-Teddy- Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Kompisen min plager meg ved å trykke ctrl+alt+del på innloggingsskjermen min og skrive "administrator" som brukrnavn og deretter logge inn uten passord... Det er bare en bruker på datamaskinen, "Teddy" som er "datamaskinadministrator". Nåh: Hvordan endrer jeg passordet til brukerkontoen "administrator"? Ligger ikke på kontrollpanel -> brukerkontoer... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Kontrollpanel > Administrative verktøy > Datamaskinbehandling > Brukere og grupper elns, du finn det der. Brukar ikkje Windows så kan ikkje sei det nøyaktig. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Dett er jo ganske lett: Logg deg inn som Administrator, og skift passord slik som du pleier å gjøre. Det funket i alle fall hos meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Eller du kan gjøre som objorkum sier. Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Hos mg er jeg Admin, å det er ingen andre brukere, å jeg har passord på brukeren min, men det går allikevell ann å Trykke Ctrl+Alt+Del å skrive Administrator å logge inn.. Klare ikke å skifte på dette... Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Start Menu>Run> control userpasswords2 Lettaste måten. Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Fynker ikke det heller... Det er lixom en ADMIN og MEG som brukere, å begge er admin, men det går ikke ann å slette den andre.. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Dett er jo ganske lett: Logg deg inn som Administrator, og skift passord slik som du pleier å gjøre. Det funket i alle fall hos meg. Har du prøvd dette? Funker bra her altså, jeg har også 2 administratorer. Administarator og brukeren min, den som jeg bruker til vanlig. Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Dett er jo ganske lett: Logg deg inn som Administrator, og skift passord slik som du pleier å gjøre. Det funket i alle fall hos meg. Har du prøvd dette? Funker bra her altså, jeg har også 2 administratorer. Administarator og brukeren min, den som jeg bruker til vanlig. Ja men hvordan fjerne dn andre brukeren da? Jeg vil bare ha 1 bruker, å det er min.. Ikke en til admin.,. Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Dett er jo ganske lett: Logg deg inn som Administrator, og skift passord slik som du pleier å gjøre. Det funket i alle fall hos meg. Har du prøvd dette? Funker bra her altså, jeg har også 2 administratorer. Administarator og brukeren min, den som jeg bruker til vanlig. Ja men hvordan fjerne dn andre brukeren da? Jeg vil bare ha 1 bruker, å det er min.. Ikke en til admin.,. Den andre brukeren du mener, kan det være Admin som er innebygd i Win XP? Lenke til kommentar
*nitram* Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Husk å skrive inn admin passord da du installerer Windows... Det var vel forresten ikke meg du siktet til Teddy?? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Det var vel forresten ikke meg du siktet til Teddy?? Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Husk å skrive inn admin passord da du installerer Windows... Det var vel forresten ikke meg du siktet til Teddy?? Tror nok det skal gjøre susen ja. Når du er inne i brukeroppsettet i computer management (administrativ tools) ser du at det i tillegg til å være den brukeren du har opprettet til deg selv også finnes en Administrator. Både standard brukeren din og administrator må ha passord. Når det gjelder å fjerne administrator så er i grunnen ikke det tillatt, men du kan slette den "vanlige" brukeren og endre navn på administrator-kontoen til det navnet du vil bruke. "Vips" så har du bare en bruker på maskinen. :-) (Dette er vel strengt tatt ikke å anbefale :-)) Lenke til kommentar
wil Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 du trenger da ikke å fjerne Adminkontoen vel? kan du ikke ha bare din konto da? hvorfor lar du denne kompisen din logge inn å fjerne passordet ditt da? da er han forresten ikke noe kompis heller Lenke til kommentar
*nitram* Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 du trenger da ikke å fjerne Adminkontoen vel? kan du ikke ha bare din konto da? hvorfor lar du denne kompisen din logge inn å fjerne passordet ditt da? da er han forresten ikke noe kompis heller Jeg fjærna ikke no passord da... Men du Teddy, hvis du så absolutt vil ha passord på Admin kontoen din så kan jeg haxe litt i CIA Commander så fikser vi det vettu Lenke til kommentar
Authority Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Gjør dette for å sikre din maskin: 1. trykk vindustast-r (eller velg start->kjør) 2. tast inn lusrmgr.msc og trykk OK 3. Høyreklikk 'Administrator' og velg 'endre navn'. Gi kontoen ett nytt navn som fex 123minda 4. Høyrklikk på kontoen igjen og velg 'egenskaper' 5. Hak av for boksen 'Administrator-kontoen skal slås av' 6. Trykk OK for å lagre det du har gjort. Nå er kontoen avslått, og har fått ett nytt navn slik at den ikke kan bli funnet så lett, og kompisen din står der med sjegget i postkassen. P.S. Ikke fall for fristelsen til å bruke administrator-kontoen som oppstartskonto selv om du endrer navn. Denne kontoen har en del egenskaper som kan gi deg trøbbel senere. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 I cmd skriv net users administrator passord Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Kontrollpanel > Administrative verktøy > Datamaskinbehandling > Brukere og grupper elns, du finn det der. Brukar ikkje Windows så kan ikkje sei det nøyaktig. Gjorde som du sa jeg. Ble ikke ferdig til å bytte passord før nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå