Gå til innhold

Oppskrift på sjokolademelk, noen?

Anbefalte innlegg

Iskald sjokomelk er den beste drikken som finnes, men den går så pokkers fort tom. Er det noen som har en nødoppskrift til hvordan man kan mekke i sammen en tilsvarende drikk med samme smak selv?

Tines Sjokomelk inneholder lettmelk, sukker, kakao, stabilisator, (karragenan) og aroma.

Det er aroma-biten som er det store spørsmålet her...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaller deg å kjøpe melk og sjokoladepulver.

How to make chokolate milk in four easy steps:

Step 1: get some milk.

Step 2: get some chokolate powder.

Step 3: mix together with a spoon in the glass you had it in.

Step 4: drink and enjoy.

Edit: jeg veit at det er skrivfeil der :p men orker ikke rette.

Endret av Gohan
Lenke til kommentar
Ja, jeg lurer på om man kan blande noe selv, som smaker ganske likt Tine Sjokomelk!

Har du aldri hatt en liter iskald Tine Sjokomelk stående i kjøleskapet dagen derpå? Det er ubeskrivelig godt...

Har du prøvd Q-melk med sjokosmak i stedet? Den "kladder" ikke i munnen slik som TINE sin... bare et lite tips.

Lenke til kommentar
Har du prøvd Q-melk med sjokosmak i stedet? Den "kladder" ikke i munnen slik som TINE sin... bare et lite tips.

Den er den beste sjokomelka ever!

Miks sammen melk, vaniljeis og nesquick i en kjøkkenmaskin, drikk det, rinse and repeat.

Det er namnam, må lages. Er fint når du ikke har penger til Q-melk. :wee:

Endret av -Tori-
Lenke til kommentar
Ja, jeg lurer på om man kan blande noe selv, som smaker ganske likt Tine Sjokomelk!

Har du aldri hatt en liter iskald Tine Sjokomelk stående i kjøleskapet dagen derpå? Det er ubeskrivelig godt...

Q-melk med sjokolade smak var seriøst den beste sjokomelka jeg har smakt.

Selges i få butikker her i bygda! :(

Lenke til kommentar

Hva med å smelte en melkesjokoladeplate i en liten, nett kjele? Eneste du trenger er litt sjokolade (mørk/standard/lys), en liten kjele/gryte og en komfyr. Har testet det selv, og det smaker godt hvis du heller sjokoladen opp i feks et glass melk og rører rundt. Er ikke sikker på om det er den smaken du er ute etter, men det skader jo ikke å prøve :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...