Gå til innhold

Dell Inspiron 6000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men om dette kortet da yter så mye, er det faktisk mulig jeg går for en i6000. I og med den er mye penere.  :love:  Og i tillegg har bedre skjerm, og raskere RAM.

Det yter ikke mer :roll: (det er klokket) 9700 korte yter helt klart mer ca 6-700 poeng mer en X300 i 3D Mark 2003

Klokker man en maskin med et 9700 kort vil man selvsagt få et bedre resultat en X300, jeg som skrevet før klokket jeg en maskin med 9700 kort til 4300poeng i 3D Mark 2003(Netshop 1557 GLS) og jeg kunne fint dradd mer ut av den..

Vil du ha det beste orginale kortet så velger du en maskin med 9700 kortet kontra X300, og husk at all klokking er risikabelt, og man bør vite hva man driver med, samt all garanti på maskinen frafaller hvis noe hender...

Endret av ken36
Lenke til kommentar

Hei!

Håper ikke at jeg sporer helt av topic, men fant ut at dette var det beste topicet å skrive inn i. Er det noen som vet hvordan man ordner det slik at skjermen er like skarp og lys uansett om man bruker strømkabelen eller ikke? Jeg har nemlig akkurat komet hjem fra ferie og hatt min i6000 med meg. Er det bare hos meg at det blir vanskelig å se skikkelig på skjermen dersom man ikke bruker strømkabelen? Jeg har bare brukt laptoppen i ett normalt opplyst rom. Jeg slet skikkelig med å se skjermbildet skikkelig.

Håper at noen har løsningen på mine problemer!

Lenke til kommentar

Så vidt jeg klarer å se på dette bildet så justerer du lysstyrken med Fn-tasten pluss pil opp eller pil ned.

Edit: Et par bedre bilder: 1 og 2

Edit2: Jeg vet ikke om det er noen automatisk nedjustering av lysstyrken som overstyrer dette, men sjekk i så fall bios og strømsparealternativene under egenskaper for skjerm.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Det gikk helt fint å bruke Fn + pil opp. Det virker ikke som om det er noen automatisk nedjustering når man drar ut strømkabelen fordi den lysstyrken jeg har satt skjermen til endres ikke. Jeg har rikignok ikke restartet maskinen for å sjekke enda. Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar

Til dere som har fått orden på tv-out: aktiverer dere dette i samme menyen hvor man endrer oppløsning osv? Eller må det et tilleggsprogram til? Leste her forleden på en side at man måtte oppdatere bios, men det viste seg at jeg hadde den siste oppdateringen allerede.

Jeg finner rett og slett ikke ut hvordan jeg skal gå frem. :(

Lenke til kommentar
Hvorfor blir det bare sort/hvitt når jeg skal bruke tv ut på pcen?

Har en liten kontakt i pcen, som går til scart på tven...

- har testa med de forskjellige innstillingene til skjermkortet og valgt pal-b og de andre innstillingene der....

noen som vet hva som er galt?

tv'en din støtter ikke s-video mest sannsynlig, søk på forumet og du finner massevis av folk med samme problemet og en løsning. trur du trenger s-video to composit adapter eller noe slikt.

Har du kommet noe lenger? Jeg fant at ut at det var feil kabel. Nå har jeg satt i en Svideo-kabel, men får heller ikke farger.

Lenke til kommentar

kidstar:

hoyreklikk pa desktop....klikk pa egenskaper/properties

ga pa instillinger......klikk pa avansert/advanced

sa skal det hete skjermer eller display.

Hvis du har plugga i kabelen i bade tv og pc, vil det mest sansynlig være en powerknapp som er rød der inne på det valget.. trykk denne pa og velg bruk.. hvis du skal se film ma du velge denne som skjerm 1. star som regel tallet 1 og 2 der... velg secondary skjerm til 1 og primary til 2 :)

edit: kan hende du ma restarte pcn etter at du har plugga i kabelen for at dette skal funke, men skal ikke være nødvendig...

Endret av ProZac
Lenke til kommentar
kidstar:

hoyreklikk pa desktop....klikk pa egenskaper/properties

ga pa instillinger......klikk pa avansert/advanced

sa skal det hete skjermer eller display.

Hvis du har plugga i kabelen i bade tv og pc, vil det mest sansynlig være en powerknapp som er rød der inne på det valget.. trykk denne pa og velg bruk.. hvis du skal se film ma du velge denne som skjerm 1. star som regel tallet 1 og 2 der... velg secondary skjerm til 1 og primary til 2 :)

edit: kan hende du ma restarte pcn etter at du har plugga i kabelen for at dette skal funke, men skal ikke være nødvendig...

Det var kabelen min som ikke ville fungere.

Jeg har nå bestilt følgende:

Adapter SCART - S-video/composite/lyd med bryter

Video/lyd kabelsett M/M 5 m (3x RCA, S-video, TOSLINK

Dersom fargene uteblir nå, er det vel grunn til å tro at det er tv-en som ikke støtter S-Video.

Endret av kidstar
Lenke til kommentar

Bestilte meg en i går. Gleder meg til den kommer i posten! :D

6000 Performance N08607

6000 DISCRETE GRAPHICS: Pentium M 740 (1.73GHz 2MB L2 cache 533MHz FSB) & ATI

MOBILITY RADEON X300 graphics choice

15.4 inch WUXGA LCD Panel

1024MB 400MHz DDR2 SDRAM Memory (2x512MB)

60GB (5,400rpm) IDE Hard Drive

DVD Cyberlink Decoder Software

Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive with Software

Record Now and My DVD Software

128MB DDR ATI MOBILITY RADEON X300

Finnish/Norwegian - Modem Cable and Adapter

EURO - Intel ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card

Dell MG USB 2 Button Wheel Optical (NOT Cordless) Mouse

Lenke til kommentar

Har sett på samme konfigurasjon som Kenny, kom da på rett under 10 000...er det sannsynlig at det kommer et enda bedre tilbud når nåværende går ut? Noen som vet om Dell tar gebyr hvis man velger å benytte seg av angrefristloven? Rett under 10 000 er vel uansett en bra pris for de specsene...er så utrolig vanskelig å bestemme seg, har tittet på PC nå i omtrent et halvt år, men har vel nå endelig satt frist til semesterstart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...