Gå til innhold

metal, hva synes du? (diskusjonstråd)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Metal er blitt min store lidenskap :love:

Etter å ha sjangla innom Rap, Trance, Pop og gudane veit kva fant eg Metal. Begynte først med Helloween for mange år sidan, men vart aldri meir liksom. Så kom eg over Metallica, og var solgt.

Lenke til kommentar
Definisjonen på power er vel musikk med større vekt på instrumentene enn vokalen samt at det skal spilles fort og at en skal få litt kick/epelepsi av det..?

Tehe, neppe.

Første eg tenker på når eg høyrer ordet powermetal er popøse, glattpolerte vokaler og gallopperande trommer.

Lenke til kommentar
Har lest en plass at CoB er "Hate metal"

"Hate Metal" er sannysnligvis en gimmick-sjanger. Det minner veldig om sjangre som Poem Metal, Fairytale Metal, Love Metal, Hollywoood Metal, Entertainment Metal, etc. Jeg velger å holde meg til de få mest kjente.

M.F.: Det er kult! :)

Flower power metal? :ermm:

Lenke til kommentar

"Hate Metal" er sannysnligvis en gimmick-sjanger. Det minner veldig om sjangre som Poem Metal, Fairytale Metal, Love Metal, Hollywoood Metal, Entertainment Metal, etc. Jeg velger å holde meg til de få mest kjente.

:ermm::hm:

Lenke til kommentar
Metal er blitt min store lidenskap :love:

Etter å ha sjangla innom Rap, Trance, Pop og gudane veit kva fant eg Metal. Begynte først med Helloween for mange år sidan, men vart aldri meir liksom. Så kom eg over Metallica, og var solgt.

da har du funnet livet! ;)

Lenke til kommentar

Begynte å høre på metal da jeg var rundt 9-10 år gammel ('90-'91), og det er fortsatt favoritt sjangeren min innenfor musikk. På den tiden hørte jeg jo på mye andre ting også, men metal-musikk ble stadig noe jeg hørte mer på, spesielt etter at jeg begynte å spille samme stil i band. Foretrekker thrash, heavy og progressiv, men melodiøs death og power kan gå an. Favorittband:

Metallica (helst fra 80-åra, men noe av det nyere er også grei lytting)

Dream Theater

Pantera

System Of A Down

Susperia

noe Slayer

In Flames

Kreator

Opeth

Meshuggah

Stratovarios

Sonata Artica

noe Nightwish (likte de bedre før, i grunn sjelden jeg hører på de særlig mye for tiden)

noe Iron Maiden

Sikkert noen jeg har glemt, men har vel fått med mine viktigste.

Lenke til kommentar
Det er jo ingen nyhet at Sonata Arctica har hentet mye nspirasjon fra band som Stratovarius og Helloween - pionerer innen powermetal.

Nå vil jeg ikke kalle Stratovarius en pioner innen Power Metal, men det er riktig at Sonata Arctica har hentet inspirasjon fra dem. Det betyr allikevel ikke at Sonata Arctica må være like ille. :ermm:

:ermm::hm:

Herregud'a folk! Jeg sier jo ikke at Flower Power Metal er en kjent sjanger. Det er kun noe jeg liker å kalle Power Metal jeg ikke liker. :roll:

Men det hadde vært gøy å se en slik sjanger i media :!:

Lenke til kommentar
Herregud'a folk! Jeg sier jo ikke at Flower Power Metal er en kjent sjanger. Det er kun noe jeg liker å kalle Power Metal jeg ikke liker. :roll:

Jeg støtter deg ikke helt her KaYcH! å kalle det Flower Power Metal er kanjse ikke det beste ordet! :dontgetit:

edit: her missforsto jeg litt og QUOTINGA klikka!

Endret av M.F.
Lenke til kommentar
Han mente vel snarere band som Nightwish o.l.

liker Nightwish jeg! spessielt "Over The Hills Fnd Far Away" ;)

Det er en cover-låt, men den er ganske fin ja!

Andre godbiter fra Nightwish er:

- Beauty and the beast

- Nymphomaniac Fantasia

- The Pharaoh Sails To Orion

- The Kinslayer

- Moondance (instrumental)

- Tutankhamen

- Crownless

- Dead Boy's Poem

- Slaying The Dreamer

- 10'th man down

Endret av midnight_walker
Lenke til kommentar
Nå vil jeg ikke kalle Stratovarius en pioner innen Power Metal

care

men det er riktig at Sonata Arctica har hentet inspirasjon fra dem. Det betyr allikevel ikke at Sonata Arctica må være like ille. :ermm:

Arguments are to be avoided; they are always vulgar and often convincing.

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar

Off, mye dritt som er nevnt her.. Nightwish for eksempel er forferdelig grusomt etter min mening.. "pop-fjortiss-metallll"..

Noen gode grupper:

- Agathodaimon

- Pagan's Mind

- Machine Men

- Amorphis

- Angra

- Asgaroth

- Dark Moor

- Insomnium

- Novembre

- Sacriversum

- Windir

- Agalloch

- Borknagar

....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...