GorkGork Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Jeg er på jakt etter en bærbar PC da jeg skal begynne på NITH til høsten. Den kommer primært til å brukes til skolerelatert arbeid som skriving, HTML og annen koding osv., men ikke dumt om den kan yte litt. Spill er av null interesse, og det heftigste blir nok kabal eller lignende. Jeg liker godt HP og Acer. Eneste dumme med Acer er tastaturoppsettet, da de har <>-tastene på feil side av tastaturet. De skal være ved siden av Z. Jeg har også sett på noen asus-maskiner, men blir egentlig bare mer usikker. Her er ihvertfall det jeg har tenkt på som viktig: - Lett maskin (~3kg) - Innebygget trådløst nettverk (802.11g) - Innebyget bluetooth - USB-kontakter (2 stk. ++) - DVD-brenner (Gjerne Dual Layer) - Minst 512 MB RAM (Men gjerne mer) - 60GB HDD Ellers er jeg åpen for det meste! Endret 29. mai 2005 av GorkGork Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Vent litt med anskaffelse av maskin, for NITH pleier å ha gode tilbud på bærbare for deres studenter hvert år. Vent og se på ders tilbud, burde kunne spare litt penger på det. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Skal begynne ved NITH til høsten selv. Driver egnetlig å ser etter pc jeg også. Har vel endt opp med Dell Latitude X1. Tror en super ultraportabel er tingen, har man en stor og tung pc gidder man rett og slett ikke å dra den med rundt. Men, er du sikker på at man får tibud igjennom NITH ? Endret 29. mai 2005 av eunaas Lenke til kommentar
GorkGork Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 eunaas: Hva skal du studere? Jeg også tenker i retning en superportabel, men liker ikke Dell helt. Da blir det nok heller Asus eller HP. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 eunaas: Hva skal du studere? Jeg også tenker i retning en superportabel, men liker ikke Dell helt. Da blir det nok heller Asus eller HP. Er ingen dell fan selv, men det er ingen andre bærbare jeg har funnet som er mindre, eller kraftigere... Skal gå bedriftsetablering og innovasjon. Men etter hva jeg vet så er alle bachlor studiene like første året. Lenke til kommentar
sitdown Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Hp har super support, bare la inn model nr og kom til en side med alt av info/nedlastninger + at du får online Chat-support! Følg med på ukens tilbud så kanskje du ser en på tilbud en dag! http://forum.hardware.no/index.php?showtop...hl=ukens+tilbud http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=49691 Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Fujitsu Siemens Amilo Pro V2020 er en ganske grei maskin til den slags bruk Har den eldre modellen V2000 som jeg kjøpte i høst, sykler fram og tilbake mellom skolen med denne på ryggen, kan ikke si at den er noe spesielt tung, eller "tærende" på ryggen for den saks skyld. Lenke til kommentar
alex_x Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Hva med Fujitsu Siemens S7020? Bilde. Lenke til kommentar
GorkGork Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Utifra hva jeg kan se på bildene til Fujitsu Siemens har maskinene deres jalla tastaturoppsett, der <>-tasten er på feil side. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Har selv jobber mye med service delen på S7020 og jeg kan absolutt anbefale den. Alle kunder jeg har solgt den til var også veldig fornøyd. Uten å huske alle spesifikasjonene i hodet så kan jeg si at den er veldig kjapp til vanlig kontorbruk. Den er heller ikke tung. Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Har jo apple powerbook 12" da. Lenke til kommentar
zokra Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg skal også begynne på skole neste år og har omtrent de samme krevene som deg(trådstarter)... Har sett på denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308263&cks=PRL Noen som har erfaringer? Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Utifra hva jeg kan se på bildene til Fujitsu Siemens har maskinene deres jalla tastaturoppsett, der <>-tasten er på feil side. *kikke på sin Fujitsu Siemens Amilo ProV2000* Alle tastene sitter skikkelig her. Ikke noe tastaturoppsett utenom det vanlige. Lenke til kommentar
GorkGork Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Killer_DT: Kan du bekrefte eller eventuelt avkrefte om tastaturoppsettet på Fujitsu Siemens S7020 er med <>-tasten på feil side? Lenke til kommentar
GorkGork Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Har jo apple powerbook 12" da. Jeg har kjempelyst på en PowerBook, men det må i så fal bli en 15", og da er man kjapt oppe i 20 000,- Syns det er litt drøyt Endret 29. mai 2005 av GorkGork Lenke til kommentar
GorkGork Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Utifra hva jeg kan se på bildene til Fujitsu Siemens har maskinene deres jalla tastaturoppsett, der <>-tasten er på feil side. *kikke på sin Fujitsu Siemens Amilo ProV2000* Alle tastene sitter skikkelig her. Ikke noe tastaturoppsett utenom det vanlige. Så <>-tasten sitter ved siden av Z-tasten? I så fall begynner vi å snakke. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg skal også begynne på skole neste år og har omtrent de samme krevene som deg(trådstarter)... Har sett på denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308263&cks=PRL Noen som har erfaringer? Du kommer til å begynne å gråte hver gang du må bytte klasserom... og utover i året vil du ikke gidde å ta med pcen til skolen engang. Ville satset på en ultraportabel om jeg var deg. Veien bare halvparten av den du ser på der... Lenke til kommentar
ZigZag Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Ikke sats på DELL. Gikk på IT på BI. Det var ca. 8-9 stykker som hadde DELL, 6 av de fikk problemer med de. Og det var forskjellige DELL pcer. Service tok veldig lang tid. Lenke til kommentar
GorkGork Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg skal også begynne på skole neste år og har omtrent de samme krevene som deg(trådstarter)... Har sett på denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308263&cks=PRL Noen som har erfaringer? Du kommer til å begynne å gråte hver gang du må bytte klasserom... og utover i året vil du ikke gidde å ta med pcen til skolen engang. Ville satset på en ultraportabel om jeg var deg. Veien bare halvparten av den du ser på der... Kom med et forslag på ultraportabel PC som matcher de spesifikasjonene jeg nevnte i første innlegg da. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Killer_DT: Kan du bekrefte eller eventuelt avkrefte om tastaturoppsettet på Fujitsu Siemens S7020 er med <>-tasten på feil side? sorry mate. er en stund siden jeg slutta i den jobben. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå