Marti Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Kan jeg kjøpe denne viftestyringen og koble den til katodene mine? Slik at jeg kan regulere hvor sterkt de skal lyse. Anyone? Lenke til kommentar
Marti Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg har et spørsmål til. Kan jeg koble til flere katoder samtidig på denne? Slik at når jeg skrur ned lysstyrken på en kanal, går lysstyrken på f.eks. 3 katoder ned. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Sistnevnte (SUnbeam Lightbus) kan brukes til både vifter og katoder! Bare å lese.. Og ja, du kan lett modde den til å ta flere katoder på en kanal.. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Ja på den siste leste jeg at det var mulig med katoder, men er ikke sikker på hvordan man 'modder' slik at jeg får fler på en kanal. Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Er det ikke bare å seriekoble dem? Den er steike fin den der sunbeam lightbus *kjøpe når jeg har råd * Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 har lurt på det samme å bruke en spennings regulator til katodene, jeg vet ikke om det funker med alle viftestyringer men de viftestyringene som bare regulerer spenningen vil dette funke med, pointet er at når katodene får mindre spenning lyser bare noe av katoden, dvs du regulerer ikke lysstyrken men hvor mye av katoden som skal lyse.. om du hiver in 6 volt på invertereren vil bare halve katoden lyse osv Lenke til kommentar
Marti Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Den vil bare lyse halvparten så sterkt iallefall . Noen som vet hvordan man modder en katode til seriekobling? Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Hvis du seriekobler dem vil de lyser svakere, eller mindre av katoden vil lyse. Ville heller parallellkoblet, hvis inverteren klarer det da. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Ja det hadde jeg reint glemt. Det var faktisk noe nyttig vi lærte på skolen den gang da. Lenke til kommentar
Thel Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Trur det skal gå greit å parralell koble, litt må det jo tåle! Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Koster jo bare 29, så det er jo ikke så farlig.. *SlåOppIHelixFor9.klasse* Joa, sant i det som sies.. Faktisk noe nyttig som er lært på skolen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå