Gå til innhold

metal, hva synes du? (diskusjonstråd)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Liker det meste av metal... Men power er det beste!

(...)

Alt for få som har hørt Lost Horizon, mitt favorittband :love:

Jeg er glad i Power, men jeg liker_ikke Lost Horizon. :thumbdown:

Sonata Arctica, Helloween, Angra, Edguy (kun det siste albumet!), Firewind, Pagan's Mind, Evergrey og Symphony X er Power-aktige band jeg liker.

Hørte Lost Horizon i går og jeg syns de er bra! :yes:

Enig med deg i at power er rått! :thumbup:

Er også enig med deg angående banda!

Lenke til kommentar
Det beste metal bandet etter min mening er Dimmu borgir. Dimmu er tydelig inspirert av klassisk musikk. Det er det som skiller Dimmu fra de andre. Dimmu har dessuten noen dødsfete gitar riff.

At de har med en del feler og slikt i "Puritanical Euphoric Misanthropia" gjør de ikke veldig inspirert av klassisk. Noe nytt fenomen er det heller ikke.

Lenke til kommentar

Det bandet som fikk med til å ta skrittet inn mot metallverdenen var Def Leppard, og senere Metallica. Etter det har det gått i blant annet Iron Maiden og Judas Priest. I dag har jeg gått litt tilbake på metallstigen igjen, til noe nærmere hard-rock. Sånn som blant annet Def Leppard.

Lenke til kommentar

Liker dette jeg;

Metallica (sett live)

Godsmack (sett live)

Madrugada (sett live)

Tool

Opeth

Seigmen

Dream Theater

Turboneger (sett live)

Incubus (sett live)

Fear Factory

Am I Blood

Depeche Mode

Pantera

Nightwish (sett live (bare noe av dem)

System of a down (sett live)

ikke alt er metal dog... liker ikke "drømme" metal som jeg kaller det, da f.eks Iron Maiden, Stratovarius osv osv

Lenke til kommentar
Jeg vil si at Dimmu borgir er mer preget av klassisk musikk enn noe annet metal band. Dere har deres egne meninger jeg har mine det må dere akseptere. Men selvfølgelig kan jeg være enig i at jeg tok litt hardt i mitt forrige innlegg.

som noen her påpeker er mye av metallen fått inflytelse av klassisk - dette gjelder og mye annen musikk. Men det Dimmu driver med er mer "moten" å hente inn et symfoniorkester som kan spille litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...