Vestlivegen Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 ikke alt er metal dog... liker ikke "drømme" metal som jeg kaller det, da f.eks Iron Maiden, Stratovarius osv osv Hverken Iron Maiden eller Stratovarius er "drømme" metal. Begge går under sjangeren thrash metal. Men smaken er som baken, delt i to. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Og der tok du feil, Vestlivegen. Stratovarius er Power Metal og Iron Maiden er NWOBHM/Power Metal Lenke til kommentar
Vestlivegen Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Og der tok du feil, Vestlivegen. Stratovarius er Power Metal og Iron Maiden er NWOBHM/Power Metal Jeg tror nok at det er du som tok feil. Dette hart jeg fra sikre kilder. Dessuten tror jeg at jeg kjenner litt bedre til Iron Maiden enn du gjør. Har alle abumene. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Jeg er en kjenner av metal generelt og hvis du mener Stratovarius og Iron Maiden hører hjemme under Thrash metal burde du høre litt på disse banda: Exodus Metallica Megadeth Anthrax Testament Slayer For så å høre om du hører noen som helst musikalske likheter mellom nevnte band og Stratovarius og Iron Maiden Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Hahe, thrash er det ihvertfall ikkje. SnittLeif har ganske så rett her. Maiden var et av banda, om ikkje det bandet som fronta NWOBHM. Edit: @Vestlivegen. Endret 2. juni 2005 av Satrucci_ Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Maiden var et av banda, om ikkje det bandet som fronta NWOBHM. Og i tillegg er det Iron Maiden som har lagt grunnlaget for hvordan mange nyere Power Metal band spiller musikken sin. Man kan nesten si at Iron Maiden var det første Power Metal bandet.. Nesten. Lenke til kommentar
Vestlivegen Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Snittleif, jeg vet du har rett. Ville bare provosere deg litt. :!: Men jeg må innrømme at jeg trodde Maiden og stratovarius var Thrash metal. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Snittleif, jeg vet du har rett. Ville bare provosere deg litt. :!: Men jeg må innrømme at jeg trodde Maiden og stratovarius var Thrash metal. Hvis jeg vet jeg har rett blir jeg ikke provosert av andres inkompetanse innen metal. Nå har du i alle fall lært noe nytt i dag da tips: Bnr Metal Pages har veldig oversiktlige sider som det er enkelt å lære et og annet av Lenke til kommentar
Innos Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Det beste metal bandet etter min mening er Dimmu borgir. Dimmu er tydelig inspirert av klassisk musikk. Det er det som skiller Dimmu fra de andre. Dimmu har dessuten noen dødsfete gitar riff. Metallica har tilogmed laget egen cd med symfoni orkester. Men vil ikke si at den vanlige musikken deres har så mye med klassisk å gjøre. Btw jeg har hørt dimmu, men synes ikke de har så mye klassisk musikk preg, men synes å se at de brukte orgel elns. Fatter ikke dere synes den satanist musikken er så kul, bare skrik og bråk. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Fatter ikke dere synes den satanist musikken er så kul, bare skrik og bråk. Definer bråk. Lenke til kommentar
Vestlivegen Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Fatter ikke dere synes den satanist musikken er så kul, bare skrik og bråk. Det er så mye mer enn bare skrik og bråk. Dessuten er det ikke metal band som dyrker satan. Det er så irriterende å høre på folk som sier at feks Iron Maiden er satanister. De har jo ikke med satan i noen av sine tekster, med unntak av noen få. Jeg skjønner meg ikke på at noen mennesker synes rap er så jævlig kult. Det er jo bare skrik og bråk. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Folk har egne definisjoner på hva som er bråk. Innos tar for seg sånn musikk som Dimmu Borgir og kaller det bråk, Vestligvegen kaller rap bråk og jeg personlig tar frem Techno og Trance ("Jammen det er jo ikke den samme typen musikk engang" sa en kverulant drittunge).. Who gives a shite, sa jeg Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Maiden var et av banda, om ikkje det bandet som fronta NWOBHM. Og i tillegg er det Iron Maiden som har lagt grunnlaget for hvordan mange nyere Power Metal band spiller musikken sin. Man kan nesten si at Iron Maiden var det første Power Metal bandet.. Nesten. Jeg er så enig, så enig, men når jeg diskuterer dette med andre, sier mange av dem at Maiden = Heavy (New Wave) og at Manowar = Power. De sier at Manowar er grunnleggerne, og de som bragte fram Power Metalen. Jeg påstår at også Maiden hadde litt av den jobben. Ka dokker tru? Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Jeg mener ikke at Maiden er direkte power metal, men at de la grunnlaget for mange kommende power metal band Lenke til kommentar
Berdiin Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Ære være Maiden for den jobben de har gjort.. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Jeg mener ikke at Maiden er direkte power metal, men at de la grunnlaget for mange kommende power metal band Mm, det er det jeg også mener. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Maiden har gjort mye for metal slik vi kjenner det i dag. De, sammen med Sabbath-gutta, Metallica og Zeppelin er de som har hovedansvaret for hvordan mye av metal er i dag. EDIT: Ja Endret 2. juni 2005 av SnittLeif Lenke til kommentar
Vestlivegen Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Kan ikke Iron maiden gå under sjangeren speed metal også? Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Awakening The World is certainly recommended to speed/power metal fans Hørhør! Endret 2. juni 2005 av Blackslash Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Kan ikke Iron maiden gå under sjangeren speed metal også? Tror nok ikke det. Jeg veit ikke hva speed metal er, men jeg har hørt at det skal gå sabla fort, så da stiller ikke Maiden så sterkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå