834HF42F242 Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Iskald sjokomelk er den beste drikken som finnes, men den går så pokkers fort tom. Er det noen som har en nødoppskrift til hvordan man kan mekke i sammen en tilsvarende drikk med samme smak selv? Tines Sjokomelk inneholder lettmelk, sukker, kakao, stabilisator, (karragenan) og aroma. Det er aroma-biten som er det store spørsmålet her... Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Anbefaller deg å kjøpe melk og sjokoladepulver. How to make chokolate milk in four easy steps: Step 1: get some milk. Step 2: get some chokolate powder. Step 3: mix together with a spoon in the glass you had it in. Step 4: drink and enjoy. Edit: jeg veit at det er skrivfeil der men orker ikke rette. Endret 29. mai 2005 av Gohan Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Fortell meg hvilket sjokoladepulver som smaker likt Tine Sjokomelk? Jeg har ikke funnet det enda... Derfor startet jeg denne tråden! Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Må du ha tine sjokomelk? Jeg bruker nesquick. smaker godt nok det. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Ja, jeg lurer på om man kan blande noe selv, som smaker ganske likt Tine Sjokomelk! Har du aldri hatt en liter iskald Tine Sjokomelk stående i kjøleskapet dagen derpå? Det er ubeskrivelig godt... Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Klart jeg har hatt det. men det er en stund sia nå. Uff, nå frista du meg. da kan du vel bare dra å kjøpe en haug med det? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Ja, jeg lurer på om man kan blande noe selv, som smaker ganske likt Tine Sjokomelk!Har du aldri hatt en liter iskald Tine Sjokomelk stående i kjøleskapet dagen derpå? Det er ubeskrivelig godt... Har du prøvd Q-melk med sjokosmak i stedet? Den "kladder" ikke i munnen slik som TINE sin... bare et lite tips. Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Sjokolade + melk. Prøv deg frem med forskjellige sjokoladetyper. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Sjokolademelk: Fyll et glass med melk og 2 ss nesquick, bland det godt, drikk det, rinse and repeat. Milkshake: Miks sammen melk, vaniljeis og nesquick i en kjøkkenmaskin, drikk det, rinse and repeat. Lenke til kommentar
CMD Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) n3sQu|ck + m3lk Endret 29. mai 2005 av CMD Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Har du prøvd Q-melk med sjokosmak i stedet? Den "kladder" ikke i munnen slik som TINE sin... bare et lite tips. Den er den beste sjokomelka ever! Miks sammen melk, vaniljeis og nesquick i en kjøkkenmaskin, drikk det, rinse and repeat. Det er namnam, må lages. Er fint når du ikke har penger til Q-melk. Endret 29. mai 2005 av -Tori- Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Ja, jeg lurer på om man kan blande noe selv, som smaker ganske likt Tine Sjokomelk!Har du aldri hatt en liter iskald Tine Sjokomelk stående i kjøleskapet dagen derpå? Det er ubeskrivelig godt... Har du prøvd Q-melk med sjokosmak i stedet? Den "kladder" ikke i munnen slik som TINE sin... bare et lite tips. Q-melk med sjokolade smak var seriøst den beste sjokomelka jeg har smakt. Selges i få butikker her i bygda! Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Hva med å smelte en melkesjokoladeplate i en liten, nett kjele? Eneste du trenger er litt sjokolade (mørk/standard/lys), en liten kjele/gryte og en komfyr. Har testet det selv, og det smaker godt hvis du heller sjokoladen opp i feks et glass melk og rører rundt. Er ikke sikker på om det er den smaken du er ute etter, men det skader jo ikke å prøve Lenke til kommentar
Feh Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Grunnen til at tines sjokomelk smaker som den gjør har også noe med emballasjen, hvordan melken er behandlet, og seff. aroma. Husk å bruk lettmelk når du lager sjokomelk! Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 mmmmmm, sitter nå med en deilig milkshake... Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Tine Sjokolademelk blir laget ved at man putter en av de innretningene som melker kua inn i kuræva. det er derfor den kladder Lenke til kommentar
Feh Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Tine Sjokolademelk blir laget ved at man putter en av de innretningene som melker kua inn i kuræva. det er derfor den kladder Æsj. Kladder? Jeg har aldri opplevd å få klumper i min Tine Sjokomelk Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 lag kald kakao. aroma finnes i mange slags produkter, så tilsett et produkt med mye aroma i. husk at ikke all aroma er god! Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Hmmm... kan det være kaffebønner de bruker som aromastoff? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå