Gå til innhold

Dell Inspiron 6000

Anbefalte innlegg

jeg har og et problem med skjermkortet, ca annethvert sekund henger spillet (FEAR) seg opp litt, dette skjer hele tiden og er ganske irriterende, aner ikke hva det kommer av. har nyeste driver. (5.10) nyeste omega driverne funka ikke, da fikk jeg bare svart skjerm etter at windoze hadde lastet. den samme feilen, at det lagger hvert annet sekund ca, kommer tilogmed på den 3D greia i catalyst control panel. ingen forskjell om jeg slår på max performance heller.

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har og et problem med skjermkortet, ca annethvert sekund henger spillet (FEAR)  seg opp litt, dette skjer hele tiden og er ganske irriterende, aner ikke hva det kommer av. har nyeste driver. (5.10) nyeste omega driverne funka ikke, da fikk jeg bare svart skjerm etter at windoze hadde lastet. den samme feilen, at det lagger hvert annet sekund ca, kommer tilogmed på den 3D greia i catalyst control panel. ingen forskjell om jeg slår på max performance heller.

5009907[/snapback]

For dårligt skjermkort :D (beklager jeg bare måtte)

Lenke til kommentar

Å sette til maks performance har ALDRI hjulpet meg må å få et spill til å gå bedre. Det er nok en målbar forskjell, men man merker det neppe.

Har du sjekket at viften på skjermkortet går så det uler, slik den alltid gjør etter noen minutter med spilling. Om ikek det så kan det jo være noe galt med skjermkortet. Full HD kan også skape "lagging". Men hva med å prøve å sette driverne tilbake til orginalt? Jeg kjører på driverne som fulgte med og alt funker fint for meg i wow. Nå krever wow langt i fra så mye av skjermkortet som FEAR gjør, men uansett.

Lenke til kommentar

Bluetooth er innebygd om du har valgt det på den listen av valg man ofte får når man bestiller online.

Jeg fikk min via jobben og jeg har bluetooth. Det står ihvertfall at jeg har det. Jeg har ikke prøvd selv egentlig da jeg ikke helt liker usikkerheten med å overføre via blutooth....tenk om en elelr annen med bluetooth sitter i nærheten og får mulighet til å tingene man sender fra f.eks sin mobiltlf inn på sin pc.

Lenke til kommentar

Jeg skal bestille en I6000, til en ca pris av 8000 men tenkte å kanskje legge til noen oppgraderinger.

Men etter å ha lest denne tråden så har jeg forstått det slik at:

- oppgradering fra 15,4" widescreen skjerm UltraSharpTM WXGA (1280 x 800) LCD Panel til (1680 x 1050) [legg til 662,50 kr eller 25,-/måned1] er direkte dumt hvis jeg vil spille bl.a. WoW

- det er liten forskjell på Intel® Pentium® M 725A Processor (1.6GHz 2MB L2 cache 400MHz FSB) & 64MB RADEON X300 [included in Price] og

Intel® Pentium® M prosessor 740 (1.73GHz, 2MB L2 cache,533MHzFSB) ATI X300 grafikk [legg til 550,00 kr eller 21,-/måned1]

- like så at den praktiske forskjellen på ATI Mobility™ Radeon® X300 64MB HyperMemory® [included in Price] og

128MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300 [legg til 775,00 kr eller 29,-/måned1] er liten.

Spørsmålet mitt er: hvis jeg har 1000-1500 kroner til å bruke på én til to oppgraderinger, hva bør jeg velge? (om noe i det hele tatt?)

Foreløpig set-up av pc:

Base Intel® Pentium® M 725A Processor (1.6GHz 2MB L2 cache 400MHz FSB) & 64MB RADEON X300

Minne 512MB 400MHz DDR2 RAM (2x256)

Grafikk-kort ATI Mobility™ Radeon® X300 64MB HyperMemory®

Harddisk 60GB (5400rpm) IDE harddisk

Optiske enheter Fixed intern 8X DVD+/-RW Drv med Software

Trådløse forbindelser Intel® trådløs 2200 802.11b/g Mini PCI-kort

Hovedbatteri Ekstra primært 9-celle 80 WHr batteri

Skjermer 15,4" widescreen skjerm UltraSharpTM WXGA (1280 x 800)

Lenke til kommentar

Ja direkte dumt er det ikke, men det vil nok være best med 1200x800 skjerm til spilling. Det merkelige er at jeg prøvde wow med 1680x1050 oppløsning (native skjermoppløsning) her om dagen, og det hakket ikke. Jeg var i IF utenfor AH til og med. Så jeg lurer på om Blizzard har fikset noe som gjør at det glir bedre på høyere oppløsninger. Det som ihvertfall er sikkert er at i teorien så krever høyere oppløsning mer av skjermkortet. Samt det at ikonene blir altfor liten om man kjører 1600 i vanlig modus. Selv blåser jeg alt opp til 120%, med et går ut over bildekvalitetet på nettsider osv..

MEN, jeg kan tenke meg at dvd-filmer blir penere å se på med høy oppløsning og skjermkortet har null problemer med å kjøre alle mulige filmer.

Men hadde jeg kunnet velge når jeg fikk min...... 1200X800!!!

jeg ville soleklart hatt mer RAM i den pc'en du satt opp. Men kjøp fra en nettbutikk og ikke fra DELL (billigere). WOW bør har minst 1 gig med ram for å være noenlunde spillbart.

Angående cpu og hvor mye ram på skjermkort så vet jeg ikke hvor mye det har å si på i6000, men jeg fikk den beste løsningen på alt det fra jobben og wow glir fint hos meg..null problem. Da Altså med 128mb ram på skjermkort og tror det er en 1.8Ghz pentium m i også...

Lenke til kommentar
jeg ville soleklart hatt mer RAM i den pc'en du satt opp. Men kjøp fra en nettbutikk og ikke fra DELL (billigere). WOW bør har minst 1 gig med ram for å være noenlunde spillbart.

Angående cpu og hvor mye ram på skjermkort så vet jeg ikke hvor mye det har å si på i6000, men jeg fikk den beste løsningen på alt det fra jobben og wow glir fint hos meg..null problem. Da Altså med 128mb ram på skjermkort og tror det er en 1.8Ghz pentium m i også...

5027473[/snapback]

Takk for svar :) Har seff tenkt å legge inn mer minne som du sier (og ikke fra dell nei..). Har forstått fra en tidligere post at det gjør liten forskjell om grafikkortet bruker eget minne eller system minne (er ikke så teknisk av meg) slik at det kan være lurere å oppgradere systemminne enn skjermkortet.. men kan ha tatt feil :)

-----

Ps: Har nå kjøpt, det ble som over men med 128mb på grafikkortet. Et lite tips: betalte 200 kr ekstra også fikk jeg 512mb på én brikke i stedenfor 2x256 - kan lønne seg hvis man ikke har tenkt å oppgradere direkte til 2gb.

Endret av SolitaryB
Lenke til kommentar
Har forstått fra en tidligere post at det gjør liten forskjell om grafikkortet bruker eget minne eller system minne (er ikke så teknisk av meg) slik at det kan være lurere å oppgradere systemminne enn skjermkortet.. men kan ha tatt feil

Akkurat her tror jeg du tar feil. Jeg vil tro at det er stor forskjell om skjermkortet bruker systemminnet mot et eget dedikert. Altså...at skjermkortet har dedikert minne er mye bedre.

Det som det har vært diskutert tidligere er om det er forskjelelr på 64MB Ram på skjermkortet og 128MB Ram. Og det er her forskjellen ikke ser ut til å være særlig stor. Men for all del, så tror jeg at så lenge du velger x300 kortet så er minnet intigrert på skjermkortet og ikke den del av systemminnet.

Lenke til kommentar

Til dere med den aller billigste konfigurasjonen (Celeron 1,4GHz, 2x256MiB, Intel MA900-grafikk, 40GB harddisk, 9-cellers batteri osv.) Hvor lenge varer batteriet deres under vanlig bruk?

Her viser indikatoren at det bare holder i ca 2,5 timer når den er nyladet. Er ikke det litt lite?

Lenke til kommentar

jeg har ihvertfall pentium m og 6-cellers batteri. Når jeg starter den fullladet står det omtrent 3 timer batt.tid. Dette varier selvsagt med hva man gjør med pc'en, men jeg tror det er bevist før at man skal kunne se en film på 1.5 til 2 timer med 6-cellers batt. Skriver man i word så får man nok skrive i 3 timer før pc'en kneler.

Lenke til kommentar
Simen1: 2,5 timer med Celeron-M mener jeg er normalt.

5030841[/snapback]

Jeg har Celeron-M. Og når jeg sitter med skoleoppgaver i word så holder mitt 9 cells batteri litt i underkant av 5 timer. Men bruker programmet I8kfangui, noe som fungerer veldig bra synes jeg :D

Endret av Hovis
Lenke til kommentar
Simen1: 2,5 timer med Celeron-M mener jeg er normalt.

5030841[/snapback]

Jeg har Celeron-M. Og når jeg sitter med skoleoppgaver i word så holder mitt 9 cells batteri litt i underkant av 5 timer. Men bruker programmet I8kfangui, noe som fungerer veldig bra synes jeg :D

5037108[/snapback]

Nesten 5 timer er jo veldig bra til å være Celeron M. Jeg har søkt litt rundt og finner bare noe informasjon om at den fila er driveren til viftekontrolleren eller noe sånt. Kan du forklare litt nærmere om dette er noe som ligger på PCen fra før eller ikke, og evt hvordan man konfigurerer den til at batteriet skal holde lengre, og hvilke andre konsekvenser det har?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...