Gå til innhold

Dell Inspiron 6000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser en Dell anonnse i VG i dag med

Dell Inspiron 6000 - Intel Centrino PM 725 1,6, 2mb l2 cache, 400 mhz fsb og intel pro/wireless 2200

512 DDR2 Ram

40 gb hd

15,4 TFT WXGA lcd

64 mb ati radeon x300 graphics

Dvd RW

Pris online 7990.. inkludert frakt og mva.

Får ikke den maskinen opp på Dell sine sider samme hvordan jeg konfigurerer. Sist tilbudsdag i dag.

Har før kikket på denne fra SHG:

http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=550671

Er dell, hvis jeg finner tilbudet, verdt ekstraprisen? Er skjemkortet noe bedre en det på SHG maskinen, med tanke på bland annet det nye Vista o.s. til MS?

Skjermkortet er en del bedre ja, men velg denne prosessoren heller: Pentium® M prosessor 730 (1.60GHz, 2MB L2 cache,533MHzFSB) koster bare 25.- mer.

8015.- Link: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...srsinspn_6000_2

Lenke til kommentar
Dell Inspiron 6000 - Intel Centrino PM 725 1,6, 2mb l2 cache, 400 mhz fsb og intel pro/wireless 2200

Stemmer det ikke at denne prosessoren som kjører 400mhz kan pin-moddes til å bli 2,1Ghz eller noe i den duren på et 533mhz system som Inspiron 6000 er? Så med andre ord er jo det et jævlig godt kjøp! På nettet har de kun 533mhz utgaven av 1.6 prosessoren.

Lenke til kommentar
Får kongurert den selv uten e-value kode til 7990..Ta bort serviceavtalen

Puttet på en større harddisk og fikk en totalpris på 8300. Måtte gå og kom tilbake klokken 00:03, og puttet på 128 mb skjermkort, oppdaterte prisen og fikk en totalpris på 7700 +-.

Tilbudet skulle være ute og så ble det ennå billigere?

Vel nå er'n bestilt. Er ikke helt fornøyd.. stygg som nøkken ern'r, men det var et godt tilbud.

Lenke til kommentar

Puttet på en større harddisk og fikk en totalpris på 8300. Måtte gå og kom tilbake klokken 00:03, og puttet på 128 mb skjermkort, oppdaterte prisen og fikk en totalpris på 7700 +-.

Vel nå er'n bestilt. Er ikke helt fornøyd.. stygg som nøkken ern'r, men det var et godt tilbud.

hvordan fikk du til det?

Hva med noens kommentar om 2x256 mb brikker er en uting å kjøpe? Har det noe å si?

Endret av olona
Lenke til kommentar

hvordan fikk du til det?

Hva med noens kommentar om 2x256 mb brikker er en uting å kjøpe? Har det noe å si?

Vet ikke hvordan, kanskje de oppdaterte prisene sine kl 2400?

Jeg er ukuelig optimist så jeg tror at jeg når jeg trenger mer ram har råd til en 1024 brikke slik at det ikke blir noen ulempe og ha 512 ram på to brikker ;):)

Lenke til kommentar

blir WSXGA+ veldig lite på en 15.4" skjerm? jeg har en bror som ser veldig dårlig på det ene øye, og mamma er litt svakt synt også, så burde jeg kanskje gå for WXGA?

jeg har nå en 13-14" skjerm er ikke helt sikker på ", men der er oppløsningen 1024*768, og de er fornøyd men det oppløsningen.

så da lurer jeg på om jeg da burde gå for WSXGA+ eller WXGA?

Lenke til kommentar

alex91: Jeg tror WXGA vil passe best til dere. WSXGA+ gir betydelig mindre skrift og det kan sikkert bli et problem. (langt i fra alt lar seg skalere)

Faren min som ser relativt bra men bruker briller (styrke 0,75). Han synes XGA passer bra på en 14", og kunne ikke tenke seg en 14" med SXGA+ fordi det blir for smått. For ordens skyld: Han har selvsagt testet begge deler. Egentlig tror jeg faktisk XGA er litt i meste laget eller 14" er litt i minste laget for han siden han ofte har en ganske fremoverbøyd sittestilling når han sitter foran den bærbare.

Lenke til kommentar
det går vel uansett å zoome slik at skriften blir større.. stille inn ppt i skjermegenskaper

Nei, det var det jeg mente. Altså at det ikke er så enkelt som å skalere skriftstørrelsen i skjermegenskaper. Det er en rekke plasser dette ikke har noen innvirkning. Både på nettsider, ikoner, menyer, bilder med tekst, grafiske symboler/linjer osv.

Lenke til kommentar

Stemmer det ikke at denne prosessoren som kjører 400mhz kan pin-moddes til å bli 2,1Ghz eller noe i den duren på et 533mhz system som Inspiron 6000 er? Så med andre ord er jo det et jævlig godt kjøp! På nettet har de kun 533mhz utgaven av 1.6 prosessoren.

Jo, det er mulig. Pinmoddet 1.6/400 kjører 2.13 GHz. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...