Gå til innhold

Homsene kaprer Norges 100-årsfest! Be mot dem!

Anbefalte innlegg

Mange reagerer på at EuroPride, Europas største sammenkomst for homofile og lesbiske, blir ett av de store arrangementene når Norge skal feire at det er 100 år siden unionsoppløsningen med Sverige ble undertegnet. Hovedstaden skal gjøres til Europas homohovedstad og regner med at kanskje så mange som 50.000 homofile vil fylle Oslos gater og utesteder. Rådhusplassen skal i dagevis brukes til å utfolde den homoseksuelle livsstil. Under homoparaden 25. juni skal Karl Johans gate gjøres om til «de homofiles gate». Rådhusets klokker skal ringe – til ære for denne utfoldelse, er noen av kritikernes argumenter.

8829_pridestor.gif

Arne Borgersen i Bønnetjenesten for Norge oppfordrer kristne utover hele landet til å be i denne tiden.

– Jeg håper at EuroPrides utfoldelser kan være med på å vekke kristenfolket til bønn og innvielse til Gud. Jeg ser på arrangementet som en protest mot Gud som har skapt oss til mann og kvinne. Homofil utfoldelse er en avsporing i forholdet mellom mann og kvinne som kan få uante følger for samfunnet. Dessuten frykter jeg at denne festivalen kan gi større kraft til de homofiles kampsaker, som kjønnsnøytrale ekteskap, homofiles rett til adopsjon av barn etc.

Borgersen håper imidlertid at bønn skal resultere i vekkelse i homo-miljøene og at Gud vil reise opp eksempler slik at andre kan se det går an å bli løst fra sin legning.

– Det går an å bli fri når du møter Jesus, slår Borgersen fast, og håper at EuroPrides arrangementer vekker avsky for denne synden.

– Hvis ikke vi som kristne reiser oss og reagerer vil det føre til lammelse i Kristi legeme. Vi kan sammenlikne det med konvensjonell krigføring: Når kampmoralen dør blir man et lett bytte for fienden.

Bønnetjenestens leder frykter at begrepet synd skal viskes ut om man ikke tar på alvor det Guds ord sier om forholdet mellom mann og kvinne og flytter grenser som Gud har skapt.

– Fremfor alt skal vi ikke be mot de homofile. Vi skal be for dem, at de kan bli frelst, og samtidig be Gud beskytte landet mot de nedbrytende kreftene som slippes løs gjennom «homokampen».

artikkel.

Endret av hishadow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg kunne velge hadde jeg mye heller hatt 50.000 homofile i Karl Johan enn 500 som er ute etter å "frelse" noen. De homofile har da aldri gjort noen noe galt?

De kristene derimot.... Jeg vil ikke engang starte med hvordan kristendommen ble spredd. Tenk hvis de homofile hadde spredd "sin tro" på samme måte? :lol:

Nei la de homofile være i fred. Det går ikke ann å "frelse" de. Jeg kan ikke skjønne at det er så vanskelig å forstå?

Jeg kan prøve å forklare det med enkle ord: DE ER FØDT SÅNN!

Lenke til kommentar

Dette viser sannelig den sanne kristne human spirit. Død over alle som ikke er lik oss! Død over alt ukristent! Blasfemi!

Om paraden er en protest mot Gud som de påstår, ja da støtter jeg protesten! Jeg protesterer herved åpenlyst mot gud! Det er da lov med protest i et demokrati? Eller? Avskaff kirken og KRF. el fin.

Lenke til kommentar
Dette viser sannelig den sanne kristne human spirit. Død over alle som ikke er lik oss! Død over alt ukristent! Blasfemi!

Om paraden er en protest mot Gud som de påstår, ja da støtter jeg protesten! Jeg protesterer herved åpenlyst mot gud! Det er da lov med protest i et demokrati? Eller? Avskaff kirken og KRF. el fin.

Greit nok at du ikke liker de kristne, men å putte ord i munnen på dem er vel ikke en ikke-kristen som deg selv verdig, er det det? Står ikke skrevet noen plass "død og alle som ikke er lik oss" eller "død over alt ukristent", av det jeg kunne se i teksten ovenfor.

JoachimR; De ber jo for de homofiles redning. :)

Lenke til kommentar
Jeg synes at det er dårlig at homsene bruker 100 års markeringen for å fremme sin egen agenda. De vil ikke få mye sympati på den måten. Men som det sies, jeg ville heller hatt 50.000 homser i byen enn 50.000 kristne ekskrementer... eh, ekstremister.

Kunne faktisk ikke ha vært mer enig :)

Lenke til kommentar

Men jeg forstår ikke helt hvorfor folk blander inn 100års markeringen inn i dette?

7 juni ble unionen med Sverige oppløst. Ikke 25juni når de homofile skal ha parade.

Skulle kanskje ikke de homofile fått ha en parade i år i det hele tatt?

Neste år feirer jo Blå Kors 100års jubileum så de kan jo ikke blande seg med den heller.

I 2007 feirer jo nynorsken 100år så da kan jo ihverfall ikke homsene få vise seg utenfor døren.

osv osv....

Lenke til kommentar
Stakkars homoene som har så stort selvmarkeringsbehov...

Ja du stengte deg nok inne på 17 mai og ønsket alle som var ute å feiret sin frihet til helvete også du.... :nei:

Så du antyder at folk går i 17. mai-tog for å markere seg selv?? Fått i deg noen ulovlige substanser i dag?

Lenke til kommentar
Så du antyder at folk går i 17. mai-tog for å markere seg selv?? Fått i deg noen ulovlige substanser i dag?

Folk går i 17 mai tog av akkuart samme grunnen til at de homofile gjør det. De feirer som sagt sin frihet.

Det er du som sier at de markerer seg selv. Ikke jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...