Gå til innhold

Administratorpassord som ikke vil byttes? HOW?

Anbefalte innlegg

Kompisen min plager meg ved å trykke ctrl+alt+del på innloggingsskjermen min og skrive "administrator" som brukrnavn og deretter logge inn uten passord...

Det er bare en bruker på datamaskinen, "Teddy" som er "datamaskinadministrator".

Nåh: Hvordan endrer jeg passordet til brukerkontoen "administrator"? Ligger ikke på kontrollpanel -> brukerkontoer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dett er jo ganske lett: Logg deg inn som Administrator, og skift passord slik som du pleier å gjøre. Det funket i alle fall hos meg.

Har du prøvd dette?

Funker bra her altså, jeg har også 2 administratorer. Administarator og brukeren min, den som jeg bruker til vanlig.

Lenke til kommentar
Dett er jo ganske lett: Logg deg inn som Administrator, og skift passord slik som du pleier å gjøre. Det funket i alle fall hos meg.

Har du prøvd dette?

Funker bra her altså, jeg har også 2 administratorer. Administarator og brukeren min, den som jeg bruker til vanlig.

Ja men hvordan fjerne dn andre brukeren da? Jeg vil bare ha 1 bruker, å det er min..

Ikke en til admin.,.

Lenke til kommentar

Har du prøvd dette?

Ja men hvordan fjerne dn andre brukeren da? Jeg vil bare ha 1 bruker, å det er min..

Ikke en til admin.,.

Den andre brukeren du mener, kan det være Admin som er innebygd i Win XP?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Husk å skrive inn admin passord da du installerer Windows...  ;)  Det var vel forresten ikke meg du siktet til Teddy??

Tror nok det skal gjøre susen ja. Når du er inne i brukeroppsettet i computer management (administrativ tools) ser du at det i tillegg til å være den brukeren du har opprettet til deg selv også finnes en Administrator. Både standard brukeren din og administrator må ha passord.

Når det gjelder å fjerne administrator så er i grunnen ikke det tillatt, men du kan slette den "vanlige" brukeren og endre navn på administrator-kontoen til det navnet du vil bruke. "Vips" så har du bare en bruker på maskinen. :-) (Dette er vel strengt tatt ikke å anbefale :-))

Lenke til kommentar
du trenger da ikke å fjerne Adminkontoen vel? kan du ikke ha bare din konto da? hvorfor lar du denne kompisen din logge inn å fjerne passordet ditt da? da er han forresten ikke noe kompis heller :p

Jeg fjærna ikke no passord da... :D Men du Teddy, hvis du så absolutt vil ha passord på Admin kontoen din så kan jeg haxe litt i CIA Commander så fikser vi det vettu ;)

Lenke til kommentar

Gjør dette for å sikre din maskin:

1. trykk vindustast-r (eller velg start->kjør)

2. tast inn lusrmgr.msc og trykk OK

3. Høyreklikk 'Administrator' og velg 'endre navn'. Gi kontoen ett nytt navn som fex 123minda

4. Høyrklikk på kontoen igjen og velg 'egenskaper'

5. Hak av for boksen 'Administrator-kontoen skal slås av'

6. Trykk OK for å lagre det du har gjort.

Nå er kontoen avslått, og har fått ett nytt navn slik at den ikke kan bli funnet så lett, og kompisen din står der med sjegget i postkassen.

P.S. Ikke fall for fristelsen til å bruke administrator-kontoen som oppstartskonto selv om du endrer navn. Denne kontoen har en del egenskaper som kan gi deg trøbbel senere.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...