Gå til innhold

metal, hva synes du? (diskusjonstråd)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva har vi Backstage for?

joa vet det men der er det ikke bare metal!(eller hva?)

edit: Etter ønske oppretter vi nå musikkforumets "chattetråd" Vennligst husk at her skal det gå i musikksnakk og ikke fullt av andre ting, det har vi SO3 for (det der handler Backstage om!)

Endret av M.F.
Lenke til kommentar

:woot: Metall! :woot:

Jeg hører på det meste innfor metallens grenser, men jeg kan styre meg for Punk og Nu Metal. Favorittsjangrene er vel Folk Metal og Power Metal.

Band jeg hører på: Ásmegin, Einherjer, Ensiferum, Falkenbach, Finntroll, Moonsorrow, Storm, Turisas, Windir, Angra, Dragonland, Edguy, Evergrey, Firewind, Helloween, Iron Maiden, Masterplan, Pagan's Mind, Rhapsody, Sonata Arctica, Symphony X, Agathodaimon, Arcturus, Averse Sefira, Borknagar, Dimmu Borgir, Dissection, Emperor, Graveworm, Immortal, Limbonic Art, Rotting Christ, Satyricon, Taake, Arch Enemy, Cannibal Corpse, Children Of Bodom, Cryptopsy, Edge Of Sanity, Malevolent Creation, Mourning Caress, Omnium Gatherum, Suffocation, Unleashed, Wintersun, Damageplan, The Haunted, Imbalance, Mnemic, Pantera, Sodom, Susperia, Opeth, Charon, Crematory, Katatonia, Moonspell, Nightwish, Orphanage, Sirenia, Therion, Tristania, m.fl.

Lenke til kommentar

Metal er vel ev av favorittsjangerene mine, dvs. aviser ikke alt utenom den men tilfeldigvis så har eg en tendens til å like musikk som er i den sjangeren. Kan vel høre på de fleste sjangere, selv om eg har en hvis dreining mot de progressive. Egentlig forstår eg ikke helt hvorfor eg hører å mye på metal, har hørt mye fra andre sjangere som eg liker vel så bra. Synes ikke metal i seg selv er bedre enn sjangere, men føler at den appelerer og "treffer" meg mer enn andre sjangere gjerne gjør...

Favoritt bandene er vel: System of a Down, Borknagar, Dream Theater, Opeth, Stonegard, Aghora, Cynic, Spiral Architect, Extol, Athiest, Dimmu Borgir, Apocalyptica, Slipknot, Rage Against The Machine for å nevne noen...

EDIT: Det finnes mye dritt i metallen som i de fleste andre sjangere, men gadd ikke å nevne de da.... ehm, de driter eg i. Men liker dårlig utrlatr00 black metal med elendig produksjon, kjedelelig repeterende ting(enten om det er power metal eller andre ting).

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Metal er undervudert.

Med en gang en eller annen person hører ordet metal tenker de "Satanisme". Dette synes jeg er FEIL og veldig plagsomt. Det finnes hundre typer metal, og kanjse ikke halvparten av dem er, hva jeg kaller, satan metal. Du har: Traditional metal, speed metal, love metal, heavy metal, progressive metal, slow metal, white metal, black metal, death metal osv. osv. (jeg er sikker dere har hørt om de nevte + mer.)

En kamerat og jeg liker Nightwish. Kameraten min sendte en sang som heter Roll Tide(Crimson Tide) eller noe sånt(Beste Nightwish sangen i mine øyne) til ei i klassen. Dagen etter sier hun at den sangen var satanisme i laaaang vei... Da jeg hørte det ville jeg bare slå henne :thumbdown: Det verste av alt er at sangen er en instrumental... :no:

Jeg elsker metal. Kan høre på all slag typer, men det går mest i CoB, Maiden, Nightwish, DT, Iced Earth, Guns and Roses(kansje ikke metal..), Metallica, Arch enemy, Finntroll... om dere ser går det mest i Power/Speed/Heavy-metal, men jeg hører på noe Death/black metal nemlig en sang fra CoF, "Her ghost in the fog" , og Dimmu "Burn in Hell" (Som ikke er deres original engang..)

Endret av MGS3
Lenke til kommentar

95% av alle metall jeg hører gir meg brekningsreflekser, da spesielt powermetaloppgulp som Manowar og Stratovarius. Takler ikke så overpompøs drit. Ellers har jeg aversjoner mot det meste av ekstremmetall, selv om også den sajngeren har sine gullkorn. Av metall jeg faktisk liker kan jeg nevne Tool, Meshuggah, Cynic og Opeth. Prog, altså.

Det eller beste jeg vet innen metal er Tool, det aller verste er Nightwish.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Powermetal er sjølve definisjonen på "pompøs drit".

"We arr so big and stroong, we bring ouarr gigantic swords through the valley and beyond, and we slay the dragon in the niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..."

Åh, slik type Power Metal! Jeg kaller slikt for Flower Power Metal, jeg. Fairytale Metal og Poem Metal er en intern beskrivelse jeg bruker. :p

Sånn type Power Metal kan bli slitsomt i lengden, ja. Rhapsody er vel litt den typen Power Metal, men de har noen fine låter.

Lenke til kommentar

Metal er nok den sjangeren jeg hører klart mest på... Hører på alt fra Judas Priest til Nile....

Favorittsjangeren innen metal blir nok Black Metal, selv om jeg hører på det meste som sagt. Favorittband er: Emperor, Windir, Immortal, Dimmu Borgir, Nile, In Flames, Dream Theater, Opeth, The Kovenant, System of a Down, Slipknot, Sepultura, A Perfect Circle, Tool, Satyricon, Ram-Zet, Pantera, Slayer, Meshuggah, Judas Priest, Gorgoroth.

Endret av H4ngm4N
Lenke til kommentar
"We arr so big and stroong, we bring ouarr gigantic swords through the valley and beyond, and we slay the dragon in the niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..."

Hm, når jeg leste det poppa det med en gang opp "Hammerfall - Stronger Than All" i hodet mitt. :mrgreen:

Endret av Neptun_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...