Gå til innhold

Bærbar til skolebruk

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en bærbar PC da jeg skal begynne på NITH til høsten.

Den kommer primært til å brukes til skolerelatert arbeid som skriving, HTML og annen koding osv., men ikke dumt om den kan yte litt. Spill er av null interesse, og det heftigste blir nok kabal eller lignende.

Jeg liker godt HP og Acer.

Eneste dumme med Acer er tastaturoppsettet, da de har <>-tastene på feil side av tastaturet. De skal være ved siden av Z. Jeg har også sett på noen asus-maskiner, men blir egentlig bare mer usikker.

Her er ihvertfall det jeg har tenkt på som viktig:

- Lett maskin (~3kg)

- Innebygget trådløst nettverk (802.11g)

- Innebyget bluetooth

- USB-kontakter (2 stk. ++)

- DVD-brenner (Gjerne Dual Layer)

- Minst 512 MB RAM (Men gjerne mer)

- 60GB HDD

Ellers er jeg åpen for det meste!

Endret av GorkGork
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal begynne ved NITH til høsten selv. Driver egnetlig å ser etter pc jeg også. Har vel endt opp med Dell Latitude X1. Tror en super ultraportabel er tingen, har man en stor og tung pc gidder man rett og slett ikke å dra den med rundt.

Men, er du sikker på at man får tibud igjennom NITH ?

Endret av eunaas
Lenke til kommentar
eunaas:

Hva skal du studere?

Jeg også tenker i retning en superportabel, men liker ikke Dell helt.

Da blir det nok heller Asus eller HP.

Er ingen dell fan selv, men det er ingen andre bærbare jeg har funnet som er mindre, eller kraftigere...

Skal gå bedriftsetablering og innovasjon. Men etter hva jeg vet så er alle bachlor studiene like første året.

Lenke til kommentar

Fujitsu Siemens Amilo Pro V2020 er en ganske grei maskin til den slags bruk :thumbup:

Har den eldre modellen V2000 som jeg kjøpte i høst, sykler fram og tilbake mellom skolen med denne på ryggen, kan ikke si at den er noe spesielt tung, eller "tærende" på ryggen for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Har selv jobber mye med service delen på S7020 og jeg kan absolutt anbefale den. Alle kunder jeg har solgt den til var også veldig fornøyd. Uten å huske alle spesifikasjonene i hodet så kan jeg si at den er veldig kjapp til vanlig kontorbruk. Den er heller ikke tung.

Lenke til kommentar
Utifra hva jeg kan se på bildene til Fujitsu Siemens har maskinene deres jalla tastaturoppsett, der <>-tasten er på feil side.

*kikke på sin Fujitsu Siemens Amilo ProV2000*

Alle tastene sitter skikkelig her. Ikke noe tastaturoppsett utenom det vanlige.

Lenke til kommentar
Utifra hva jeg kan se på bildene til Fujitsu Siemens har maskinene deres jalla tastaturoppsett, der <>-tasten er på feil side.

*kikke på sin Fujitsu Siemens Amilo ProV2000*

Alle tastene sitter skikkelig her. Ikke noe tastaturoppsett utenom det vanlige.

Så <>-tasten sitter ved siden av Z-tasten?

I så fall begynner vi å snakke.

Lenke til kommentar
Jeg skal også begynne på skole neste år og har omtrent de samme krevene som deg(trådstarter)...

Har sett på denne:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308263&cks=PRL

Noen som har erfaringer?

Du kommer til å begynne å gråte hver gang du må bytte klasserom... og utover i året vil du ikke gidde å ta med pcen til skolen engang. Ville satset på en ultraportabel om jeg var deg. Veien bare halvparten av den du ser på der...

Lenke til kommentar
Jeg skal også begynne på skole neste år og har omtrent de samme krevene som deg(trådstarter)...

Har sett på denne:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308263&cks=PRL

Noen som har erfaringer?

Du kommer til å begynne å gråte hver gang du må bytte klasserom... og utover i året vil du ikke gidde å ta med pcen til skolen engang. Ville satset på en ultraportabel om jeg var deg. Veien bare halvparten av den du ser på der...

Kom med et forslag på ultraportabel PC som matcher de spesifikasjonene jeg nevnte i første innlegg da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...