m99 Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Denne er et must: DELL NOTEBOOK FAQ Og for de som liker å fikle litt: Modding your Dell laptop Lenke til kommentar
Hovis Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Hei! Har en Dell Inspiron 6000 med Celeron M prosessor. Og har med tid og stunder lyst til å bytte til Pentium M. Er dette vanskelig på denne maskinen. Og hvilke av prosessorene er det som passer. Har lite erfaring med Pc bygging og håper derfor noen kan komme med noen hjelpende tips Så det vil da si at jeg kan bruke f.eks denne da...og at det er PC533 som brukes på DDR2 minne!! Og jeg har innebygget grafikkkort, ser det er forskjeller hos Dell når det gjelder dette! http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307532&cks=PRL Endret 17. september 2005 av Hovis Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Alle Pentium-M prosessorer passer. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Jeg er litt spent på om den nye Pentium-M kjernen "yonah" vil passe i dagens sokkel 479-systemer. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Etter å ha lest på notebookforums så er visst alle der enig om at det ikke kommer til å passe på dagens systemer. Men hva vet jeg? Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 noen som har prøvd cs condition zero på nett med sin maskin? min låser seg hver gang. 1,6 går fint. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) er det microfon innlagt på i6000.prøver å snakke med en kompis over msn,men han hører ikke hva jeg sier.jeg hører han... kan noen hjelpe? edit:vær så snill..det må da være noen som kan hjelpe. Endret 17. september 2005 av carl-kr. Lenke til kommentar
murdoc Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 er ikke intengrert mic på i6000 Lenke til kommentar
m99 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 re: Hovis Hvis det ytelse du er ute etter, kan denne være verdt å se på, men få noen kyndige til å hjelpe deg. http://www.overclockers.com/tips1204/ Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 jeg har ved et par anledninger lukket igjen lokket på pcen mens den var igang..og da går maskinen inn i et slags hvilemodus...hvordan slår jeg den på igjenn da?har prøvd alle knappene! det har endt med at jeg måtte slå den helt av for jeg fant ikke ut av det. hjelp! Lenke til kommentar
ronnyenk Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Bare å trykke på powerknappen.. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 (endret) har prøvd det.nytter ikke. må være noe jeg gjør feil. Endret 18. september 2005 av carl-kr. Lenke til kommentar
ianrush Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Jeg ser at jeg kun bestilte 64 mb minne på grafikkortet på min Inspiron 6000..bestilte den på fredag...blir det for lite? Jeg spiller ikke noe...kan det eventuelt oppgraderes senere? Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Jeg ser at jeg kun bestilte 64 mb minne på grafikkortet på min Inspiron 6000..bestilte den på fredag...blir det for lite? Jeg spiller ikke noe...kan det eventuelt oppgraderes senere? Skjermkortytelse har så å si ingen ting å si om du ikke spiller =) Men kan neppe oppgraderes senere. Lenke til kommentar
ianrush Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Jeg ser at jeg kun bestilte 64 mb minne på grafikkortet på min Inspiron 6000..bestilte den på fredag...blir det for lite? Jeg spiller ikke noe...kan det eventuelt oppgraderes senere? Skjermkortytelse har så å si ingen ting å si om du ikke spiller =) Men kan neppe oppgraderes senere. Ok! Sa da gjør det kanskje ingenting...jeg bruker av og til litt "tunge" program som limewire og windows mediaplayer...jeg prøvde å se om min nye pc vil klae å kjøre hdtv klipp..men da stod det at man måtte ha minst 128 mb minne på grafikkortet..... leste en plass i stad at man kan i utg pkt skifte ut 64 mb med 128 mb senere... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Jeg ser at jeg kun bestilte 64 mb minne på grafikkortet på min Inspiron 6000..bestilte den på fredag...blir det for lite? Jeg spiller ikke noe...kan det eventuelt oppgraderes senere? Hvis du ikke spiller eller bruker andre 3D-programmer (CAD, DAC, Maya etc) så holder det i lange baner med 8 MB på grafikkortet. Resten av minnet er kun der for å øke ytelsen i spill/3D. Lenke til kommentar
ecnelis Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Nå har jeg brukt minst to timer på å lese gjennom denne tråden fordi jeg er i markedet for en i6000. Må påpeke at denne tråden har vært gull verdt, stor takk til alle som har bidratt! Skal henge litt på gjerdet fremover og være på vakt for nye tilbud, og dette er maskinen jeg ser for meg: - Intel® Pentium® M prosessor 750 (1.86GHz 2MB L2 cache 533MHz FSB) ATI X300 grafikk - 15,4" widescreen skjerm UltraSharpTM WUXGA (1920 x 1200) LCD Panel - 768MB 400MHz DDR2 SDRAM Memory (1x512MB og 1x256MB) Free Upgrade - 128MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300 - 60GB (5400rpm) IDE harddisk - Intel® trådløs 2915 802,11a/b/g Mini PCI LAN-kort +resten av standardutstyret (Moren min er diplomat, så jeg er en heldig liten djevel og får av momsen ) Har drevet med PC endel år, og noe som irriterer meg er at i6000 kun tilbys med ATI X300. Men virker som folk er relativt fornøyd med det, dessuten har jeg har trappet ned voldsomt på spillingen de siste årene. Håper ikke Dell lanserer ny løsning rett etter jeg bestiller.. Hvis free upgraden på minnet faller bort (2 dager til iflg Dell), prøver jeg å confige meg til en 256 MB-pakke og så bestille mer minne fra en annen sjappe. Har også planer om å kjøpe meg en ekstern FW/USB-harddisk for å løse plassproblemene. Mitt foreløpig eneste spørsmål er om noen her har testet i6000 med USB-TV-tuneren som kan bestilles som ekstrautstyr? Hvordan funker denne isåfall? Utifra de testene jeg har lest er slik hardware ikke helt på topp ennå. Jeg har ikke TV på rommet så planen var å smelle inn Windows XP Media Center Edition og bruke laptopen som TV ved behov. Ringte forøvrig Dell idag for å høre når Inspiron blir solgt med XP MC Edition i Norge (vært tilgjengelig lenge i USA), men det kunne de ikke svare på. Jobbet på Elektrofil med å vise frem MC Edition, og kan love at det kommer til å bli helt rått (vel, så rått som Microsoftprodukter kan bli ) når den norske versjonen lanseres. Ble litt langt det her, men det får gå Edit: leifz Endret 20. september 2005 av ecnelis Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) noen som vet om det går an å kjøpe en eller annen usb greie så jeg kan koble ps2'n til laptopen? har ikke tv på hybeln, og vet ikke om jeg gidder å ta den med hjemmefra.. Ingen som vet? har forøvrig i6000 som dere kanskje skjønner.. Endret 21. september 2005 av 2mass Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306195&cks=PLC tror dere den funker? den har jo inngang for de tre kablene fra PS2'n. Endret 25. september 2005 av 2mass Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Jeg vil tro at alle typer TV-kort med USB2.0 vil fungere fint til det formålet. Bare innstaller programvaren, sett lyten passe høyt og blås bildet opp til fullskjerm. Du vil kanskje bli litt negativt overrasket over bildekvaliteten men det er egentlig ingen svakhet for spillinga. Problemet ligger hovedsaklig i at Xbox'en har lav oppløsning i utgangspunktet (640x480 eller noe sånt på TV-utgangen) Dette er nok i massevis for TV'er siden CRT TV'er ikke klarer noe skarpere bilde enn det uansett. Den lave oppløsninga vil bli veldig mye tydligere på en LCD-skjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå