Gå til innhold

metal, hva synes du? (diskusjonstråd)

Anbefalte innlegg

Åh, slik type Power Metal! Jeg kaller slikt for Flower Power Metal, jeg. Fairytale Metal og Poem Metal er en intern beskrivelse jeg bruker. :p

Sånn type Power Metal kan bli slitsomt i lengden, ja. Rhapsody er vel litt den typen Power Metal, men de har noen fine låter.

Da lurer jeg på hva du kaller power metal? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Åh, slik type Power Metal! Jeg kaller slikt for Flower Power Metal, jeg. Fairytale Metal og Poem Metal er en intern beskrivelse jeg bruker.  :p

Sånn type Power Metal kan bli slitsomt i lengden, ja. Rhapsody er vel litt den typen Power Metal, men de har noen fine låter.

Da lurer jeg på hva du kaller power metal? :ermm:

Power Metal utenom slike band som er nevnt (Rhapsody, HammerFall, etc.) kaller jeg for Power Metal. De andre (helst de jeg ikke liker så godt) for Flower Power Metal.

Lenke til kommentar
Eksempler på Power Metal: Pagan's Mind, Sonata Arctica, Edguy osv.

er Children of Bodom power metal?

Det kan vi lage en helt egen tråd for! :no:

Min mening: Det er Power Metal om du fokuserer på (den nyere) musikken, men Death Metal om du fokuserer på vokalene. Noen påstår det er Gothenburg Metal, og andre påstår det er "Power Metal with Death vocals", noe som er ganske likt med det jeg synes.

Lenke til kommentar

Min mening: Det er Power Metal om du fokuserer på (den nyere) musikken, men Death Metal om du fokuserer på vokalene. Noen påstår det er Gothenburg Metal, og andre påstår det er "Power Metal with Death vocals", noe som er ganske likt med det jeg synes.

Death metal fokuserer på brutalitet.

Lenke til kommentar

Death metal fokuserer på brutalitet.

Vokalene kan da sies å være brutale. De er riktignok mer New Wave Death, for å si det slik, men jeg tror fortsatt vokalene kunne sies å være Death, hvis du ser bort ifra musikken. Ser du på musikken, blir bildet litt annerledes. Musikken er ikke så "brutal", og musikken har jo en del å si. Vokalene er ikke så framtredende som i annen musikk, og derfor betyr musikken desto mer.

Lenke til kommentar

Ja, du har rett i at vi kan lage en helt annen tråd...Jeg vil ikke skape en krangel her, okey?

Jeg synes at det er, som du sier, Power metal med Death metal vokaler!

Death metal fokuserer på brutalitet sier en. Enig der. Musikken teler mer i CoB en vokaler sier en annen. Enig der også.

Har lest en plass at CoB er "Hate metal"

Lenke til kommentar
:woot: Metall! :woot:

Jeg hører på det meste innfor metallens grenser, men jeg kan styre meg for Punk og Nu Metal. Favorittsjangrene er vel Folk Metal og Power Metal.

Band jeg hører på: Ásmegin, Einherjer, Ensiferum, Falkenbach, Finntroll, Moonsorrow, Storm, Turisas, Windir, Angra, Dragonland, Edguy, Evergrey, Firewind, Helloween, Iron Maiden, Masterplan, Pagan's Mind, Rhapsody, Sonata Arctica, Symphony X, Agathodaimon, Arcturus, Averse Sefira, Borknagar, Dimmu Borgir, Dissection, Emperor, Graveworm, Immortal, Limbonic Art, Rotting Christ, Satyricon, Taake, Arch Enemy, Cannibal Corpse, Children Of Bodom, Cryptopsy, Edge Of Sanity, Malevolent Creation, Mourning Caress, Omnium Gatherum, Suffocation, Unleashed, Wintersun, Damageplan, The Haunted, Imbalance, Mnemic, Pantera, Sodom, Susperia, Opeth, Charon, Crematory, Katatonia, Moonspell, Nightwish, Orphanage, Sirenia, Therion, Tristania, m.fl.

musikk-smaken vår er skilt ved fødselen! (prikk lik)

Lenke til kommentar

metallen reddet meg utfra trance/teknopikkmusikk. og det er jeg JÆVLA glad for. liker folk/viking, svart, tung og dømetall.

hører på følgende band

Emperor

Immortal

Borknagar

Iron Maiden

Cannibal Corpse

Windir

Einherjer

Death

Satyricon

Dimmu Borgir

Metallica

Black Sabbath

edit : leif var på besøk

Endret av Jonki
Lenke til kommentar

Metal fur lyfe!!1!!1!!

Ser at det er en del hets mot power her, men det er ikke bare drage-kjempe-konge-drepe-vinne i den sjangeren heller! Sonata Artica og Children of Bodom har lite av dette, men er fortsatt power!

Definisjonen på power er vel musikk med større vekt på instrumentene enn vokalen samt at det skal spilles fort og at en skal få litt kick/epelepsi av det..?

Men uansett de bandene jeg liker:

Power;

Sonata Artica - ingen over, ingen ved siden :love:

Children of Bodom

Kamelot (litt usikker på om Kamelot hører til i sjangeren men)

Iced Earth

Rhapsody

Stratovarius

De to siste er definitivt i drage-kjempe-konge-drepe-vinne delen av power og disse hører jeg skjelden på nå lenger

Annet jeg hører på som ikke er power:

Norther :love:

In Flames :kose på:

System of a Down :love: :love:

Sentenced

Dream Theatre

Agathodamion

Soilwork

Lenke til kommentar
Ser at det er en del hets mot power her, men det er ikke bare drage-kjempe-konge-drepe-vinne i den sjangeren heller! Sonata Artica og Children of Bodom har lite av dette, men er fortsatt power!

Jeg har prøvd å fortelle dem det, men til ingen nytte! :nei:

Definisjonen på power er vel musikk med større vekt på instrumentene enn vokalen samt (...) at en skal få litt kick/epelepsi av det..?

Slik er det med det meste metal, vil jeg si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...