carl-kr. Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 noen andre som har en liten rød prikk på skjermen?? den er på størrelse med et punktum, altså veldig liten.men når man har lagt merke til den er den uhyre irriterende! hva er det?har vasket over skjermen for å være sikker at det ikke er skitt... Lenke til kommentar
ronnyenk Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Det kan vel kanskje være pixellfeil? Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Det kan vel kanskje være pixellfeil? mulig det... prøvde HW sitt triks for døde pixler men uten hell.... får bare prøve å ignorere den Endret 12. september 2005 av carl-kr. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Det høres veldig ut som en defekt subpixel. Altså at ett av punktene som skjermbildet er bygget opp av er defekt og dermed lyser hele tiden. At det falt på fargen rød og ikke på ett av de blå eller grønne punktene er bare en tilfeldighet. Defekte pixler er irriterende, men en stk er innenfor spesifikasjonene og betraktes derfor ikke som en feil eller mangel på skjermen. Det går altså ikke an å reklamere på det. Det finnes en måte du kan prøve å fjerne den på, og det er å ta noe mykt, f.eks en linseklut/brilleklut og gni forsiktig med fingertuppen rundt og over den defekte subpixelen. NB. Vær forsiktig og ikke harhendt siden du kan få merker på skjermen hvis du presser for hardt eller skrapemerker om du bruker en for grov klut. Edit: Jeg var vist litt sent ute ja Endret 12. september 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 noen andre som har en liten rød prikk på skjermen??den er på størrelse med et punktum, altså veldig liten.men når man har lagt merke til den er den uhyre irriterende! hva er det?har vasket over skjermen for å være sikker at det ikke er skitt... Du legger ikke merke til den etter en stund. Det er alltid i starten at det er irriterende. Etterhvert glemmer du det. Og når det gjelder 798mhz så klokker prosessoren din seg ned og opp ved behov. Det er for å spare strøm. Du trenger ikke full guffe hele tiden. Lenke til kommentar
Mr_Jonez Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 (endret) Sitter her på forelesning med inspiron 6000, på batteri strøm. da hender det, at skjermen blinker to ganger, ganske rask. skjer kanskje 2-3 ganger pr. dag på skolen, hva er dette egentlig? noen som har opplevd det samme? Jeg opplever også det samme. Bare ikke fullt så ofte som du. Kanskje 1 gang i uken ved hyppig bruk av maskinen. Er ikke helt sikker på hva dette kommer av Har lett litt rundt uten å funnet noen løsninger/årsaker! Noe her som vet? Endret 13. september 2005 av Mr_Jonez Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 noen andre som har en liten rød prikk på skjermen??den er på størrelse med et punktum, altså veldig liten.men når man har lagt merke til den er den uhyre irriterende! hva er det?har vasket over skjermen for å være sikker at det ikke er skitt... Du legger ikke merke til den etter en stund. Det er alltid i starten at det er irriterende. Etterhvert glemmer du det. Og når det gjelder 798mhz så klokker prosessoren din seg ned og opp ved behov. Det er for å spare strøm. Du trenger ikke full guffe hele tiden. hva stiller jeg på hvis jeg vil ha full guffe hele tiden?uten adapteret Lenke til kommentar
ronnyenk Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Eneste jeg reagerer på med maskinen er dvdromen. Den bråker jo som et helvett. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Eneste jeg reagerer på med maskinen er dvdromen. Den bråker jo som et helvett. Hørt om Cd Bremse? Fikser ditt problem Les føste post i denne tråden, samt programmet ligger klar for nedlasting der.. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=408447&st=0 Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 noen andre som har en liten rød prikk på skjermen??den er på størrelse med et punktum, altså veldig liten.men når man har lagt merke til den er den uhyre irriterende! hva er det?har vasket over skjermen for å være sikker at det ikke er skitt... Du legger ikke merke til den etter en stund. Det er alltid i starten at det er irriterende. Etterhvert glemmer du det. Og når det gjelder 798mhz så klokker prosessoren din seg ned og opp ved behov. Det er for å spare strøm. Du trenger ikke full guffe hele tiden. hva stiller jeg på hvis jeg vil ha full guffe hele tiden?uten adapteret Prøv å sette strøminnstillingene som alltid på, ikke som bærbar. Men tror den kommer til å klokke seg ned fortsatt. Hva er egentlig vitsen med å la den stå på full guffe når den går på batteri? Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Prøv å sette strøminnstillingene som alltid på, ikke som bærbar. Men tror den kommer til å klokke seg ned fortsatt. Hva er egentlig vitsen med å la den stå på full guffe når den går på batteri? da slipper jeg å fikkle med adapteret hvær gang jeg spiller... jeg spiller ofte,men ikke så lenge om gangen... Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 noen som vet om det går an å kjøpe en eller annen usb greie så jeg kan koble ps2'n til laptopen? har ikke tv på hybeln, og vet ikke om jeg gidder å ta den med hjemmefra.. Lenke til kommentar
ianrush Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Noen av dere som valgte farge på maskinen deres? Ellers tok dere den uten farge.. Lenke til kommentar
ianrush Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Holder det for meg å ha 1280 x 800 i oppløsning kontra 1680 x 1050 ? Jeg skal bruke den til surfing og se film. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Til film holder det i massevis med 1280x800. Selve filmfilene er skjeldent mer enn 720x512 eller noe sånt. Til surfing er det mer smak og behag. Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) 1280x800 er helt kurrant synes jeg.. Men så liker jeg å se på 1024x768 på en 17" crt skjerm da.. noen synes det er for stort.. Endret 15. september 2005 av Dunah Lenke til kommentar
ianrush Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Burde jeg slenge på en farge på Dell inspiron 6000 når jeg bestiller den? Den ser jo litt...kjedelig ut? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Har du tenkt til å se på skjermen eller på lokket? Lenke til kommentar
ianrush Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Har du tenkt til å se på skjermen eller på lokket? Vel...den må jo gli inn i resten av leiligheten min ;-p Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Ja ok. Da slenger du på med et quicksnap cover så blir det fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå