gamer73 Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 hehe jeg er både eldre og meg fast inntekt. Og joda..jeg har en knusegod stasjonær pc som brukes til spilling, men jeg har jo også i6000 som fungerer som min mobile-spillpc. En Ultraportabel ser jeg på som en rein mobil-jobb-pc og dette behovet har ikke jeg. Jeg bruker riktignok bærbar i jobbsammenheng en gang i blandt, men ikke ofte nok til at behovet for en ultraportabel melder seg. Ultraportable er mer rettet på spesialbrukere. Men joda kvaliteten er jo grei nok liksom på i6000 lcd skjerm, men prøv en direkte sammenligning med en stasjonær spill LCD skjerm så skal du se at forskejellen er svært stor. I wow er fargene ganske blasse på min i6000 i forhold til min stasjonære. Dette kan ha med fargeinstillinger å gjøre, men i utganspunktet er en skjerm alltid satt opp i default til å yte best mulig av det den er god for. Men så er også wow med sitt "eventyr-look" et spill som spiller mye på "vivid-colors". Film på i6000 blir jo egentlig ganske bra, da fargene på film og ellers rundt oss i naturen er mer blasse, sett i forhold til spill som wow. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 jupp. er ihvertfall det jeg har lyst til nå. er ikke sikkert jeg gjør det når det kommer til stykket. og en ting til, så fort som ting utvikler seg så kan det jo hende det faktisk vil gå an å få en ok spille laptop om en fem års tid som i tillegg ikke er så stor og tung.. og batteri tiden håper jeg de virkelig har gjort noe med innen da. er litt lei av at i6000'n min har ~ 2.5 timers batteri tid. brenselcelle vil vel hjelpe håper jeg. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Dem bærbare blir bedre og bedre, men det gjør også spillene. Og man må også tenke på at behovet for å ha bærbare spillmaskiner kanskje ikke er enormt i dag og sikkert ikke heller om fem år. Da jeg ikke tror at folk reiser noe særlig mer om 5 år enn nå. I hvertfall ikke vi gamere! hehe...men hvem vet om 5 år. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 jupp... hehe tror kanskje ikke jeg kommer til å reise så mye, men har hvertfall veldig lyst på en 12" \ 14" liten og lett laptop nå. spes Power\iBook... Lenke til kommentar
Scamps Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Hm, har ikke orka å lese igjennom de hele 37 sidene, så jeg spør bare her: 1. Hvordan er grafikkkortet som følger med, ATI X300 128mb? 2. Er det forskjellen verdt å kjøpe det med 128 mb, eller blir det "overkill" ? 3. Regner med spill som CS går fint på et slikt kort Lenke til kommentar
longbow Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Solgte min Inspiron 6000, og valgte en ibook 12" fra apple. (får den i morra - og gleder meg :=) - Grunnen til valget mitt, var at da jeg er student, var inspiron6000 litt vel tung å ha med seg på skolen hver dag, samt bøker i tillegg. En annen ting var også at den er jo ganske stor, så det ble lite plass foran meg, både til å se over skjermen, og tungvint å flytte pcen til siden hver gang en skal ta notater (som ikke kan gjøres på pcen) Da jeg har en stasjonær pc i tillegg, falt hele behovet vekk med spilling på den bærbare ( var jo egentlig derfor jeg valgte den i starten, så jeg kunne spille på den, men fant fort ut at det var jo mye greiere å spille på den stasjonære) - så vil vel egenltig bare si at hvis du er student, eller på farten, så tenkt deg om 2 ganger før du velger en inspiron 6000 - kan fort bli litt for stor/tung for å ha den med i sekken. Lenke til kommentar
grkn Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Man bør bruke dell ati driverne for å få f.eks powerplay til å fungere. Jeg har byttet ut cpu i min dell til en 1.7 ghz 400mhz fsb pentium m som jeg betalte 800 kr for på ebay, og pinmoddet den til å bli en 2.26 ghz, fungerer veldig fint, bruker 35 sekunder på 1mill tall i superpi! Lenke til kommentar
rovers Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Noen her som har svar på hvor mange timer 9 celler batteri varer i forhold til 6 celler batteri? Å som noen her sier. 9 celler skal jo være tyngre enn 6 celler. Men på spesifikasjonen på siden til dell står det at vekten på 6 celler batteri er 0,48 kg, mens på 9 celler er 0,4 kg Det må da vel være feil? Lenke til kommentar
grkn Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Det er så liten forskjell at det vil være stupid å velge 6 cellers, maskina vil ikke veie under 3kg uansett. Lenke til kommentar
m99 Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Utfra å "veie" dem i hånden vil jeg anta at forskjellen er rundt 200 gram. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Alt som kan få 6000 lettere tar jeg imot med åpne armer. Syntes den er altfor tung. Glad jeg ikek reiser mye. MEN den fungerer egentlig mye bedre enn forventet til spilling, og det er det vel sikkert ingen andre bærbare på under 3kg som gjør heller da så. Lenke til kommentar
2ern Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Har det kommet BIOS-oppdateringer som fikser viftestøyen, eller er det Fangui som gjelder enda? Er forøvrig også interessert i hvordan X300 funker til enkle spill (type cs), det står sikkert et sted her, men 37 sider er mye... Lenke til kommentar
Hovis Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 (endret) Hei! Har kjøpt Dell Inspiron 6000: Pentium M 740 1024MB 533MHz DDR2 RAM (2X512B) 60GB (5400rpm) IDE harddisk Media Accelrator grafikkort 15,4" widescreen skjerm UltraSharpTM WXGA (1280 x 800) 1 års henteservice Totalpris: 8125,- Bra kjøp? Og er det noen programmer som anbefales for å øke ytelsen på maskinen?? Mindre viftestøy osv... Endret 2. januar 2006 av Hovis Lenke til kommentar
Mr_Jonez Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Jeg har fått ett problem med maskinen min (Inspiron 6000) Jeg var inne i bios for å aktivere nettverkskortet. Valgte enable og deretter save&exit. Når maskinen skulle starte opp igjen frøs den. Fikk bare svart skjerm. Tok ut batteriet og prøvde igjen. Ingen forandring. Hvordan kan jeg tømme cmos? (har ikke funnet noen reset knapp) Jeg regner med det er det som er problemet? Andre som har vært borte i dette? Noen forslag? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Jeg har fått ett problem med maskinen min (Inspiron 6000)Jeg var inne i bios for å aktivere nettverkskortet. Valgte enable og deretter save&exit. Når maskinen skulle starte opp igjen frøs den. Fikk bare svart skjerm. Tok ut batteriet og prøvde igjen. Ingen forandring. Hvordan kan jeg tømme cmos? (har ikke funnet noen reset knapp) Jeg regner med det er det som er problemet? Andre som har vært borte i dette? Noen forslag? 5302968[/snapback] Det var veldig rart. Du må nok ta ut batteriet som er på Hovedkortet for å tømme CMOS. Lenke til kommentar
Mr_Jonez Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 (endret) Jeg har fått ett problem med maskinen min (Inspiron 6000)Jeg var inne i bios for å aktivere nettverkskortet. Valgte enable og deretter save&exit. Når maskinen skulle starte opp igjen frøs den. Fikk bare svart skjerm. Tok ut batteriet og prøvde igjen. Ingen forandring. Hvordan kan jeg tømme cmos? (har ikke funnet noen reset knapp) Jeg regner med det er det som er problemet? Andre som har vært borte i dette? Noen forslag? 5302968[/snapback] Det var veldig rart. Du må nok ta ut batteriet som er på Hovedkortet for å tømme CMOS. 5303016[/snapback] Tok ut batteriet på hovedkortet. Var desverre ikke noe hjelp i det Får ta kontakt med dell. Blir nok uten laptop i jula. Men, men - har jo kjøleskapet fullt av pils så det går jo bra Endret 17. desember 2005 av Mr_Jonez Lenke til kommentar
Hovis Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 (endret) Hei! Har kjøpt Dell Inspiron 6000: Pentium M 740 1024MB 533MHz DDR2 RAM (2X512B) 60GB (5400rpm) IDE harddisk Media Accelrator grafikkort 15,4" widescreen skjerm UltraSharpTM WXGA (1280 x 800) 1 års henteservice Totalpris: 8125,- Bra kjøp? Og er det noen programmer som anbefales for å øke ytelsen på maskinen?? Mindre viftestøy osv... 5296735[/snapback] Sitter her med maskinen nå. godt fornøyd så langt:) Men kan noen tipse meg om programmer som anbefales for bedre ytelse, viftestøy osv...håper noen har noen gode tips å komme med Endret 2. januar 2006 av Hovis Lenke til kommentar
murdoc Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Hei! Har kjøpt Dell Inspiron 6000: Pentium M 740 1024MB 533MHz DDR2 RAM (2X512B) 60GB (5400rpm) IDE harddisk Media Accelrator grafikkort 15,4" widescreen skjerm UltraSharpTM WXGA (1280 x 800) 1 års henteservice Totalpris: 8125,- Bra kjøp? Og er det noen programmer som anbefales for å øke ytelsen på maskinen?? Mindre viftestøy osv... 5296735[/snapback] Sitter her med maskinen nå. godt fornøyd så langt:) Men kan noen tipse meg om programmer som anbefales for bedre ytelse, viftestøy osv...håper noen har noen gode tips å komme med 5374432[/snapback] på min dell i6000, der brukte jeg et program som het fangui til og redusere vifte støyen.. det hjalp litt ellers kan du jo laste ned plugins til winamp, så du kan bruke frontpanelet til winamp husker ikke helt hvor du lasta det ned, men du finner det i denne posten, en eller annen plass på de første 20 sidene Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Eventuelt er det bare å åpne Winamp så fungerer frontpanel-knappene helt fint. Hvis ikke har du gjort noe spesielt med innstillingene for her fungerer det finfint out of the box. Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Eventuelt er det bare å åpne Winamp så fungerer frontpanel-knappene helt fint. Hvis ikke har du gjort noe spesielt med innstillingene for her fungerer det finfint out of the box. 5376034[/snapback] Eneste du må gjøre er å "enable global hotkeys" i general preferences på winamp, da skal det funke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå