Gå til innhold

Dell Inspiron 6000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Har en Dell Inspiron 6000 med Celeron M prosessor. Og har med tid og stunder lyst til å bytte til Pentium M. Er dette vanskelig på denne maskinen. Og hvilke av prosessorene er det som passer. Har lite erfaring med Pc bygging og håper derfor noen kan komme med noen hjelpende tips :yes:

Så det vil da si at jeg kan bruke f.eks denne da...og at det er PC533 som brukes på DDR2 minne!! Og jeg har innebygget grafikkkort, ser det er forskjeller hos Dell når det gjelder dette!

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307532&cks=PRL

Endret av Hovis
Lenke til kommentar
Jeg ser at jeg kun bestilte 64 mb minne på grafikkortet på min Inspiron 6000..bestilte den på fredag...blir det for lite? Jeg spiller ikke noe...kan det eventuelt oppgraderes senere?

Skjermkortytelse har så å si ingen ting å si om du ikke spiller =) Men kan neppe oppgraderes senere.

Lenke til kommentar
Jeg ser at jeg kun bestilte 64 mb minne på grafikkortet på min Inspiron 6000..bestilte den på fredag...blir det for lite? Jeg spiller ikke noe...kan det eventuelt oppgraderes senere?

Skjermkortytelse har så å si ingen ting å si om du ikke spiller =) Men kan neppe oppgraderes senere.

Ok! Sa da gjør det kanskje ingenting...jeg bruker av og til litt "tunge" program som limewire og windows mediaplayer...jeg prøvde å se om min nye pc vil klae å kjøre hdtv klipp..men da stod det at man måtte ha minst 128 mb minne på grafikkortet.....

leste en plass i stad at man kan i utg pkt skifte ut 64 mb med 128 mb senere...

Lenke til kommentar

Hvis du ikke spiller eller bruker andre 3D-programmer (CAD, DAC, Maya etc) så holder det i lange baner med 8 MB på grafikkortet. Resten av minnet er kun der for å øke ytelsen i spill/3D.

Lenke til kommentar

Nå har jeg brukt minst to timer på å lese gjennom denne tråden fordi jeg er i markedet for en i6000. Må påpeke at denne tråden har vært gull verdt, stor takk til alle som har bidratt!

Skal henge litt på gjerdet fremover og være på vakt for nye tilbud, og dette er maskinen jeg ser for meg:

- Intel® Pentium® M prosessor 750 (1.86GHz 2MB L2 cache 533MHz FSB) ATI X300 grafikk

- 15,4" widescreen skjerm UltraSharpTM WUXGA (1920 x 1200) LCD Panel

- 768MB 400MHz DDR2 SDRAM Memory (1x512MB og 1x256MB) Free Upgrade

- 128MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300

- 60GB (5400rpm) IDE harddisk

- Intel® trådløs 2915 802,11a/b/g Mini PCI LAN-kort

+resten av standardutstyret

(Moren min er diplomat, så jeg er en heldig liten djevel og får av momsen :whistle:)

Har drevet med PC endel år, og noe som irriterer meg er at i6000 kun tilbys med ATI X300. Men virker som folk er relativt fornøyd med det, dessuten har jeg har trappet ned voldsomt på spillingen de siste årene. Håper ikke Dell lanserer ny løsning rett etter jeg bestiller.. Hvis free upgraden på minnet faller bort (2 dager til iflg Dell), prøver jeg å confige meg til en 256 MB-pakke og så bestille mer minne fra en annen sjappe. Har også planer om å kjøpe meg en ekstern FW/USB-harddisk for å løse plassproblemene.

Mitt foreløpig eneste spørsmål er om noen her har testet i6000 med USB-TV-tuneren som kan bestilles som ekstrautstyr? Hvordan funker denne isåfall? Utifra de testene jeg har lest er slik hardware ikke helt på topp ennå. Jeg har ikke TV på rommet så planen var å smelle inn Windows XP Media Center Edition og bruke laptopen som TV ved behov. Ringte forøvrig Dell idag for å høre når Inspiron blir solgt med XP MC Edition i Norge (vært tilgjengelig lenge i USA), men det kunne de ikke svare på. Jobbet på Elektrofil med å vise frem MC Edition, og kan love at det kommer til å bli helt rått (vel, så rått som Microsoftprodukter kan bli :p) når den norske versjonen lanseres.

Ble litt langt det her, men det får gå ;)

Edit: leifz

Endret av ecnelis
Lenke til kommentar

Jeg vil tro at alle typer TV-kort med USB2.0 vil fungere fint til det formålet. Bare innstaller programvaren, sett lyten passe høyt og blås bildet opp til fullskjerm.

Du vil kanskje bli litt negativt overrasket over bildekvaliteten men det er egentlig ingen svakhet for spillinga. Problemet ligger hovedsaklig i at Xbox'en har lav oppløsning i utgangspunktet (640x480 eller noe sånt på TV-utgangen) Dette er nok i massevis for TV'er siden CRT TV'er ikke klarer noe skarpere bilde enn det uansett. Den lave oppløsninga vil bli veldig mye tydligere på en LCD-skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...