Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WIN2000 Pro ADSL + NGT funker dårlig her du...

Anbefalte innlegg

morn =)

jeg sitter her med mitt ADMtek AN983 nettverkskort. og ADSL fra ngt, med Speedtouch 510i ADSL "ruter"

men jeg får ikke koblet meg på nett.. har win 2000 pro, og det lille ikonet sier at jeg er koblet til, men jeg antar at det e rmot rutern,.

nå er det det rare : i cmd, så kan jeg pinge så å si alle adresser, og jeg får svar.

men jeg kommer meg ikke ut på netter via IE6... kommer bare : siden kan ikke vises...

hjelp?

mvh sweet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men jeg får ikke koblet meg på nett.. har win 2000 pro, og det lille ikonet sier at jeg er koblet til, men jeg antar at det e rmot rutern,.

Sjekk at du ikke har satt opp proxy i nettleseren, endel spyware kan også lage slike problemer.

Lenke til kommentar

når jeg satt opp tilkobingen tok jeg brot haken fra automatisk proxy.... men i tilfelle, åsn sjekke rjeg at dette ikke er aktivert?

proxy altså i IE.. *noob* (jeg er n00b altså :p)

Endret av Neon-Sweet™
Lenke til kommentar

Start Exploreren > På menyene opp trykk "Verktøy" > Velg "Alternativer for internett" > Velg så "Tlkoblinger" > Trykk "LAN-instillinger" der kan du sette eller fjerne Proxy instillingene.

Kan du pinge alle adresser men får ikke svar i exploreren så kan det og være ett DNS problem. Først disable firewallen din ett øyeblikk for og teste om det er den som er synderen, virker det ikke så får vi se på DNS.

Åpne explorer, prøv http://www.cnn.com er det ikke svar så prøv http://64.236.24.28 Kommer du fremm så er det ett DNS problem.

Åpne et dosvindu, skriv ipconfig /all og se på DNS-server og se att du har ipnummeret til DNS-serveren hos ISP'en din

Ivan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...