Gå til innhold

metal, hva synes du? (diskusjonstråd)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De er over 10år sidan siste påsatte kirkebrann her i landet, og kor i helvete har du fått saueofring og likskjending fra? Greit, det var ein fyr som skjenda et lit i Skien, men sjølv om han var metaller så var han likevel ikkje satanist og det han gjorde hadde inget satanisk motiv, kun rein fylleidioti.

Så, jo. Det kan eg nekte for.

Men no er vi waaay off-topic, så vi driter i dette.

KaYcH: For ein gangs skyld er eg enig med deg. =P

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar
Hva er galt med satanisme? Stikke sauer i stykker med dolk? Robbe graver, brenne ned kirker?

Wow, du har virkelig innsikt i satanismen.

Sett deg til og les litt du, så trur eg kanskje du endrer litt syn. Satanisme handler ikkje om å ofre til satan eller brenne kirker, det er meir som ein egoistisk versjon av humanismen. Ein hedning er definert som ein gudlaus/ein som ikkje trur på gud. Er det et stort problem at ein musiker er hedensk, altså ikkje trur på gud?

Omgplz slutt å uttale deg om ting du ikkje har peiling på.

Takk.

Men du kan ikke nekte for at det skjer kirke-brenninger, sau-ofringer, lik-skjending osv. p.g.a. satanismen, selv om det ikke har noe med det og gjøre?

OT: Det er ingenting som gir satanisme skylden for dette.. Og selvom jeg hører på band som hyller satan eller noe sånt.. Betyr det ikke at de dreper sauer og sånt til hverdags. Det er uansett ekstreme tilfeller, tror nok ikke at enhver som har voldelige tendenser er satanist fordi.. De fleste satanister er rolige og normale mennesker.

http://en.wikipedia.org/wiki/Satanism

ehh.. var ikke mer enn det nei

Endret av bakemesterharepus
Lenke til kommentar
hørte i 2003 at metallica har solgt over 90 millioner plater, sikkert runda 100 mill nå

Det er fleire grunner til det... både positive og negative

Ingen ukjent sak at Black Album er i samtlige cd-hyller rundt om i verden.

Nå er heldigvis ikkje antall solgte album (les: penger) alt i verden

Lenke til kommentar

Slipknot synes jeg har skjerpet seg enormt. Første gang jeg hørt de var vel albumet "slipknot" som etter min mening var travelt og bråkete. Tok likevel sjansen og hørte gjennom subliminal verses og jeg må si at det er et helt annerledes band på denne platen. Jammen er det ikke slutt på tilfeldige hyl og gurglinger, og du kan til og med høre at de har lært seg å spille bedre. For min del må slipknot gjerne fortsette på samme måte som på S.V, det var noe jeg gjerne skulle hørt mer til.

KoRn og P.O.D har jeg lite til overs for. P.O.D er i mine øyne bare nok et band som følger rett bak Linkin Park og ikke gir ut noe særlig spennende. Korn har jeg ikke hørt for mye på, men kan likevel si at de ikke kommer på min topp liste iallefall.

Lenke til kommentar

Slipknot synes jeg har skjerpet seg enormt. Første gang jeg hørt de var vel albumet "slipknot" som etter min mening var travelt og bråkete. Tok likevel sjansen og hørte gjennom subliminal verses og jeg må si at det er et helt annerledes band på denne platen. Jammen er det ikke slutt på tilfeldige hyl og gurglinger, og du kan til og med høre at de har lært seg å spille bedre. For min del må slipknot gjerne fortsette på samme måte som på S.V, det var noe jeg gjerne skulle hørt mer til.

KoRn og P.O.D har jeg lite til overs for. P.O.D er i mine øyne bare nok et band som følger rett bak Linkin Park og ikke gir ut noe særlig spennende. Korn har jeg ikke hørt for mye på, men kan likevel si at de ikke kommer på min topp liste iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...