Hovis Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) på min dell i6000, der brukte jeg et program som het fangui til og redusere vifte støyen.. det hjalp litt ellers kan du jo laste ned plugins til winamp, så du kan bruke frontpanelet til winamp husker ikke helt hvor du lasta det ned, men du finner det i denne posten, en eller annen plass på de første 20 sidene 5375576[/snapback] Prøver dette programmet nå I9kfangui. Viftene går på ved 50 grader av igjen på 35. Men temperaturen går da opp og ned når viftene slår seg på. virker litt snodig på meg. Andre program som anbefales?? eller er dette det beste programmet til viftestyring og temperatur?? Endret 4. januar 2006 av Hovis Lenke til kommentar
Hovis Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Eller er dette programmet bedre Centrino Hardware Control (Notebook Hardware Controll)?? Er usikker på hva man bør bruke på en I6000 med Pentium M cpu http://www.pbus-167.com/chc.htm Håper noen kan tipse her...utålmodig med ny pc her Endret 4. januar 2006 av Hovis Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) hmm trur faktisk eg laget ein ny tråd om denne pcn... Inspirion 6000: Intel® Pentium® M prosessor 1.7 Ghz ATI radeon X300 128 mb 1 gb DDR2 60 GB HD 15.4 WS 1280x800 Fixed intern 8X DVD+/-RW Drv med Software XP Home 6600kr uten moms (som eg ikke trenger å betale ) 1. februar er denne min Endret 4. januar 2006 av luni Lenke til kommentar
m99 Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Eller er dette programmet bedre Centrino Hardware Control (Notebook Hardware Controll)?? Er usikker på hva man bør bruke på en I6000 med Pentium M cpu http://www.pbus-167.com/chc.htm Håper noen kan tipse her...utålmodig med ny pc her 5381484[/snapback] Jeg liker I9kfanGUI (for viftestyring) og RMClock (for å redusere spenningen til CPU'n) bedre enn NHC, NHC er heller ikke gratis lenger. Hvis du har ATI GPU anbefaler jeg ATITool. Lenke til kommentar
Hovis Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Eller er dette programmet bedre Centrino Hardware Control (Notebook Hardware Controll)?? Er usikker på hva man bør bruke på en I6000 med Pentium M cpu http://www.pbus-167.com/chc.htm Håper noen kan tipse her...utålmodig med ny pc her 5381484[/snapback] Jeg liker I9kfanGUI (for viftestyring) og RMClock (for å redusere spenningen til CPU'n) bedre enn NHC, NHC er heller ikke gratis lenger. Hvis du har ATI GPU anbefaler jeg ATITool. 5386127[/snapback] Jeg bruker både NHC og I9KfanGUI nå. det fungerer greit. Men kan prøve RMClock for å se om jeg liker det bedre. Synd mna ikke kunne styre viftene på NHC Men da er det disse programmene de fleste bruker...? Hva anbefales av I9KfanGUI eller Speedfan? Endret 5. januar 2006 av Hovis Lenke til kommentar
SolitaryB Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Jeg har et "problem" med min Dell I6000. Når jeg trekker ut strømpluggen (enten fra maskin eller vegg) blir skjermen "svart". Det vil si, skjermen er aktiv (det lyser fra den) men viser ikke noe bilde, og det virker som harddisken går også. Noen som vet hva dette skyldes, og evt. hva jeg skal gjøre? Mvh Stig M Lenke til kommentar
m99 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Husker jeg rett så var ikke Speedfan helt kompatibel med i6000, men det er noen måneder siden jeg testet, så det kan ha kommet en nyere versjon siden da. Lenke til kommentar
Hovis Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) Husker jeg rett så var ikke Speedfan helt kompatibel med i6000, men det er noen måneder siden jeg testet, så det kan ha kommet en nyere versjon siden da. 5391745[/snapback] Det stemmer nok enda det ja. Prøvde i går, får ikke frem noe særlig i det programmet. Et par temperaturer, og det er alt. Nei da er det vel I9kfanGUI man må bruke :!: Endret 6. januar 2006 av Hovis Lenke til kommentar
Hovis Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Men er det riktig at temperaturen går kjapt opp når cpuen jobber?? Tempen kan ligge på 37 grader uten at viftene er på. Når cpuen jobber kan den gå raskt opp til 48-50 grader (da slår viftene mine inn). Bruker også dynamic switching i NHC. Er dette normalt?? Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 jeg har spilt en del med min i6000, og den blir temmlig varmt etter en stund og viften går i hundre. Men jeg vil tro at dette er ganske nødvendig. Jeg ville ikke brukte noe som helst av fan-kontroll, ihvertfall ikke om man spiller med den. Lenke til kommentar
Hovis Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) jeg har spilt en del med min i6000, og den blir temmlig varmt etter en stund og viften går i hundre. Men jeg vil tro at dette er ganske nødvendig. Jeg ville ikke brukte noe som helst av fan-kontroll, ihvertfall ikke om man spiller med den. 5392420[/snapback] Oki. Men kan jo skru av viftekontrollen når jeg skal spille da. Er jo greit med stille maskin når man skriver eller surfer på nett. Men er det lurt å bruke NHC på dynamiv switching eller bør den stå på max hele tiden?? Endret 6. januar 2006 av Hovis Lenke til kommentar
Mr_Jonez Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) Da har jeg fått igjen maskinen min fra service. Hovedkortet var dødt Dhl kom og hentet Maskinen onsdag 04.01 klokken 11:00. Jeg fikk den idag (fredag 06.01) klokken 11:30. På denne tiden har maskinen blitt fraktet fra Ålesund til England, reparert og fraktet tilbake. På 48 timer! Jeg er mektig imponert! (fikk beskjed om at det ville ta cirka en uke) At maskinen fungerer fint nå er også et pluss :!: (har jo lest så ymse om servicen og kundebehandlingen Dell fremviser) Endret 6. januar 2006 av Mr_Jonez Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Nå gadd jeg ikke å leste igjennom alle de 36 sidene og spør derfor rett ut : Er det på noe vis mulig å slippe at skjermen blir så mørk når man drar ut strømmen? jeg merka også at når jeg skulle teste hvor lenge batteriet holdt og var nedpå 3 % før jeg putta inn strømmen igjen, så var fortsatt bildet rimelig mørkt da jeg koblet til strømmen. Lenke til kommentar
Mr_Jonez Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Nå gadd jeg ikke å leste igjennom alle de 36 sidene og spør derfor rett ut : Er det på noe vis mulig å slippe at skjermen blir så mørk når man drar ut strømmen? jeg merka også at når jeg skulle teste hvor lenge batteriet holdt og var nedpå 3 % før jeg putta inn strømmen igjen, så var fortsatt bildet rimelig mørkt da jeg koblet til strømmen. 5394929[/snapback] Lysstyrken på skjermen kan du stille selv. Er bare å sette den til maks lysstyrke også ved batteridrift. Innstillingene kan gjøres både i bios og i windows. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Nå gadd jeg ikke å leste igjennom alle de 36 sidene og spør derfor rett ut : Er det på noe vis mulig å slippe at skjermen blir så mørk når man drar ut strømmen? jeg merka også at når jeg skulle teste hvor lenge batteriet holdt og var nedpå 3 % før jeg putta inn strømmen igjen, så var fortsatt bildet rimelig mørkt da jeg koblet til strømmen. 5394929[/snapback] Lysstyrken på skjermen kan du stille selv. Er bare å sette den til maks lysstyrke også ved batteridrift. Innstillingene kan gjøres både i bios og i windows. 5395131[/snapback] Hvor hen da om jeg tør spørre ? blir forresten da batterilevetiden vesentlig dårligere da ? eller er det snakk om 30 min på 5 timer forskjell ca? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Fn knappen + pil opp \ ned. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) Etter en kjapp titt så fant jeg ut hvor knappen var.. heheh.. Men det var da jaggu meg betydelig forskjell på max og min lysstyrke.. Levetiden var jo nesten 2/5 deler lenger... Endret 6. januar 2006 av Kurt P Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Jeg merker at det hakker i lyden nå og da når jeg spiller av film (VLC) på pcn.. Hva er grunnen til dette? Lenke til kommentar
Mr_Jonez Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) Du kan også stille det inn i "Quickset" (eller hva det nå heter) Endret 6. januar 2006 av Mr_Jonez Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Du kan også stille det inn i "Quickset" (eller hva det nå heter) 5396513[/snapback] Var ikke helt sikker på om jeg skjønte hva du sa der.. Hva skal jeg stille inn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå