Gå til innhold

Dell Inspiron 6000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HL2 funker fint synes jeg iallefall!

noen som vet om det er en måte å få maskinen til å klokke ned uten å sette på minimalt strøforbrukmodus? Da slår den jo seg av etterhvert. Jeg vil at den skal være på, men helt stille (800MHz)

Litt kjedelig å bare ta tiden til hjelp også før den skjønner at den ikke trenger å kjøre på 1,73GHz..

Lenke til kommentar

Beklager at jeg ikke gidder å lete gjennom 29 sider, men hvor lang er batteritiden på I6000 i den billigste konfigurasjonen? (Celeron-M 340, 2x512MB, Intel 900 grafikk)

PS. Det hadde vært fint om trådstarter hadde samlet viktig og nyttig info om I6000 i første post slik at tråden blir mer brukervennlig. (Sånn som det er nå så blir jo en rekke spørsmål og svar repetert i det uendelige.)

Lenke til kommentar
Beklager at jeg ikke gidder å lete gjennom 29 sider, men hvor lang er batteritiden på I6000 i den billigste konfigurasjonen? (Celeron-M 340, 2x512MB, Intel 900 grafikk)

Har ikke den billigste konfiggen, men til andre som lurer holder min 1,73, 512, X300 og med 9-cellers batteri i litt over 5 timer. Om man bare setter ned lysstyrken når man f.eks skal se film så kan du få den til og leve et par timer lenger.

Lenke til kommentar

jeg venter min idag,utrolig spent ja!

leveringsdatoen skulle være den 11/9 (i går, søndag) og det var igår så jeg går utifra at den kommer idag.bor langt utpå landet så posten kommer ikke får kl 13.00.

"order watch" fra dell fungerer ikke lengre.tar det som et tengn på at pakken skal være framme.....eller?

når jeg trykker på linken order watch jeg har i mailen jeg har fått kommer det fram:

"Hvis du vil ha tilgang til tilpasset støtte, kan du logge deg på Min konto eller registrere deg. "

får bare vente å se :roll:

Endret av carl-kr.
Lenke til kommentar
Det er ikke posten som leverer pakken din... er et selskap som heter UPS og de kjører pakkene i egne biler som kommer på døra di..

tror ikke det et UPS som lever der jeg bor..

jeg bor i nordland på en øde liten gokk gokk plass..

har du vist hvor jeg bor har du forstått :D

ups...I dont think so.

såvidt det er veier her jo.

edit: dessuten har vi ikke husnr og gatenr her.hvordan skal ups finne meg her isåfall...?

Endret av carl-kr.
Lenke til kommentar

Vel, du bør vel kanskje sjekke først på Dells nettside om det er UPS eller ikke som leverer til deg? Hvis det står Schenker så betyr det at det er Linjegods her i Norge som kommer til å gi deg pakken. Dessuten, ups finner de fleste. Og de pleier i enkelte tilfeller å RINGE før de kommer på døra.

Lenke til kommentar

jeg sitter nå med min nye i6000 :w00t:

postdama fra det lokale postkontore komm nettop.

fungerer fett foreløbig. :p

eneste er at jeg har på følelsen skjermkort driverne er litt gammle.

lagget på cs 1,6 :roll: mot boter uten nett.

er det bare å bruke samme ati drivere som på stasjonære maskiner?

orker ikke å lese gjennom 30 sider ....

Lenke til kommentar
Hadde du ikke vært så lat og bladd 4-5 sider tilbake

hehe.

er litt lat ja.laster ned nå.

takk skal du ha :thumbup:

eddit: skal jeg fjerne ati control senter i tillegg til display driveren før jeg innstalerer omega driverne?

er geforce mann egentlig :roll:

Endret av carl-kr.
Lenke til kommentar

nå er det "mer minne" tilbud på i6000. varer tydeligvis bare et par dager.

http://www1.euro.dell.com/content/products...dhs1&l=no&s=dhs

hvor mye veier pc`en. er den lite fordelaktig hvis man skal ha den med i forelesning osv...? (støy, vekt, batteritid)

jeg synes X1 blir FOR portabel, enig?

leste et par poster over at batteriet varte helt opp i 4,5 timer (1,73, 512, x300 osv.). det er jo bra.

Lenke til kommentar

innstalerte omegadriverne til skjerkortet.

syntes det var rart at det ennå lagget i cs 1,6.

det er jo et høvelig simpelt spill å drive.

trykkte på egenskaper på "min datamaskin".

der står det 1,7Ghz@799mhz :dontgetit::dontgetit:

prosessoren går altså bare for halv maskin!?

hva gjør jeg?vær så snill å hjelpe meg noen! :cry:

noen som har hadd samme prob...?

Lenke til kommentar
er det ikke bare å trykke på strømstyringen nede til høyre på verktøylinjen?

Sett på maximum performance.. og sett i strømmen også!

skal prøve... :roll:

edit:ble merkbart bedre...

gta san andreas 1024x768 medium details

men det står enda 1,7ghz@799 på egenskaper i "min datamaskin"??

edit2:3dmark 03 = 2837 :roll:

er ikke så verst det da...

Endret av carl-kr.
Lenke til kommentar

I ettermiddag fikk jeg min I6000 gitt. 12 timer etter at den landet på Gardermoen var den på plass i Trondheim. Førsteinntrykket var at den så veldig robust og solid ut. Litt tung, men det var jeg jo egentlig klar over. Har tuklet litt med den i kveld, installert og tilpasset den som jeg vil. Jeg er veldig tilfreds med den. Jeg bestilte 1,6 Ghz'en, men så til min glede at det var en 1,73 Ghz i den :D

Ronnyen

- lykkelig eier

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...