x871kx6167ss7 Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Lost Horizon går under speedsjangeren Lenke til kommentar
Vestlivegen Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Iron maiden har da noen sabla raske gitar soloer. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Metal er best. Eneste jeg hører på. Liker ikke Death/Heavy Metal. Det går mer i Prog. Metal (Dream Theater), Nu Metal (KoRn, POD, Linkin Park) og ''vnalig'' metall (Metallica). Hmm...jeg hører på Slipknot og, hva slags metal spiller de? Trash? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Liker ikke Death/Heavy Metal. Rart at omtrent alle banda du har lista opp er heavymetal da. Slipknot kan gå under nü (new) metal. For new er det definitivt. Endret 2. juni 2005 av Satrucci_ Lenke til kommentar
MGS3 Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Iron Maiden er langt ifra Speed/Power metal. De er, som noen har nevt NWOBHM, og Heavy Metal. Jeg sier ikke at jeg har rett, og alle andre har feil. Jeg har vært aktiv på Maiden forumet ganske lenge, og har ALDRI lest at noen av de andre brukerne(som er hard-core fans deluxe) mener at Maiden er Speed/Power Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Maiden er NWOBHM, eod. Det var ikke det vi diskuterte! Er sjanger så nøye a.. Nei, jeg liker dem ikke, men man kan visst ikke være foruten dem når man skal snakke om musikk... Lenke til kommentar
Homme Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Dualpost.. Endret 2. juni 2005 av kolleckio Lenke til kommentar
Homme Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Hvilken sjanger er Vintersorg i? Lenke til kommentar
hylo Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Hvilken sjanger er Vintersorg i? Viking/pagan metal. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Maiden er NWOBHM, eod. Det var ikke det vi diskuterte! Jo, det var dessverre det. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Kan ikke Iron maiden gå under sjangeren speed metal også? Tror nok ikke det. Jeg veit ikke hva speed metal er, men jeg har hørt at det skal gå sabla fort, så da stiller ikke Maiden så sterkt. Speed-Metal var opprinnelig det som utvikla seg til Thrash Metal, der stiller ikke Maiden sterkt. Nyere Speed Metal er de raske elementene i band som Children of Bodom og Lost Horizon. Jeg mener da ikke at man kan kalle Maiden verken ny eller gammel Speed.. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Hvilken sjanger er Vintersorg i? Viking/pagan metal. Blander du inn Folkemetal og tar bort store mengder av Viking er vi på rett spor Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Maiden er NWOBHM, eod. Det var ikke det vi diskuterte! Jo, det var dessverre det. Det var i hvert fall ikke det jeg diskuterte Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Vel, han lurte på om Maiden gikk under speed-metal, eg sa det var NWOBHM. Eg vil meine at det er eit svar på spørsmålet han stilte, men la oss ikkje gå offtopic. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Vel, han lurte på om Maiden gikk under speed-metal, eg sa det var NWOBHM.Eg vil meine at det er eit svar på spørsmålet han stilte, men la oss ikkje gå offtopic. Åh, sånn! Da forstår jeg. Jeg snakket om hvorvidt Maiden hadde noe å si for Power Metalen eller ikke Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Liker ikke Death/Heavy Metal. Rart at omtrent alle banda du har lista opp er heavymetal da. Slipknot kan gå under nü (new) metal. For new er det definitivt. Alle? Kanskje Metallica ok, men de andre er helt klart i de sjangerne jeg har satt dem i. Ingen av dem er heavy metal. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Fleire av sjangrane er undersjangrar av heavymetal, men nok om det. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Fatter ikke dere synes den satanist musikken er så kul, bare skrik og bråk. Det er så mye mer enn bare skrik og bråk. Dessuten er det ikke metal band som dyrker satan. Det er så irriterende å høre på folk som sier at feks Iron Maiden er satanister. De har jo ikke med satan i noen av sine tekster, med unntak av noen få. Jeg skjønner meg ikke på at noen mennesker synes rap er så jævlig kult. Det er jo bare skrik og bråk. Hvis du hadde lest hele tråden hadde du sett at jeg likte metall stort sett, ca 90% eller mer av playlista mi er metal, ikke iron maiden jeg snakka om. Dimmu Borgir, vet ikke om det er satanisme, hedninger, nazister. Men har hørt at dimmu borgir var hedninger, nazister elns. Snakker ikke bare om dem, finnes mange andre sånn, men at folk liker sånn musikk er for meg ubegripelig, jeg må si jeg ikke liker techno/trance, 50cent hip hop osv, men synes dimmu borgir er nesten lige dårlig. Men så har jo alle forskjellig smak. Evig respekt til maiden btw. edit: Metal er best. Eneste jeg hører på.Liker ikke Death/Heavy Metal. Det går mer i Prog. Metal (Dream Theater), Nu Metal (KoRn, POD, Linkin Park) og ''vnalig'' metall (Metallica). Hmm...jeg hører på Slipknot og, hva slags metal spiller de? Trash? Tror ikke det er noen sjanger som heter Metall, det er en fellesbetegnelse for all metall, som heavy/speed/progressive osv. Og er ganske så sikker på at Metallica er heavy metall. Endret 2. juni 2005 av Innos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå