Gå til innhold

metal, hva synes du? (diskusjonstråd)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
metal er livet. rett og slett

Ting blir mye mer spennende hvis du utvider musikkhorisonten din litt. Jeg lover.

Heavy Metal er det eneste jeg kan føle er ekte musikk. Og det er alltid bra, altså. Sanger som ble laget på tidlig 80tallet ruler gata like mye den dag i dag!

Musikkhorisonten?....Audioscrobbler good enough for yaaah?

Lenke til kommentar

Ting blir mye mer spennende hvis du utvider musikkhorisonten din litt. Jeg lover.

Heavy Metal er det eneste jeg kan føle er ekte musikk. Og det er alltid bra, altså. Sanger som ble laget på tidlig 80tallet ruler gata like mye den dag i dag!

Og hopper du helt tilbake til 60-70-tallet er musikken enda bedre.

Lenke til kommentar
Holder med skate4life her, har ingen behov for å "utvide" musikkhorisonten min.

Ditt tap.

Kanskje..

Men innen rock har eg virkelig alt eg treng! ;)

Det trodde jeg en liten stund også. Fant ut at det var feil. men for all del, gjør som du vil.

Lenke til kommentar

Har virkelig sansen for de første Immortal-platene (Battles in the north, f.eks).. De er prog på en måte, ikke som i at de prøver å vise hvor rå de er i musikkteori, men det er et nytt steg i musikken. Trommene går helt i hundre, og blir bakgrunnsstøy mens fokuset dermed føres over på gitarene og vokalen. Det blir gitaren og vokalen som holder rytmen i låten, og med heftig dist på gitarene sammen med den råe vokalen høres det veldig kaldt og lekkert ut. Anbefales!

Edit: Forøvrig litt mye "Jeg har mer peil enn <sett inn navn her> når det gjelder sjangere, og skal vise det". Hvilken sjanger et band faller inn i spiller vel heller liten rolle; det er musikken som faktisk blir spilt som er det viktige.

Endret av Paull
Lenke til kommentar

:thumbup:

Personlig hører jeg på Metal, Rock, Hard Rock, Prog Rock, Prog Metal, Jazz, Funk, Klassisk Rock, Klassisk Musikk, Hip-hop, Chipmusic og stort sett ellers alt som holder seg unna VG lista :p

Lenke til kommentar
Hvis Tool(progressivt) og SOAD er metal, noe jeg delvis vil si det er, så liker jeg metal :cool:

Jeg er ikke enig med deg der!

Tool er grunnsjanger rock, stilen er heavy/alternativ metall. Jeg synes de er for tunge, konsekvente og forutsigbare til å kalles progressive. Soad stiller i samme sjanger og stilart, men er noe lysere og mer metalliske. Men det er min mening... Jeg synes ordet "progressivt" blir brukt i for mange sammenhenger, og den progressive stilarten (som blusset opp på 60'tallet og brukt helt til idag) har veldig lite til felles med de fleste metall-band.

Lenke til kommentar

Hehehe! De 10 siste spilte sangene dine:

1 Return - Bye bye Johnny

2 Return - Bye bye Johnny

3 Return - Bye bye Johnny

4 Return - Bye bye Johnny

5 Return - Bye bye Johnny

6 Return - Bye bye Johnny

7 Return - Bye bye Johnny

8 Return - Bye bye Johnny

9 Return - Bye bye Johnny

10 Return - Bye bye Johnny

Lenke til kommentar

Hehehe! De 10 siste spilte sangene dine:

1 Return - Bye bye Johnny

2 Return - Bye bye Johnny

3 Return - Bye bye Johnny

4 Return - Bye bye Johnny

5 Return - Bye bye Johnny

6 Return - Bye bye Johnny

7 Return - Bye bye Johnny

8 Return - Bye bye Johnny

9 Return - Bye bye Johnny

10 Return - Bye bye Johnny

Hørte på den 2 ganger også tok på lydløs og satt meg i sofan og spilte gitar :p (uansett selv om jeg sa metal er livet så kan jeg høre på en neve rock vel faen) Og nicke ble til for veeldig lenge siden. Går under kallenavnet Maiden Maniac ellers ;)

Og uansett. hva FAAAAAEN har nicke med musikk smak å gjøre? så lenge det ikke nevner noe om musikk.

Endret av skate4life
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...