Gå til innhold

metal, hva synes du? (diskusjonstråd)

Anbefalte innlegg

QUOTE (Dimitrij @ 01/07/2005 : 01:39)

Hvis Tool(progressivt) og SOAD er metal, noe jeg delvis vil si det er, så liker jeg metal 

Jeg er ikke enig med deg der!

Tool er grunnsjanger rock, stilen er heavy/alternativ metall. Jeg synes de er for tunge, konsekvente og forutsigbare til å kalles progressive. Soad stiller i samme sjanger og stilart, men er noe lysere og mer metalliske. Men det er min mening... Jeg synes ordet "progressivt" blir brukt i for mange sammenhenger, og den progressive stilarten (som blusset opp på 60'tallet og brukt helt til idag) har veldig lite til felles med de fleste metall-band.

Jeg ville vel egentlig ikke kalt Tool for forutsigbare, men det er sikkert sant noe av det du sier, jeg kaller dog Tool for progressiv rock/metal. SOAD er mer plain metal, selv om noen kanskje vil stusse litt over den bås-settingen også. Musikksjangere er uansett vanskelig med visse band, tør jeg nevne The Mars Volta? :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Metal er definitivt min favorittsjanger. Hører også på en del prog rock som f.eks Anekdoten og Porcupine Tree.

Hører på vanvittig mange forskjellige metal band. Kan nevne noen favoritter:

Katatonia

Novembre

Winds

Anathema

My Dying Bride

Foretrekker egentlig trist doom/death. Sier heller ikke nei takk til melodiøs death metal som f.eks In Flames og Arise. Er også svært glad i band som krysser grenser. Gjerne noe progressive eller avantgarde greier som f.eks Solefald, Winds og Age of Silence. Takler ikke brutal death metal(f.eks behemoth), power, heavy og nu metal.

Ser forresten at det er svært mange Opeth fans her inne. Av en, eller annen grunn liker jeg ikke opeth. Jeg vet at jeg burde like dem utifra hvilke band jeg liker ellers, men det er noe med opeth jeg ikke takler. Det er liksom så kjedelig. Vil anbefale alle Opeth fans her inne å sjekke ut det italienske progressive death bandet Novembre. Novembre er etter min mening mye bedre enn Opeth.

Novembre har etter min mening metallens beste vokalist: Carmelo Orlando. Sjekk dem ut! Her er en norsk omtale:

http://www.metal-norge.com/?action=omtaler&ID=388

Lenke til kommentar
OterOter: Jeg heldigger Opeth så Novembre skal sjekkes ut!

Hva av Opeth har du hørt forresten? For min del så fikk jeg ikke tak på dem før jeg hørte den geniale låten Deliverance.

Gjør det. :thumbup:

Jeg har virkelig forsøkt å komme inn i Opeth. Har hørt alle albumene. Uansett hvor mye jeg hører finner jeg ikke noe som virkelig fenger meg. Det blir bare kjeeeeedelig. :(

Lenke til kommentar
For min del så fikk jeg ikke tak på dem før jeg hørte den geniale låten Deliverance.

Ooh, *mimre* Det er nok favorittlåta av Opeth så langt.

Ang. Manowar, synes jeg de har noen tøffe sanger, men jeg orker ikke høre et album mer enn en to-tre ganger i strekk som oftest.

Lenke til kommentar

Noe slo meg en dag: Manowar = Man o'(of) War

-AC/DC*

-Audioslave*

-Godsmack

-Guns N' Roses*

-Iron Maiden

-KoRn

-Manowar

-Metallica

-Nightwish

-Papa Roach*

-Ramnstein

-Slipknot

-Stratovarius

-System of a Down

-U2*

-Within Temptation*

Favorittene på playlista

*(Bandet som blir listet med stjerne spiller ikke helt fullt metal.)

Edit: Glemte "ikke"...

Endret av Larzemannen
Lenke til kommentar
*(Bandet som blir listet med stjerne spiller helt fullt metal.)

ehh. du mener at AC/DC spiller tungere musikk enn iron maiden..

har du hørt iron maiden i det hele tatt... ac/dc er tung/heavy rock, og iron maiden er nwobhm(new wave of british heavy metal)

edit:

og at ac/dc spiller mer metal enn ... nesten alle metal bandene du har listet opp..

sjekk ørene dine gutt ;)

edit2:

hæ! u2 metal :ermm:

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Metallica

Judas Priest (konserten var bra)

Iron Maiden

Def Leppard

Jepp det var ikke så alt for tunge ting der, men slik ser listen ut. Jeg merket at jeg ikke helt har stilen for så mye tyngre når jeg hørte In Flames som warm-up til Judas Priest. Makan til dritt de spilte.

Lenke til kommentar
*(Bandet som blir listet med stjerne spiller helt fullt metal.)

ehh. du mener at AC/DC spiller tungere musikk enn iron maiden..

har du hørt iron maiden i det hele tatt... ac/dc er tung/heavy rock, og iron maiden er nwobhm(new wave of british heavy metal)

edit:

og at ac/dc spiller mer metal enn ... nesten alle metal bandene du har listet opp..

sjekk ørene dine gutt ;)

edit2:

hæ! u2 metal :ermm:

Oi. Et par feil paa lista. *fikse*

Edit: Hvis jeg har IM paa Playlista, saa hoerer jeg vel paa dem!

Til opplysning har jeg hoert paa IM siden jeg var 7, og jeg vet utrolig godt at de spiller heavy metal. Det var en feil paa lista, det var ikke en "ikke" der det skulle vaere.

Endret av Larzemannen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...