Gå til innhold

Dell Inspiron 6000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg finner desverre ikke den tråden igjen....var på et amerikansk forum tror jeg.

Men hvorfor bruker du ikke i8kfan programmet til å styre viftene? Man kan jo stille temperaturen så lavt du vil slik at du forsikrer deg om at laptopen ikke blir "overopphetet". Har hørt flere si at dette programmet fikser støyen.

Lenke til kommentar

Testa det en gang, men så spurte jeg senere om dette programmet kunne skade pcen på noen måte, da det er en grunn til at viftene kommer på og kjøler, og vet ikke helt hvor mye jeg har lyst til å tukle med det når pcen er helt ny.

Lenke til kommentar

Har hatt min i ett par dager nå. Har problem med at den mister kontakten med nettet veldig ofte ( selv om den har bra signalstyrke) Det har ikke noe med ruteren å gjøre tror jeg, siden jeg kjører en stasjonær med USB-plugg, og den er helt stabil. Er det andre som sliter med dette, som eventuelt har funnet en løsning på det?

Lenke til kommentar
haha, Fn+Z jekker vifta opp et hakk, den smile2.gif

Jeg slo på pcen, trykke Fn+Z, men ikke noen merkbar økning der... *vente litt til den blir varm*

prøv å trykk et par ganger, og evt. hold den inne litt.

Det fungere iallefall på min (selv om jeg kjører ik8fanGui!) Viften går på et sekund eller 2 før fanGui jekker den tilbake til null igjen!

Lenke til kommentar

Nå skal jeg legge ut specs på min i6000 som jeg har bestilt gjennom hjemmepc ordningen vi har på jobben.

*Intel® Pentium® M prosessor 750 (1.86GHz 2MB L2 cache 533MHz FSB) *Microsoft® Windows® XP Home SP2

*15,4" widescreen skjerm UltraSharpTM WSXGA+ (1680 x 1050) LCD Panel

*Basis pakke: 3 års på-stedet-service neste arbeidsdag og online multimedia undervisning

*2048MB 400MHz DDR2 RAM (2 x1024)

*128MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300

*80GB (5.400rpm) IDE harddisk

*Fixed intern 8X DVD+/-RW Drv med Software

*Intel® trådløs 2200 802.11b/g Mini PCI-kort

*europeisk - Dell™ TrueMobile™ 350 intern Bluetooth modul

*primær 6-celle 53 WHr batteri

*AC-adapter D-serie 65W strømkabel

*Norton™ Internet Security™ 2005 15- måneders antiviruslisens

*mener vi får office pakken med også...

Pris fra dell= 25359kr...uten bærevæesken som vi får med på kjøpet uansett.

Dette betaler jeg 3800kr for....fordelt på 3 år nedbetaling..

Da gjennom bruttolønnsordningen og at bedriften jeg jobber for spanderer 10k som trekkes fra før jeg blir trukket i bruttolønn.

Kort sagt et tilbud jeg ikke kunne takke nei til!

Nå håper jeg at dette opplegget vil kjøre de, fleste spill med noenlunde ytelse...

Edit: jeg kommer ikke på i farten om det var 2 gig elelr 1 gig ram. syntes det var håreisende dyrt når jeg la 2 gig inn på dell sine sider i forhold til 1 gig....skal finne ut av dette på mandag.

Lenke til kommentar
Kjørte en 3DMark 03 test på min 6000 1,6 GHz med Ati X300 og fikk et resultat på 2944. Syntes det var meget bra, er det andre som har kjørt testen så gjerne post res. her

Jeg fikk ca 2500 når jeg testa min...

har da 1.73 mhz og 1024 ram med x300 kortet...

merkelig at du får nesten 500 mer enn meg...:( (må ut og trimme pcen min, selv om den er helt ny og fri for alt rusket som har en tendens til å hope seg opp)

Thorjak; mange ram har du?

Endret av longbow
Lenke til kommentar
Nå skal jeg legge ut specs på min i6000 som jeg har bestilt gjennom hjemmepc ordningen vi har på jobben.

*Intel® Pentium® M prosessor 750 (1.86GHz 2MB L2 cache 533MHz FSB) *Microsoft® Windows® XP Home SP2

*15,4" widescreen skjerm UltraSharpTM WSXGA+ (1680 x 1050) LCD Panel

*Basis pakke: 3 års på-stedet-service neste arbeidsdag og online multimedia undervisning

*2048MB 400MHz DDR2 RAM (2 x1024)

*128MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300

*80GB (5.400rpm) IDE harddisk

*Fixed intern 8X DVD+/-RW Drv med Software

*Intel® trådløs 2200 802.11b/g Mini PCI-kort

*europeisk - Dell™ TrueMobile™ 350 intern Bluetooth modul

*primær 6-celle 53 WHr batteri

*AC-adapter D-serie 65W strømkabel

*Norton™ Internet Security™ 2005 15- måneders antiviruslisens

*mener vi får office pakken med også...

Pris fra dell= 25359kr...uten bærevæesken som vi får med på kjøpet uansett.

Dette betaler jeg 3800kr for....fordelt på 3 år nedbetaling..

Da gjennom bruttolønnsordningen og at bedriften jeg jobber for spanderer 10k som trekkes fra før jeg blir trukket i bruttolønn.

Kort sagt et tilbud jeg ikke kunne takke nei til!

Nå håper jeg at dette opplegget vil kjøre de, fleste spill med noenlunde ytelse...

Edit: jeg kommer ikke på i farten om det var 2 gig elelr 1 gig ram. syntes det var håreisende dyrt når jeg la 2 gig inn på dell sine sider i forhold til 1 gig....skal finne ut av dette på mandag.

Husk at du kan få alt det der for halvparten av prisen hvis du kjøper ram fra en annen plass enn Dell.

Lenke til kommentar

Må bare spørre, meget uerfaren med bærbare pcer. Har planer om å bestille Dell i6000. Når dette står oppgitt Intel® trådløs 2200 802.11b/g Mini PCI-kort, er dette samme som ethernet nettverkskort. Altså slik at man kan plugge tp-kabelen rett i maskinen. Eller kan man bare koble denne bærbare til trådløse nettverk?

Lenke til kommentar
Må bare spørre, meget uerfaren med bærbare pcer. Har planer om å bestille Dell i6000. Når dette står oppgitt Intel® trådløs 2200 802.11b/g Mini PCI-kort, er dette samme som ethernet nettverkskort. Altså slik at man kan plugge tp-kabelen rett i maskinen. Eller kan man bare koble denne bærbare til trådløse nettverk?

Du er ikke den eneste som lurer. :)

Lenke til kommentar
Skulle gjerne likt å hørt denne viften selv, før jeg kjøper. Jeg er vant med å ha 3-4 disker i den stasjonære, noe som gir en del støy. Er det slik at man blir irritert, eller er det bare å legge godviljen til? :)

viften syns e helt fin.. fatter ikke når folk sier at den er for bråkette.. Men skjermen irrirterer meg :( spesielt når jeg har fått den for 2 dager siden.. Prøvde å ringe til kundeservice på fredag, men fikk jo aldri svar, var opptatt hele tiden..

Lenke til kommentar

Nei, det er et trådløst nettverkskort. Det er et vanlig nettverkskort i tillegg. Så du kan koble nettverkskabelen rett i maskinen dersom det var det du lurte på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...