Tonberry Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Kloke ord! Begynte ikke å høre på metal før for tre-fire år siden, men nå hører jeg stort sett ikke på annet (er litt innom jazz og punk iblant for avvekslingens skyld). Hører på f.eks cradle, meshuggah, dream theater, opeth, Nevermore, in flames, susperia, symphony x, pain of salvation, a perfect circle osv... Men er det bare meg, eller liker folk enten Dream Theater eller Pagan´s Mind? De jeg kjenner som liker den ene har ikke sansen for den andre Edit: er btw litt stolt av at den første cden min var "and justice for all" av metallica, og ikke absolute music 4 eller noe sånt, som mange rundt min alder sliter med ennå Endret 30. mai 2005 av Tonberry Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Jeg tror "metal" er en av de videste sjangerene som finnes. Den interesserte leser kan jo f.eks. sammenlikne Darkthrone, Metallica og Sonata Arctica, de bandene likner ikke mye på hverandre! Dette er vel grunnen til at metalparaplyen deles inn i death, black, power, prog, speed, doom, goth og sikkert en kvadrillion andre subsjangere som langt-inni-skogen-metal og leverpostei-på-maten-metal. Det sier seg selv at man ikke kan like alt. Jeg tror det at du synes metall er en av de videste sjangrene, er at du liker den så godt, og ikke hører så mye på andre sjangre (uten at jeg vet noe som helst om deg og dine vaner*). Det er nok i hvert fall slik det er med meg. Hvis du hadde latt en elektronikafanatiker fått høre på metall, hadde fått høre på de "forskjellige" bandene dine, er jeg ikke sikker på om han/hun hadde hørt så stor forskjelll. Han/hun hadde nok på samme måte hørt større forskjell i elektronikaen enn det du ville ha gjort om du hadde hørt det (uten at jeg vet noe som helst om deg og dine vaner*). Elektronika deles også inn i hauger av sjangre, etter hva jeg har hørt. *Det er bare antakelser fra min side, men jeg håper at du skjønner poenget mitt. Metal er nok, som så mye annet, en tilvenningssak. Jeg husker mitt første møte med djevelens musikk, da en venn av meg hadde fått dilla på Metallicas "Ride the Lightning". Den gikk om og om og om igjen, og jeg skydde det som pesten. Men, det er rart hvordan menneskets hjerne fungerer, i løpet av den 267'ende gjennomhøringen (minst!) begynner man å dra kjensel på partier, nikke anerkjennende til rytmer, og joda, metal går an å høre på. Slik var det nok med meg og. Jeg husker at jeg hørte "Fuel For Hatred" av Satyricon da låta var flunkende ny, og syntes at låta var helt forferdelig. Nå digger jeg den låta, og den er en av mine mest populære låter. Jeg kom inn i metallens verden ved hjelp av P.O.D., Crazytown og noen andre band (jeg har ikke påstått at disse er metallband, og jeg ønsker ikke å starte en diskusjon om det!). Jeg avskydde musikk som Dimmu Borgir før jeg var inne i den typen musikk, men nå er det gjerne enda tyngre svartmetallband som spilles hvis jeg spiller svartmetall. Dimmu Borgir fikk meg litt inn i den sjangeren. (en artig tanke er jo, kan en venne seg til Schnappi på samme måten?) Nei! ...eller, jo man kan sikkert det, men... nei!... Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Var det det siste albumet du lasta ned eller? rEVOLVEr? vetke jeg! I såfall, det må du laste ned hvis du skal høre om The Haunted er bra! Veldig bra faktisk! Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 AC/DC Black Sabbath Blind Guardian og Ozzy Osbourne Borknagar Cage Candlemass Dio Einherjer Iced Earth Iron Maiden Judas Priest King Diamond og Mercyful Fate Kiss Manowar Megadeth Metallica Motörhead Turboneger Vintersorg Eksempler på bra musikk Er ikkje noen stor power-metal tilhenger, sjølv om enkelte band går... Nu-metal generellt Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Jeg tror det at du synes metall er en av de videste sjangrene, er at du liker den så godt, og ikke hører så mye på andre sjangre (uten at jeg vet noe som helst om deg og dine vaner*). Det er nok i hvert fall slik det er med meg. Hvis du hadde latt en elektronikafanatiker fått høre på metall, hadde fått høre på de "forskjellige" bandene dine, er jeg ikke sikker på om han/hun hadde hørt så stor forskjelll. Han/hun hadde nok på samme måte hørt større forskjell i elektronikaen enn det du ville ha gjort om du hadde hørt det (uten at jeg vet noe som helst om deg og dine vaner*). Elektronika deles også inn i hauger av sjangre, etter hva jeg har hørt. *Det er bare antakelser fra min side, men jeg håper at du skjønner poenget mitt. For all del, jeg tar poenget. Jeg har venner som er glade i elektronika, (og da mener jeg skikkelige saker, ikke Scooter) og de har presentert meg for mye rart. Chill, drum'n'bass, house, hard-house etc etc. Du har helt rett, det er et utall underkategorier som hører til elektronikaverdenen, og det er ikke fryktelig vanskelig å høre forskjell på dem. (personlig synspunkt, psykedelisk trance er noe av det jævligste....ever!) Poenget var ikke at metal er DEN videste sjangeren, men kanskje EN av de videste sjangerne. Antakelig spretter det fram folk fra alle busker og kratt nå, og hevder at det er ørten varianter av alt fra country til halling, men det får så være. Her i gården går det forøvrig mest i rockemusikk, men ikke nødvendigvis metal. Akkurat nå hører jeg A Perfect Circle. (Noen ville sikkert kalt det metal, jeg kaller det rock.) For ca. en uke siden ble jeg tipsa om noe trancegreier her inne, "Nu-NRG", med det resultat at jeg spilte det uavbrutt i dagevis. Lenke til kommentar
huf Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Men er det bare meg, eller liker folk enten Dream Theater eller Pagan´s Mind? De jeg kjenner som liker den ene har ikke sansen for den andre Jeg er storfan av begge to, så det gjelder ikke for meg i hvert fall... Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Jeg er storfan av begge to, så det gjelder ikke for meg i hvert fall... I second that Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Men er det bare meg, eller liker folk enten Dream Theater eller Pagan´s Mind? De jeg kjenner som liker den ene har ikke sansen for den andre Jeg liker ingen av delene. Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 AC/DC spiller ikke AC/DC mer hard-rock? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 AC/DC spiller ikke AC/DC mer hard-rock? Nei....ikke nødvendigvis ihvertfall Lenke til kommentar
MarkusG Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Liker AC/DC, altså heavy-metal Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Liker AC/DC, altså heavy-metal Artig konklusjon! :!: Lenke til kommentar
Innos Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Metall er digg, litt trist at ingen jeg kjenner synes det samme. Har dog hengt igjen noe rap fra 5 klasse, men det er vel bare 2-3 sanger, blant annet MC Hammer. Det jeg liker er >>>METALLICA<<<=1#!!!! Deftones Dream Theater Drowning Pool Godsmack Pantera Staind Soil Sonata Artica System of a Down Btw dere fikk med dere jeg likte Metallica? Seriøst, har ikke laget en dårlig låt, helt til St. Anger, seriøst gidd å ødelegge en 20 år gammel rekke med bare bra album med den der. Noen som vet om mer enn dette fra dem: And Justice For All Black Album Garage Inc Kill 'Em All Load Master of Puppets Reload S & M Ride the Lightning Vet det er noen som har laget låtene deres, som den som heter Tribute to the Four Horsemen. Skal sikkert få meg de også. edit: Edit: er btw litt stolt av at den første cden min var "and justice for all" av metallica, og ikke absolute music 4 eller noe sånt, som mange rundt min alder sliter med ennå Min var absolute music 20. Var tilogmed fordi jeg likte backstreetboys sangen på den. Dobbel blush Men var jo begynnelsen av første klasse. edit: La til Sonata Artica, er noe av det beste jeg har hørt. Ligger etter Metallica på en fin andreplass. Endret 2. juni 2005 av Innos Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Liker det meste av metal... Men power er det beste! Helloween Gamma Ray Freedom Call Lost Horizon Children Of Bodom Einherjer Immortal Kamelot Opeth Alt for få som har hørt Lost Horizon, mitt favorittband EDIT: Glemte at jeg har lastet ned Absolute Powermetal med 260 powermetal sanger Freternia - Gimbor The Great var en bra sang som fulgte med i albumet... Dog den eneste sangen jeg har hørt fra dem... Endret 31. mai 2005 av Blackslash Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 mhm Metal. Min favoritt sjanger. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Men er det bare meg, eller liker folk enten Dream Theater eller Pagan´s Mind? De jeg kjenner som liker den ene har ikke sansen for den andre Jeg liker ingen av delene. I second that Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 AC/DCBlack Sabbath Blind Guardian og Ozzy Osbourne Borknagar Cage Candlemass Dio Einherjer Iced Earth Iron Maiden Judas Priest King Diamond og Mercyful Fate Kiss Manowar Megadeth Metallica Motörhead Turboneger Vintersorg Eksempler på bra musikk Er ikkje noen stor power-metal tilhenger, sjølv om enkelte band går... Nu-metal generellt her var det MANGE av de som jeg likte også (resten har jeg ikke hørt) håper vi har lik musikksmak, for da må jeg neste teste ut noe av det andre på lista de og... Lenke til kommentar
Berdiin Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) Metal er bra.. Hmm.. Maaaaiden!! Noen som har hørt noe av Bruce Dickinson her forresten? Anbefales!!! Endret 1. juni 2005 av Berdiin Lenke til kommentar
Tonberry Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 En ting jeg kom på her en dag... Jeg ser flere her har nevnt system of a down som et av sine band (blant annet jeg), og da dukker jo spørsmålet opp: Hvilken subgenre hører system til? De har jo en ganske særegen stil...? Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) Nu-Metal, Tonberry Altså ikke engang under Heavy Metal genren Endret 1. juni 2005 av SnittLeif Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå