør>dell recoverey cd

der ligger din cd klar til å brennes.

 

--> slik sa dell det!

Jeg kommer ikke inn i Windows.

 

Installerer XP Pro nå; krysser fingrene for at alt funker med drivere og den slags.

Lenke til kommentar

Her er alle komponentene som mangler drivere etter et XP Pro er installert.

 

Ethernet Controller

Multimedia Audio Controller

Network Controller

PCI Device

PCI Modem

SM Bus Controller

Video Controller

Video Controller

 

Håper virkelig at disse lar seg spore opp hos Dell. :D

Lenke til kommentar
Dell har alle drivere til pc-en på sidene. :)

 

Husk å last ned Omegadrivers og ikke de gamle utdaterte skjermkort-driverne på sidene til Dell. :w00t:

 

Edit: Leif i url.

Takker.

 

Det skal sies at skjermen virker mye bedre nå. Kanskje det bare er psyken min som spiller inn. :)

 

En liten observasjon jeg gjorde tidligere i dag: Hva er det som gjør at skjermen blir mørkere når jeg drar ut kabelen til laderen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...