Gå til innhold

Dell Inspiron 6000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjørte en 3DMark 03 test på min 6000 1,6 GHz med Ati X300 og fikk et resultat på 2944. Syntes det var meget bra, er det andre som har kjørt testen så gjerne post res. her

Den maskina på linken var jo en annen modell.... men folk her på tråden får som sagt langt høyere resultater...

Lenke til kommentar

Finnes det noen alternativ til SigmaTel C-Major (lydkort-drivere) ?

Enten er det maskinen min, eller forsterkeren min som har begynt å tulle (noe jeg på det sterkeste betviler), uansett forsvinner lyden i den ene Dali-høyttaleren min ganske så ofte. Lyd er definitivt det viktigste for meg i forhold til en bærbar. :no:

Lenke til kommentar
Kjørte en 3DMark 03 test på min 6000 1,6 GHz med Ati X300 og fikk et resultat på 2944. Syntes det var meget bra, er det andre som har kjørt testen så gjerne post res. her

Den maskina på linken var jo en annen modell.... men folk her på tråden får som sagt langt høyere resultater...

Annen modell med bedre spesefikk en Dell 6000, og X300 kortet blir ikke noe bedre i en 6000 kasse...

At thorjak påstår at han har klart å få 2944 poeng i 3D Mark 2003 med en Dell 6000 må ha vært i hans drømmer, for det er fysisk umulig :mad:

Har en kamerat med en Dell 6000 med bedre prosessor og 1024 mb ram som sliter med å nå 2000 poeng... (topp resultat for han er 1912)

Lenke til kommentar
Prøvde akkurat 3dmark03 og fikk 2754 poeng....

Specs:

i6000

1.86GHz

512 MB

X300 128 MB

Så at det er fysisk umulig er vel litt å ta i.... :whistle:

Sorry Mac men at det skal være nesten 1000 poeng forskjell på din og min kamerat sin maskin tror jeg ikke et døyt på :thumbdown: Hw sin test også bekrefter at det er nesten 1000 poeng forskjell på X300 og Ati 9700, og jeg får 2974 med mitt 9700 kort og 1557 maskin...

Lenke til kommentar

nå hadde jo x300 kortet i testen bare 64 mb ram og da, men vet ikke om det betyr så mye...?

Men herregud da, når alle sier at de får langt høyere, så skjønner jeg ikke hvorfro du ikke kan tro på det... :hmm: Det kan jo være at det er din kamerats maskin det er noe feil med..? Det gjør vel ikke deg noenting at det faktisk yter beder enn du trodde?

Lenke til kommentar
Prøvde akkurat 3dmark03 og fikk 2754 poeng....

Specs:

i6000

1.86GHz

512 MB

X300 128 MB

Så at det er fysisk umulig er vel litt å ta i.... :whistle:

Sorry Mac men at det skal være nesten 1000 poeng forskjell på din og min kamerat sin maskin tror jeg ikke et døyt på :thumbdown: Hw sin test også bekrefter at det er nesten 1000 poeng forskjell på X300 og Ati 9700, og jeg får 2974 med mitt 9700 kort og 1557 maskin...

Da får jo du fortsette å leve i din egen drømmeverden du da. Vi andre, som lever i den virkelige verden, veit i alle fall at du tar feil.

Sikker på at det ikke er 3dmark05 han kameraten din bruker da?

Lenke til kommentar
nå hadde jo x300 kortet i testen bare 64 mb ram og da, men vet ikke om det betyr så mye...?

Men herregud da, når alle sier at de får langt høyere, så skjønner jeg ikke hvorfro du ikke kan tro på det... :hmm: Det kan jo være at det er din kamerats maskin det er noe feil med..? Det gjør vel ikke deg noenting at det faktisk yter beder enn du trodde?

Alle 2... Nei det har ikke noe å si om det er 64mb-eller 128mb minne...

Minne er noe spill krever men det finnes ikke et spill i dag som er i nærheten av å kreve 64mb... og det har heller ikke noe å si på ytelsen i 3D Mark :no: Doom 3 feks som er et veldig krevende3D spill utnytter på det meste bare 18-20 mb minne.

Når det gjelder resultat så hadde det vært helt flott hvis en Dell 6000 klarer med et X300 kort den samme pengsum som et 9700 kort, men tester som denne

http://www.hardware.no/artikkel/13123/5 som er av en Dell D610 som ytelse messig er mer en på høyde med 6000 serien sier noe annet...+ jeg har testet min kamerat sin som har en prosessor på 1,86 ghz og med 1024 mb ram og X300 128 mb kortet, og han får drøyt 1900 poeng, så holder jeg med til fakta jeg...

Lenke til kommentar

Men herregud da, når alle sier at de får langt høyere, så skjønner jeg ikke hvorfro du ikke kan tro på det...  :hmm: Det kan jo være at det er din kamerats maskin det er noe feil med..?  Det gjør vel ikke deg noenting at det faktisk yter beder enn du trodde?

Minne er noe spill krever men det finnes ikke et spill i dag som er i nærheten av å kreve 64mb... og det har heller ikke noe å si på ytelsen i 3D Mark :no: Doom 3 feks som er et veldig krevende3D spill utnytter på det meste bare 18-20 mb minne.

Når det gjelder resultat så hadde det vært helt flott hvis en Dell 6000 klarer med et X300 kort den samme pengsum som et 9700 kort, men tester som denne

http://www.hardware.no/artikkel/13123/5 som er av en Dell D610 som ytelse messig er mer en på høyde med 6000 serien sier noe annet...+ jeg har testet min kamerat sin som har en prosessor på 1,86 ghz og med 1024 mb ram og X300 128 mb kortet, og han får drøyt 1900 poeng, så holder jeg med til fakta jeg...

Tror du er litt på bærtur. Feks for å kjøre Doom3 på absolutt det høyeste bør en ha 512MB skjermkort minne.

Og hvorfor tror du at ALLE high end skjermkort har 256MB??

Og det kan hende at kameraten din kjører på "Kvalitet" og ikke "Ytelse" som instillinger, mens de som viser sine scores her kjører på "Ytelse".

EDIT: Og det kan hende at kortet til kameraten din kjører annen hastighet på Core/Mem og iforhold til Dell maskinen.

Endret av svalbard
Lenke til kommentar

Men herregud da, når alle sier at de får langt høyere, så skjønner jeg ikke hvorfro du ikke kan tro på det...  :hmm: Det kan jo være at det er din kamerats maskin det er noe feil med..?  Det gjør vel ikke deg noenting at det faktisk yter beder enn du trodde?

Tror du er litt på bærtur. Feks for å kjøre Doom3 på absolutt det høyeste bør en ha 512MB skjermkort minne.

Og hvorfor tror du at ALLE high end skjermkort har 256MB??

Og det kan hende at kameraten din kjører på "Kvalitet" og ikke "Ytelse" som instillinger, mens de som viser sine scores her kjører på "Ytelse".

EDIT: Og det kan hende at kortet til kameraten din kjører annen hastighet på Core/Mem og iforhold til Dell maskinen.

Bærtur 512 skjermkortminne(hovedkort mener nok du :whistle: ) (Hvilket skjermkort har 512mb minne i en bærbar pc ??) :hmm: Nei jeg gir meg her jeg, for det tydligvis mennesker som ikke har peiling, samt plusser på ca 1000 poeng i 3D Mark, så lev i troen folkens sier jeg bare :innocent:

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Bærtur 512 skjermkortminne(hovedkort mener nok du :whistle: )  (Hvilket skjermkort har 512mb minne i en bærbar pc ??) :hmm:  Nei jeg gir meg her jeg, for det tydligvis mennesker som ikke har peiling, samt plusser på ca 1000 poeng i 3D Mark, så lev i troen folkens sier jeg bare :innocent:

Der snakker jeg generelt, med tanke på kravene til Doom3. Og det du sier at det ikke er noe betydning på 64mb -> 128mb på skjermkortet.

Endret av svalbard
Lenke til kommentar

Jeg har ikke satt meg inn i denne tråden skikkelig, så jeg tar litt forbehold om at jeg plumper ut med noe som er sagt før eller som er feil.

Angående 64 vs. 128 MB så er det nok en viss forskjell, men ikke i nærheten av dobbelt så høy ytelse (som noen sikkert kan finne på å tolke ut fra tallene siden 128 er dobbelt så mye som 64).

Når det gjelder X300 så er det en low-end grafikkløsning med en minnebåndbredde som kan sammenlignes med båndbredden på systemminnet. Så det er ikke noen voldsom forskjell på om grafikkkortet bruker grafikkminnet eller systemminnet.

Noen nevner Doom3 og høyeste oppløsning og kvalitetsinnstilling. Det er et spille som er like uspillbart på X300 med 64MB som på X300 med 128MB, selv med nedsatte innstillinger. X300 er ikke akkurat noe grafikkkort for spilling uansett minnemengde.

Beklager om jeg ikke har satt meg skikkelig inn i denne saken..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...