Gå til innhold

hjelp: BNC


Anbefalte innlegg

altså.. jeg har en AMD K6-2@475 hjemme, med Red Hat 7.3.

På denne skal det legges inn BNC og EggDrop. Eggdrop`en går greit, men jeg eier ikke noe erfaring what so ever innen BNC, og har neste ikke rørt en linux pc (en gang må jo bli den første)

og jeg fannt ut at å legge inn psyBNC ikke var det enkleste, men jeg har fått høre at det er det med mest "funksjonalitet"

 

så det jeg lurer på er om noen evt. kan hjelpe meg her (med instalasjon) eller vet om en Turtorial på internett (det hadde vært det beste)

 

jeg har også problemer med å sette opp ADSL oppkoblinga mi på Linux pc`en (regner ikke med at å dele oppkoblinga er noe lettere heller) så det hadde vært fint med en turtorial eller liknende der også.

 

takker for alle svar jeg måtte få

 

mvh

n00b`en :smile:

Mats B. Bergmann

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har også problemer med å sette opp ADSL oppkoblinga mi på Linux pc`en

 

i gnome det som starter når du skriver startx

så er det da noen under "system" "rh-nettverk" eller.no der er det bare å legge til en adsl sak. (å få delt det med nat er en anen ting)

 

psychobnc (eller hva den heter) er enkel å installere da,,, http://www.psychoid.lam3rz.de/

 

Unpack it with tar -xzvf psyBNC2.3.1.tar.gz

 

Edit the config.h File to fit your needs of functionality or

do

 

make menuconfig

 

then just enter

 

make

 

to start the compilation. psybnc should find out itself, which

environment is currently in use and compile to this.

 

If you want to delete compiled objects and the compiled binary,

do

make clean

 

(B) The only thing it needs is psybnc.conf in its application Directory.

psyBNC2.2 has a default conf-file included, which will

let psybnc listen on port 31337 on all IPs of your machine.

From 2.2, you can add as many listeners as you like, on IPv4 or

on IPv6 if supported by your machine.

 

det står i "readme" filen da.. ++++ en god del anent som du bør lese..

 

 

...men du vet hva du bruker det til og eventuelt om du har bruk for det??....

Lenke til kommentar

Hvilken ISP bruker du?

 

Hvis du benytter Telenor ADSL kan du bruke

Roaring Penguin http://www.roaringpenguin.com/pppoe/

Denne er veldig grei å sette opp.

 

Ellers må du ha en firewall, selv bruker jeg Bastille http://www.bastille-linux.org/

 

Har ingen oppskrift for å sette dette opp, men gjør som meg, les en mengde Howto's og bruk google groups.

Da får du det til etterhvert :smile:

Lenke til kommentar

altså.. jeg har lagt inn den "zip" fila å greier, men når jeg skriver "make menuconfig" så klikker det...

feilen lyder som følger:

# make menuconfig

Initializing Menu-Configuration

[*] Running Conversion Tool for older psyBNC Data.

make: gcc: Command not found

make: *** [menuconfig] Error 127

 

hva betyr det??? har jeg gjort noe forferdeligt galt?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-17 14:26, tarpoon skrev:

Hvilken ISP bruker du?


Hvis du benytter Telenor ADSL kan du bruke

Roaring Penguin

Denne er veldig grei å sette opp.


Ellers må du ha en firewall, selv bruker jeg Bastille


Dette med "firewall" blir litt misbrukt. Linux har innebygd firwall, det du mener er at du trenger et interface, som i og for seg bare er tull det og. To-tre linjer og du kan dele en internett linje. rppppoe setter tilfeldigvis disse linjene opp for deg...

 

Poenget er: "elles må du ha en firewall" blir litt galt, da du har en firewall uansett, selv om du ikke nødvendigvis bruker denn eller vet hvordan du bruker denn. og 99,99999999999999% av alle Linux "firewall" programmer er egentlig bare pene interface til nettables/ipchains. "Desverre" for oldschool folk så kommer det en rekke fancy guier som dette til Linux for tiden, selv om Linux' fully styrke ikke kan nytes før du ikke bruker X til annet enn browsing, eller i det minste ikke til konfigruering [av annet enn fonter i X og bakgrunnsbilder]. imho.

Lenke til kommentar

wget http://www.psychoid.lam3rz.de/psyBNC2.3.tar.gz

tar -xzvf psyBNC2.3.tar.gz

cd psybnc

make

 

pico psybnc.conf

Da endrer du port til den du vil ha og eventuelt en bestemt ip den skal lytte på, normalt lytter den på alle noe som i grunnen er det beste når man ikke har mer enn 1-3 ip'er.

 

./psybnc

Deretter starter du den med kommandoen over og så starter en irc klient og kobler til ipadresse:port og da blir du bedt om å skrive inn passord, da skriver du:

/quote pass passordet_du_ønsker

Dette setter passordet for deg, og da er du inne i psybnc :smile:

Nick'et du har når du kobler deg til første gangen blir brukernamnet ditt.

 

Resten du trenger og vite får du hjelp med ved å skrive

/bhelp og

/bhelp kommandonavn

 

Lykke til :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Gutefante på 2002-07-18 02:51 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-17 16:35, SSM skrev:


Da ser det ut til at du ikke har installert en compiler av noen form. Den mest brukte av disse er 'gcc' - Gnu Compiler Collection og finnes på


Det kan være en ide å se etter gcc'en som følger med distroen din, da disse trolig er enklere å få installert.

Se etter 'development tools'


 

dette her er hvorfor jeg har gitt opp linux alle de andre gangene jeg har prøvd... jeg skjønner absolutt ingen ting.. gcc!?!?!?!? wtf!?!? greit nokk jeg har lasta ned den gcc3.1.1.tar.gz eller no.. og jeg har unzippa, men hva skjer nå!?!?!?! det som står på siden dems er totalt gresk for meg. comlimentere cc i % /*, config... altså jeg beklager men jeg må ha det inn med teskje skal det være godt for noe.

 

men alikevell, takk for svarene, fikk mange svar gitt :grin:

Lenke til kommentar

jeg "skjønner" hva som skjer inni en data maskin, men det er jo veldig komplisert i linux da.. og det er ikke så lett når jeg aldrig har sett noe på det før..

det er jo så mange rare commandoer ol. som mann må holde styr på..

men du er jo inne på noe, jeg kunne jo kjøpt en bok om linux (har jeg jo tenkt på før å)

 

:smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...