Tobe__ Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Eksempler på Power Metal: Pagan's Mind, Sonata Arctica, Edguy osv. er Children of Bodom power metal? Nei. CoB (nærmere sagt Alexi) har selv sagt at det de spiller heter Melodic Black Metal. Skule gjerne henvist til kilder, men leste det i et Metal Hammer blad for en tid tilbake, så det blir litt vanskelig. Lenke til kommentar
MGS3 Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Er ikke helt sikker, men kan tenke meg han mente Punk. Feks Sum 41, Blink 182 osv osv For det første er ikke punk metal, for det andre er ikke Sum41 og Blink 182 punk. Nei vel.... @ Tobe__ : Ja, det høres ganske fornufti ut Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Eksempler på Power Metal: Pagan's Mind, Sonata Arctica, Edguy osv. er Children of Bodom power metal? Nei. CoB (nærmere sagt Alexi) har selv sagt at det de spiller heter Melodic Black Metal. Skule gjerne henvist til kilder, men leste det i et Metal Hammer blad for en tid tilbake, så det blir litt vanskelig. Du mener vel Melodic Death Metal? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Utenom vokalen så høres CoB ut som power metal ihvertfall... Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Det første jeg la merke til var at noen kalte Pagan's Mind Power Metal.. Hm.. Det er Progressive Metal.. Children of Bodom spiller noe sådan som progressive-laced speed/power metal med black metal vokal, så å kalle det Melodic Death metal er mer feil enn å kalle det Power Metal.. Når det kommer til metal generelt syns jeg det blir for dumt å diskutere det på kun én tråd, da metal er den absolutt bredeste sjangeren du får tak i. Det er såpass mye under at det rett og slett blir for lite å ha en enkel tråd for denne diskusjonen. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 ...da metal er den absolutt bredeste sjangeren du får tak i.... For du har hørt igjennom alle sjangere som finnes og sammenlignet? Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Kom med bra argumenter mot mitt utsagn, TLZ.. skal se det blir få Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Det er garantert ikke mulig å måle hvor "bred" metalsjangeren er, og det å si at den er noe bredere enn andre paraplysjangre (jazz, rock, etc.) blir nokså søkt. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Det første jeg la merke til var at noen kalte Pagan's Mind Power Metal.. Hm.. Det er Progressive Metal.. Vel... Ok da! Power/Progressiv Metal da! Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Hvor søren har du Power fra? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Ps. Ro ned på sjangerrunkinga. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Da la jeg punktum for sjangerdiskusjon rundt Pagan's Mind. Holder meg til mitt utsagn angående Metal som en for bred sjanger og stadfester at det er min mening så ingen trenger å kverulere på den Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) *å faen* Endret 30. mai 2005 av midnight_walker Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) *peke på mitt forrige innlegg* EDIT: og forresten, se her og her Endret 30. mai 2005 av SnittLeif Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Ok, se her og her og her Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Nå har ikke jeg hørt albumet Enigmatic Calling enda, midnight_walker, så det er mulig de har tatt i bruk noe mer i gata Power på det albumet for alt jeg vet, men jeg vil ikke si at det er annet enn vokalen som kanskje kan sammenlignes power på de to andre albuma Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Pagan's Mind er progressivt, men progressiv metall kan være så veldig forskjellig. Power er derfor en fin tilleggsmerkelapp. Infinity Divine var vel kanskje det alumet som var mest Power-aktig. Er det noen Pantera-, The Haunted-, Mnemic- og/eller Damageplan-fans her? Jeg hører en del på slik musikk for øyeblikket. Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Pagan's Mind er progressivt, men progressiv metall kan være så veldig forskjellig. Power er derfor en fin tilleggsmerkelapp. Infinity Divine var vel kanskje det alumet som var mest Power-aktig. Er det noen Pantera-, The Haunted-, Mnemic- og/eller Damageplan-fans her? Jeg hører en del på slik musikk for øyeblikket. Nå laster jeg noe av "The Haunted" edit: det var nok ikke noe for meg nei! Endret 30. mai 2005 av M.F. Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Nå laster jeg noe av "The Haunted" edit: det var nok ikke noe for meg nei! Lastet du ned det siste albumet?.. Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Metall er stort sett ille.(min mening) Endret 30. mai 2005 av SumSar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå