Gå til innhold

Dell Inspiron 6000

Anbefalte innlegg

Nå er d lenge siden jeg har vært inne på dette forumet, så takk for sist alle kjente og kjære :)  Det jeg lurte på var om det er noen som vet hvor jeg kan finne drivere og de programmene som fulgte med maskinen... Hadde en total krasj og og måtte slette alt som var inne på maskinen. Nå har det seg slik at jeg har mistet dell os plta jeg brente ut og ctrl f11 i restarten fungerer ikke lengre.. Så nå har jeg faktisk lagt inn en plain win xp på maskinen min. Største problemet med d er at jeg ikke klarer å bruke scrollen på mousepaden, hverken horisontalt eller verticalt... Er det noen der ut som kan hjelpe meg? Jeg har sett på dell sine sider, og fant bare noen usle drivere jeg egentlig ikke har bruk for. har ikke noe lyst til å ringe de heller, hater treige telefonsvarere :hrm:

5468108[/snapback]

Link til drivere og programmer:http://support.euro.dell.com/support/downloads/devices.aspx?c=no&cs=nodhs1&l=no&s=dhs&SystemID=INS_PNT_6000&os=WW1&osl=EN

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...
Noen som vet hvordan man gjør DVD spilleren sonefri?

6428930[/snapback]

Laste ned en uoffisiell/moddet firmware.....

Det har jeg gjort. Fungerte flott på min Sony dvd brenner!

6429439[/snapback]

Hvor finner jeg det til den spilleren som står i Inspiron 6000 da?

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan man gjør DVD spilleren sonefri?

6428930[/snapback]

Laste ned en uoffisiell/moddet firmware.....

Det har jeg gjort. Fungerte flott på min Sony dvd brenner!

6429439[/snapback]

Hvor finner jeg det til den spilleren som står i Inspiron 6000 da?

6464460[/snapback]

Hvilken spiller står i maskinen din da? Jeg har en sony 8x brenner......

Lenke til kommentar

Tenker på å selge min i6000 for å oppgradere til i6400.

Jeg har en 1,86 ghz cpu, 1024 gb ram, 80 gb harddisk, ati x300 256mb, wsxga 1640x1240 skjerm. Hvilken pris kan jeg forvente meg å få for denne?

Når vil dell introdusere intels nye cpu i sine bærbare, og kommer det noen nye skjermkort til i6400 i nærmeste fremtid?

Lenke til kommentar
Tenker på å selge min i6000 for å oppgradere til i6400.

Jeg har en 1,86 ghz cpu, 1024 gb ram, 80 gb harddisk, ati x300 256mb, wsxga 1640x1240 skjerm. Hvilken pris kan jeg forvente meg å få for denne?

Når vil dell introdusere intels nye cpu i sine bærbare, og kommer det noen nye skjermkort til i6400 i nærmeste fremtid?

6472599[/snapback]

Kan være du har dine grunner, men en slik oppgradering er vel nærmest meningsløs? Alt i alt kan jeg ikke se hvorfor du skulle trenge å bruke minst 5000 kr for en minimal ( i alle fall i praktisk bruk, sikkert større "målt") ytelsesforbedring. MAskinene ser jo tom like ut. Jeg ville spart pengene mine og heller brukt dem ved neste korsvei. Bare et velment råd :)

Pris for din gamle ? Tja...det dukker jo stadig opp gode tilbud rundt 7-8000 kr med liknende spesifikasjoner, så noe over 5000 er vel uaktuelt, realistisk pris kanskje mer mot 4000. Brukt datautstyr faller mye i pris, raskt. Men du kan jo være heldig, det finnes mange idioter der ute, hvis du har samvittighet til slikt da...

Olav

Lenke til kommentar
Disken i min I6000 har tatt kvelden. Noen som vet hvor lang tid jeg bør regne med å være uten pc i tiden framover?

6485912[/snapback]

Er den sendt inn? Hvor gammel er den?

Er den under 1 år skal du ikke se bort i fra at de ordner/bytter den på stedet. De gjorde det med skjermen min i alle fall. Om den må sendes inn så har jeg ingen erfaring med akkurat det.

Olav

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ser tidligere i denne tråden at noen anbefaler å bruker Omega drivere for skjerm kort. Stemmer dette at en ikke skal bruke Dell sine egne drivere som finnes på dell sin side. Hav er den vesentlige forskjellen egentlig ved å bruke omega driverne v dell. Vil en se noen forbedringer på skjermen eller ??

Skal formatere og bare lurer på om det er verdt å årøve omegha driverne eller bare bruke dell sine.... noen synspunkter el. erfaringer på dette hadde vært fint...

på forhånd takk...

ps. hvilen omeage driver skal en bruke da !

noen linker ?

Lenke til kommentar
Ser tidligere i denne tråden at noen anbefaler å bruker Omega drivere for skjerm kort. Stemmer dette at en ikke skal bruke Dell sine egne drivere som finnes på dell sin side.  Hav er den vesentlige forskjellen egentlig ved å bruke omega driverne v dell. Vil en se noen forbedringer på skjermen eller ??

Skal formatere og bare lurer på om det er verdt å årøve omegha driverne eller bare bruke dell sine.... noen synspunkter el. erfaringer på dette hadde vært fint...

på forhånd takk...

noen linker ?

6606443[/snapback]

noen gode svar å komme med eller ?

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Hei,

Er det noen som har prøvd å kjøre Vista på Inspiron 6000?

Lurer på om skjermkortet er god nok. Har tatt dell-vista testen og fikk beskjed om at Vista Home editon er det eneste alternativet.

Noen som har erfaringer?

Takk

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Hei,

Er det noen som har prøvd å kjøre Vista på Inspiron 6000?

Lurer på om skjermkortet er god nok. Har tatt dell-vista testen og fikk beskjed om at Vista Home editon er det eneste alternativet.

Noen som har erfaringer?

Takk

Jeg har Vista Ultimate og kjører Aero.

(har oppgradert til 2.13 GHz CPU, og 2GB ram). Har tenkt å oppgradere skjermkortet, men det går jo ikke :(

Ser tidligere i denne tråden at noen anbefaler å bruker Omega drivere for skjerm kort. Stemmer dette at en ikke skal bruke Dell sine egne drivere som finnes på dell sin side.  Hav er den vesentlige forskjellen egentlig ved å bruke omega driverne v dell. Vil en se noen forbedringer på skjermen eller ??

på forhånd takk...

noen linker ?

noen gode svar å komme med eller ?

Jeg bruker ATI Radeon sine

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...