PureTamil Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Stakkars homoene som har så stort selvmarkeringsbehov... Nei, de homofile har jo oppnådd 100% likestilling nå, så de burde jo holde kjeft. [/iRONI] Lenke til kommentar
Decline Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Greit nok at du ikke liker de kristne, men å putte ord i munnen på dem er vel ikke en ikke-kristen som deg selv verdig, er det det? Står ikke skrevet noen plass "død og alle som ikke er lik oss" eller "død over alt ukristent", av det jeg kunne se i teksten ovenfor. Herregud da, jeg mener da ikke at kristne løper rundt og skriker død over alle som mener noe annet. Jeg setter det på spissen. Det jeg egentlig sier er at kristne gjør alt for å gå imot det de mener er rett, vi ser jo ett eksempel her hvor de i full offentlighet ber homofile dra til helvete så lenge de er homofile og ikke omvender seg igjen... Lenke til kommentar
kag Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Dette viser sannelig den sanne kristne human spirit. Død over alle som ikke er lik oss! Død over alt ukristent! Blasfemi! Om paraden er en protest mot Gud som de påstår, ja da støtter jeg protesten! Jeg protesterer herved åpenlyst mot gud! Det er da lov med protest i et demokrati? Eller? Avskaff kirken og KRF. el fin. Greit nok at du ikke liker de kristne, men å putte ord i munnen på dem er vel ikke en ikke-kristen som deg selv verdig, er det det? Står ikke skrevet noen plass "død og alle som ikke er lik oss" eller "død over alt ukristent", av det jeg kunne se i teksten ovenfor. JoachimR; De ber jo for de homofiles redning. Herregud da, jeg mener da ikke at kristne løper rundt og skriker død over alle som mener noe annet. Jeg setter det på spissen. Det jeg egentlig sier er at kristne gjør alt for å gå imot det de mener er rett, vi ser jo ett eksempel her hvor de i full offentlighet ber homofile dra til helvete så lenge de er homofile og ikke omvender seg igjen... Det har de heller ikke sagt. De vil bare ikke at de skal markere seg siden homofil utfoldelse er en avsporing i forholdet mellom mann og kvinne, og i frykt for at det skal gi større kraft til de homofiles kampsaker som kjønnsnøytrale ekteskap og homofiles rett til adopsjon av barn. Bit deg merke i det siste Arne Borgersen i Bønnetjenesten sier. – Fremfor alt skal vi ikke be mot de homofile. Vi skal be for dem, at de kan bli frelst, og samtidig be Gud beskytte landet mot de nedbrytende kreftene som slippes løs gjennom «homokampen». Lenke til kommentar
fal Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Bit deg merke i det siste Arne Borgersen i Bønnetjenesten sier. QUOTE – Fremfor alt skal vi ikke be mot de homofile. Vi skal be for dem, at de kan bli frelst, og samtidig be Gud beskytte landet mot de nedbrytende kreftene som slippes løs gjennom «homokampen». Forklar meg en ting er du snill. Hva slags nedbrytende krefter er det han karen snakker om? Jeg har ikke lagt merke til noen av disse kreftene som kommer direkte av "homokampen". Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 – Hvis ikke vi som kristne reiser oss og reagerer vil det føre til lammelse i Kristi legeme. Lenke til kommentar
Mister Karl Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 – Hvis ikke vi som kristne reiser oss og reagerer vil det føre til lammelse i Kristi legeme. hehehe Lenke til kommentar
kag Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Bit deg merke i det siste Arne Borgersen i Bønnetjenesten sier. QUOTE – Fremfor alt skal vi ikke be mot de homofile. Vi skal be for dem, at de kan bli frelst, og samtidig be Gud beskytte landet mot de nedbrytende kreftene som slippes løs gjennom «homokampen». Forklar meg en ting er du snill. Hva slags nedbrytende krefter er det han karen snakker om? Jeg har ikke lagt merke til noen av disse kreftene som kommer direkte av "homokampen". Homofili bærer i seg den kraft å normalisere homofilt samvær mellom to av samme kjønn. Som Arne Borgersen kommenterer er homofil utfoldelse en avsporing i forholdet mellom mann og kvinne. Et forhold, sett fra et kristent perspektiv, satt av Gud. For øvrig kommer det godt frem i teksten, hva han mener. Arne Borgersen i Bønnetjenesten for Norge oppfordrer kristne utover hele landet til å be i denne tiden.– Jeg håper at EuroPrides utfoldelser kan være med på å vekke kristenfolket til bønn og innvielse til Gud. Jeg ser på arrangementet som en protest mot Gud som har skapt oss til mann og kvinne. Homofil utfoldelse er en avsporing i forholdet mellom mann og kvinne som kan få uante følger for samfunnet. Dessuten frykter jeg at denne festivalen kan gi større kraft til de homofiles kampsaker, som kjønnsnøytrale ekteskap, homofiles rett til adopsjon av barn etc. Borgersen håper imidlertid at bønn skal resultere i vekkelse i homo-miljøene og at Gud vil reise opp eksempler slik at andre kan se det går an å bli løst fra sin legning. – Det går an å bli fri når du møter Jesus, slår Borgersen fast, og håper at EuroPrides arrangementer vekker avsky for denne synden. – Hvis ikke vi som kristne reiser oss og reagerer vil det føre til lammelse i Kristi legeme. Vi kan sammenlikne det med konvensjonell krigføring: Når kampmoralen dør blir man et lett bytte for fienden. Bønnetjenestens leder frykter at begrepet synd skal viskes ut om man ikke tar på alvor det Guds ord sier om forholdet mellom mann og kvinne og flytter grenser som Gud har skapt. – Fremfor alt skal vi ikke be mot de homofile. Vi skal be for dem, at de kan bli frelst, og samtidig be Gud beskytte landet mot de nedbrytende kreftene som slippes løs gjennom «homokampen». Lenke til kommentar
fal Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 "Dessuten frykter jeg at denne festivalen kan gi større kraft til de homofiles kampsaker, som kjønnsnøytrale ekteskap, homofiles rett til adopsjon av barn etc." Ja, han frykter noe som er positivt. Det gjør ikke han til noe annet enn enda en dum mann i mine øyne. Dog på lik linje med mennesker som bruker 100 årsfesten til norge til å framheve sin kamp, men fremdeles dum. Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 min mening om det her: jeg er glad jeg ikke bor i Oslo. for min del kan begge sidene legge seg ned og dø. flere ganger. homser har jeg ingenting imot, men i det sekundet de begynner å vise homofil utfoldelse ute i gatene, så kommer de på hitlisten min. og da tenker jeg ikke på musikk.. kristne derimot, har jeg noe imot. dem fjottene har myrda flere uskyldige enn alle verdens seriemordere til sammen, i guds navn. alle saker de brenner for vil jeg se tråkket på, av den enkle grunnen at jeg vil se dem innse at gud aldri kommer til å "svare på bønnene deres" med mirakler. HAN FINNES IKKE!!! og selv om han finnes, noe jeg tviler sterkt på(men igjen, ingen beviser betyr at man ikke kan utelukke det helt...), så er bibelen likevel ikke guds ord. alt sammen i bibelen er skrevet av mennesker, og ingen av dem har vist et snev av bevis på at det de sier er sant. når det er sagt, så har jeg som sagt ingenting imot homser, eller dem av de kristne som bruker kristendom som en måte å finne trygghet i dagens kaos. om kristendom får deg gjennom dagen, greit. om du nekter å være åpen for noe som helst annet enn kristendommen, så er det greit det og. men så snart du begynner å trykke dine meninger på andre, når du ikke har beviser for din sak i det hele tatt, så har du gått ifra å være menneske til å være målskive. Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 min mening om det her: jeg er glad jeg ikke bor i Oslo. for min del kan begge sidene legge seg ned og dø. flere ganger. homser har jeg ingenting imot, men i det sekundet de begynner å vise homofil utfoldelse ute i gatene, så kommer de på hitlisten min. og da tenker jeg ikke på musikk.. kristne derimot, har jeg noe imot. dem fjottene har myrda flere uskyldige enn alle verdens seriemordere til sammen, i guds navn. alle saker de brenner for vil jeg se tråkket på, av den enkle grunnen at jeg vil se dem innse at gud aldri kommer til å "svare på bønnene deres" med mirakler. HAN FINNES IKKE!!! og selv om han finnes, noe jeg tviler sterkt på(men igjen, ingen beviser betyr at man ikke kan utelukke det helt...), så er bibelen likevel ikke guds ord. alt sammen i bibelen er skrevet av mennesker, og ingen av dem har vist et snev av bevis på at det de sier er sant. når det er sagt, så har jeg som sagt ingenting imot homser, eller dem av de kristne som bruker kristendom som en måte å finne trygghet i dagens kaos. om kristendom får deg gjennom dagen, greit. om du nekter å være åpen for noe som helst annet enn kristendommen, så er det greit det og. men så snart du begynner å trykke dine meninger på andre, når du ikke har beviser for din sak i det hele tatt, så har du gått ifra å være menneske til å være målskive. Du har ikke noe imot homser så lenge du slipper å se dem? Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Out of sight out of mind liksom? Lenke til kommentar
fal Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 for min del kan begge sidene legge seg ned og dø. flere ganger. homser har jeg ingenting imot, men i det sekundet de begynner å vise homofil utfoldelse ute i gatene, så kommer de på hitlisten min. og da tenker jeg ikke på musikk.. så da regner jeg med at diverse homofile skal oppfordres til å ha deg på hitlisten sin om du viser heterofil utfoldelse i gatene? Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 For å tale homsenes sak, vi vil bare ha likestilling. De religiøse kan forsåvidt mene hva de vil, sålenge de klarer å vise vanlig folkeskikk om jeg skulle møte noen av de. Bare sånn apropos, må si det frister å dra til oslo å delta, bare for å vise fingern til "bønnetjenesten" og lignende grupper. Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 For å tale homsenes sak, vi vil bare ha likestilling.De religiøse kan forsåvidt mene hva de vil, sålenge de klarer å vise vanlig folkeskikk om jeg skulle møte noen av de. Bare sånn apropos, må si det frister å dra til oslo å delta, bare for å vise fingern til "bønnetjenesten" og lignende grupper. Kanskje de bør kontakte en gammel bekjent av pinsevennene? Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Idag er jeg skikkelig eitranes forbanna på religiøse. Kan de ikke bare grave ned den eldgamle filleboka si og akseptere at det finnes homofile? Uansett hvor mye kirken vil at homofili ikke skal snakkes om/aksepteres, finnes de homofile like mye. Man blir ikke heterofil fordi man f.eks ikke får gifte seg i kirka Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Du har ikke noe imot homser så lenge du slipper å se dem? ikke helt rett, men nært nok.. så da regner jeg med at diverse homofile skal oppfordres til å ha deg på hitlisten sin om du viser heterofil utfoldelse i gatene? ja, faktisk. alt som tar mer enn 5 sekunder regnes som motbydelig, uansett hvem det er som driver med det. med mindre det er to blonde babes.... Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 ja, faktisk. alt som tar mer enn 5 sekunder regnes som motbydelig, uansett hvem det er som driver med det. med mindre det er to blonde babes.... Jeg syns faktisk kjærlighet er en flott ting. Hvis noen er så glade i hverandre at de har lyst å kysse i full offentlighet så plager ikke det meg. Om det er to jenter, jente og gutt, gutt og gutt betyr ingenting. Lenke til kommentar
RaveNEyeS Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Å koble homseri å 100-års feiringen sammen blir meget feil! Det er helt greit at homser deltar i feiringen, så lenge de ikke prøver å gjøre feiringen av unionsoppløsningen til en homsesak. Endret 30. mai 2005 av RaveNEyeS Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Det har de heller ikke sagt. De vil bare ikke at de skal markere seg siden homofil utfoldelse er en avsporing i forholdet mellom mann og kvinne, og i frykt for at det skal gi større kraft til de homofiles kampsaker som kjønnsnøytrale ekteskap og homofiles rett til adopsjon av barn. Bit deg merke i det siste Arne Borgersen i Bønnetjenesten sier. – Fremfor alt skal vi ikke be mot de homofile. Vi skal be for dem, at de kan bli frelst, og samtidig be Gud beskytte landet mot de nedbrytende kreftene som slippes løs gjennom «homokampen». Eneste "nedbrytende" kreftene som kommer frem av "homokampen" er fordommene, uthengingen, mobbingen og diskrimineringen som kommer fra homofobene, da med enkelte kristne i spissen. Lenke til kommentar
kag Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Det har de heller ikke sagt. De vil bare ikke at de skal markere seg siden homofil utfoldelse er en avsporing i forholdet mellom mann og kvinne, og i frykt for at det skal gi større kraft til de homofiles kampsaker som kjønnsnøytrale ekteskap og homofiles rett til adopsjon av barn. Bit deg merke i det siste Arne Borgersen i Bønnetjenesten sier. – Fremfor alt skal vi ikke be mot de homofile. Vi skal be for dem, at de kan bli frelst, og samtidig be Gud beskytte landet mot de nedbrytende kreftene som slippes løs gjennom «homokampen». Eneste "nedbrytende" kreftene som kommer frem av "homokampen" er fordommene, uthengingen, mobbingen og diskrimineringen som kommer fra homofobene, da med enkelte kristne i spissen. Det avhenger av hvilket perspektiv du ser det ifra. Men ja, fra et ikke-kristelig, norsk perspektiv kan det lett tolkes slik som du sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå