Gå til innhold

metal, hva synes du? (diskusjonstråd)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har ikke jeg hørt albumet Enigmatic Calling enda, midnight_walker, så det er mulig de har tatt i bruk noe mer i gata Power på det albumet for alt jeg vet, men jeg vil ikke si at det er annet enn vokalen som kanskje kan sammenlignes power på de to andre albuma

Hvis du ikke har hørt det som er av Pagan's Mind, så bør du kanskje ikke være så veldig påståelig!

Lenke til kommentar
Nå laster jeg noe av "The Haunted" ;)

edit: spent på om de spiller bra! :)

Det er bra! :D

Det er vanskelig for meg å si hvilket album som er best, men favorittlåtene er: "99"; "All Against All"; "Dark Intensions"; "Trespass"; "Leech"; "Hollow Ground"; "Under The Surface"; "Shadow Land" og "Ritual"

som sagt det var ikke noe for meg... :(

Lenke til kommentar
Metall er stort sett ille.(min mening)

greit om du gir en begrunnelse for dine utsagn! :cool:

Metal er ikke helt min musikksmak, noe er bra, men mesteparten blir for aggresivt for meg. Derfor synes jeg metal er "dårlig".

Sorry, thats my taste in music...

Endret av SumSar
Lenke til kommentar
Metall er stort sett ille.(min mening)

greit om du gir en begrunnelse for dine utsagn! :cool:

Metal er ikke helt min musikksmak, noe er bra men mesteparten blir for aggresivt for meg. Derfor synes jeg metal er "dårlig".

Sorry, thats my taste in music...

jeg har ikke noe imot at du ikke liker metal! fint at du sier din mening! kan du si litt mer hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Som sagt så synes jeg det blir for aggresivt, litt for mye rett og slett.

Ikke misforstå, det finnes bra metal også, og mange av de som spiller er god til det de gjør, men det blir litt for "rett på" for meg.

okay! takker og bukker jeg! nå vet jeg kansje hvordan kammeraten min tenker og! :)

Lenke til kommentar

Det er vanskelig for meg å si hvilket album som er best, men favorittlåtene er: "99"; "All Against All"; "Dark Intensions"; "Trespass"; "Leech"; "Hollow Ground"; "Under The Surface"; "Shadow Land" og "Ritual"

Var det det siste albumet du lasta ned eller? rEVOLVEr?

Lenke til kommentar

Var det det siste albumet du lasta ned eller? rEVOLVEr?

vetke jeg! :shrug:

Lenke til kommentar

Jeg tror "metal" er en av de videste sjangerene som finnes. Den interesserte leser kan jo f.eks. sammenlikne Darkthrone, Metallica og Sonata Arctica, de bandene likner ikke mye på hverandre! Dette er vel grunnen til at metalparaplyen deles inn i death, black, power, prog, speed, doom, goth og sikkert en kvadrillion andre subsjangere som langt-inni-skogen-metal og leverpostei-på-maten-metal. Det sier seg selv at man ikke kan like alt.

Personlig er jeg glad i den mer tekniske delen av metalverdenen. Dream Theater står høyt på favorittlista, sammen med band som Opeth og Pain of Salvation. Svulstighet er heller ikke dumt, og følgelig kommer Symphony X og de siste skivene til Dimmu Borgir også ganske høyt.

Metal er nok, som så mye annet, en tilvenningssak. Jeg husker mitt første møte med djevelens musikk, da en venn av meg hadde fått dilla på Metallicas "Ride the Lightning". Den gikk om og om og om igjen, og jeg skydde det som pesten. Men, det er rart hvordan menneskets hjerne fungerer, i løpet av den 267'ende gjennomhøringen (minst!) begynner man å dra kjensel på partier, nikke anerkjennende til rytmer, og joda, metal går an å høre på.

(en artig tanke er jo, kan en venne seg til Schnappi på samme måten?)

Jeg har full forståelse for at enkelte ikke takler metal og syns det er no grusomt, hjernedødt leven. Det er en del band jeg ikke klarer selv. Men, som sagt, siden spennvidden er så stor, prøv litt forskjellig.

Hvis interessen er oppriktig, da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...