Authority Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 PS3. Åpenbart. Sony har skjønt hva fremtiden i multimedieprosessering ligger i: små kode-cacher og massiv databåndbredde. XBox henger ennå igjen med tradisjonell pc-arkitektur der det er store cacher på hver enhet, men laber båndbredde mellom enhetene, noe som er dømt til å gi flaskehalser. Hardwaremessig lover derfor PS3 spill som bare blir bedre og bedre jo mer tid som går. At den i tillegg er bakoverkompatibel til PS1 er et kjempepluss. Sony har også klart å sikre seg en mengde spilltitler som gjør enheten ekstra attraktiv. Kort sagt kan PS3 gi meg det PC'en ikke klarer, så den blir et fint supplement til denne. Andre konsoller er som å kjøpe en pc til, og det trenger jeg ikke. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 @ Authority Nå ville jeg ikke akkurat si at å kjøpe en Nintendo Revolution blir som å kjøpe en pc til, tvert imot. Jeg skal ha meg en pc og en Nintendo Revolution. Da er jeg fornøyd. @ Alle De nye kontrollene til Revolution skal jo bli eksepsjonelle. Gameplayet skal bli deretter. Og tenk, Revolution vil ha bakoverkompabilitet tilbake til NES! Dog må du laste ned NES, SNES og N64 spillene, med dette billig. Bare det gjør jo konsollen verdt sin pris. Og Nintendo Revolution vil nok mest sannsynlig billigst. Lenke til kommentar
zarz Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 @ Authority Nå ville jeg ikke akkurat si at å kjøpe en Nintendo Revolution blir som å kjøpe en pc til, tvert imot. Jeg skal ha meg en pc og en Nintendo Revolution. Da er jeg fornøyd. @ Alle De nye kontrollene til Revolution skal jo bli eksepsjonelle. Gameplayet skal bli deretter. Og tenk, Revolution vil ha bakoverkompabilitet tilbake til NES! Dog må du laste ned NES, SNES og N64 spillene, med dette billig. Bare det gjør jo konsollen verdt sin pris. Og Nintendo Revolution vil nok mest sannsynlig billigst. Hvis man skal se på hvilken konsoll som har det mest orginale utvalget av spill er det Nintendo Revulution. Skal man se på hvilken konsoll som har det største utvalget så syns jeg det er forhastede konklusjoner å svare på dette allerede før konsollene har kommet ut. Uansett så kommer xb mer og mer inn på markedet med tanke på spill. FinalFantasy var jo et spill som var kun til PS. Nå kommer det til XB også. Hardware messig på PS3, hvorfor i h*** har dem ikke HD på den ?!?! Samtidig som den blir mye dyrere.. Tydelig hvem som tenker mest penger her.. Når det gjelder det med at Nintendo Rev. kan spille NES, N64-spill osv, så kan faktisk xboxen min gjøre det også Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Det med at Final Fantasy-spillene også kommer til xbox er litt feil. Det Final Fantasy spillet som er annonsert til xbox 360 er et mmorpg/online spill. Det meste tyder på at selve serien fortsetter på Playstation 3 eksklusivt. Det er jo den konsollen som er mest populær i Asia, og er ikke spillet og mest populært/utbredt i Asia og? Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Skaperen av Final Fantasy lager jo eksklusivt til Xbox 360 for øyeblikket. Skulle tro det var mer interessant enn Final Fantasy ørten. Lenke til kommentar
Stru Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Jeg kommer nok til å gå for Playstation 3. Grunnen er at jeg har fulgt Playatation siden starten og har knyttet et lite bånd til Sonys lille godsak. Me sakl ikke se bort i fra at jeg kanskje kjøper Xbox og Revolution også Lenke til kommentar
zarz Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) Det med at Final Fantasy-spillene også kommer til xbox er litt feil. Det Final Fantasy spillet som er annonsert til xbox 360 er et mmorpg/online spill. Det meste tyder på at selve serien fortsetter på Playstation 3 eksklusivt. Det er jo den konsollen som er mest populær i Asia, og er ikke spillet og mest populært/utbredt i Asia og? Hele serien kommer ikke. Det er kun det ene spillet. Er helt rett at PS har de ekslusive rettighetene videre i serien.. Jeg mener likevel at dette er et godt tegn. FF serien har jo vært kun å finne på PS siden PS1 (hvis jeg ikke tar helt feil). Men nå har altså XB360 fått et spill fra FF serien. Så forresten listen med ekslusive spill fra PS3 og XB360. 360 listen var ganske mye lengre: PS3-spill (som ikke er annonser for XB36) Devil May Cry 4 Eyedentify Fifth Phanton Saga Final Fantasy (XII?) Getaway 3 Gundam World Heavenly Sword I-8 Killing Day Killzone 2 Metal Gear Solid 4 MotorStorm Ni-Oh Tekken Vision Gran Turismo Warhawk XB360-spill (som ikke er annonsert for PS3): Amped 3 APB Battle Angel Battlefield 2: Modern Combat Blue Dragon Burnout Revenge Call of Duty 2 Call of Duty 3 Chrome Hounds Dead or Alive 4 Dead or Alive Code: Cronus Dead or Alive Xtreme Beach Volleyball 2 Dead Rising Demonik Dog Tag Elder Scrolls IV: Oblivion Fable 2 Final Fantasy XI Frame City Killer Gears of War Godfather Halo 3 Huxley Kameo: Elements of Power Lost Odyssey Metronome Monster Madness Need for Speed Most Wanter Ninety-Nine Nights Outfit Perfect Dark Zero Prey Project Gotham Racing 3 Quake 4 Saints Row Test Drive Unlimited Thesis Tomb Raider: Legend Tony Hawk’s American Wasteland Top Spin 2 Selvfølgelig er ikke antall spill viktigs, men kvaliteten på hvert spill Endret 19. juli 2005 av zarz Lenke til kommentar
howzer Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 PS3. Åpenbart. Sony har skjønt hva fremtiden i multimedieprosessering ligger i: små kode-cacher og massiv databåndbredde. XBox henger ennå igjen med tradisjonell pc-arkitektur der det er store cacher på hver enhet, men laber båndbredde mellom enhetene, noe som er dømt til å gi flaskehalser. Hardwaremessig lover derfor PS3 spill som bare blir bedre og bedre jo mer tid som går. Det er trist å se at Sonys markedsføring basert på løgn fører frem. Demoene de viste på E3 var "rolling demos", der ting som AI ikke tas med i beregningen. Sony har lovet verden og litt til før, og de har ikke levert. Jeg tror vi bør vente med PS3-superlativene til Sony har vist hva de faktisk klarer å levere. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 XB360-spill (som ikke er annonsert for PS3): Final Fantasy XI *Kremt* Final Fantasy XI er allerede på PS2 og PC. Så det er vel heller ingen som venter at det skal komme en ny versjon til PS3. Lenke til kommentar
zarz Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 XB360-spill (som ikke er annonsert for PS3): Final Fantasy XI *Kremt* Final Fantasy XI er allerede på PS2 og PC. Så det er vel heller ingen som venter at det skal komme en ny versjon til PS3. Jaja Final Fantasy XII eller noe sånnt da Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) XB360-spill (som ikke er annonsert for PS3): Final Fantasy XI *Kremt* Final Fantasy XI er allerede på PS2 og PC. Så det er vel heller ingen som venter at det skal komme en ny versjon til PS3. Jaja Final Fantasy XII eller noe sånnt da Nei, det stemmer at det er Final Fantasy XI som kommer til Xbox360. Det Final Fantasy XI som nå finnes på PC og PS2. Ville bare påpeke at det ikke kan kalles Xbox360-eksklusivt når det finnes på andre konsoller også. Endret 19. juli 2005 av Nevnarion Lenke til kommentar
zarz Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Nei, det stemmer at det er Final Fantasy XI som kommer til Xbox360. Det Final Fantasy XI som nå finnes på PC og PS2. Ville bare påpeke at det ikke kan kalles Xbox360-eksklusivt når det finnes på andre konsoller også. Det er ekslusivt til xb360 på den måten at det ikke kommer til ps3. Du kan jo ikke sammenligne det som kommer på xb360 til det som er på ps2. Er det i det hele tatt online del på det på ps2? Det kunne like godt hete noe annet spillet på xb360. Er fullt klar over at det er dette som kommer til xb. Jeg mente at det kommer sikkert FF XII til ps3. Lenke til kommentar
Agres Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Nei, det stemmer at det er Final Fantasy XI som kommer til Xbox360. Det Final Fantasy XI som nå finnes på PC og PS2. Ville bare påpeke at det ikke kan kalles Xbox360-eksklusivt når det finnes på andre konsoller også. Det er ekslusivt til xb360 på den måten at det ikke kommer til ps3. Du kan jo ikke sammenligne det som kommer på xb360 til det som er på ps2. Er det i det hele tatt online del på det på ps2? Det kunne like godt hete noe annet spillet på xb360. Er fullt klar over at det er dette som kommer til xb. Jeg mente at det kommer sikkert FF XII til ps3. Du har nok rett. Det er nok ikke onlinedel på FFXI på PS2. Fra løgn til sannhet: Det er akkurat samme spillet som kommer til X-box 360, som det som finnes til pc/ps2. At du i det hele tatt kan undre på om FFIX til PS2 har onlinedel sier nok om ditt kunnskapsnivå. Du aner ikke hva du snakker om. De små forskjellene du vil finne er nok en smule oppgradert grafikk, og et annet kontrollsystemet. (Vil forøvrig nevne at som svoren final fantasy fan (Les: Final Fantasy 7 som favorittspill, alle de andre med cover på hylla, sikkert tusen timer spilletid) har jeg ennå ikke hærtes å sette i gang FFXI. Som nevnarion nevnte tidligere, det burde hett FF: ONLINE eller.no lignende. IKKE XI. Det er misledende. ) Endret 20. juli 2005 av Agres Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Hele serien kommer ikke. Det er kun det ene spillet. Er helt rett at PS har de ekslusive rettighetene videre i serien.. Jeg mener likevel at dette er et godt tegn. FF serien har jo vært kun å finne på PS siden PS1 (hvis jeg ikke tar helt feil). Men nå har altså XB360 fått et spill fra FF serien. Så forresten listen med ekslusive spill fra PS3 og XB360. 360 listen var ganske mye lengre: Vel, De første Final Fantasy spillene kom vel på NES og SNES før de fortsatte på Playstation1. Det var nemlig da Sony kom med sin playstation med cd-plater, mens Nintendo valgte å fortsette med kasetter. En del utviklere stakk av til Sony. Vet ikke om dette er tilfellet her, men ok. Poenget var dog at de første FF-spillene i serien kom til nintendo sine to første konsoller Lenke til kommentar
TCi Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 For min del så er det egentlig bare Revolution som er interessant. Grunnen: innovasjon og nytenking. Håper de klarer det de har satt seg til å gjøre. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Jeg skal blakke meg helt, ved å kjøpe alle tre... Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Ok, jeg har aldri i mitt liv spillt online på ps2 (bare på pc).. Bare setter man inn den derre ADSL'ledningen i PS2/3 for å spille online?? Og forresten denne diskusjonen gir meg noia, nå er jeg bare mer i tvil!.. Xbox kommer før jul, en gedigen genistrek både for brukere og Xbox. PS3 kommer først til våren så da må jeg spare penger fra jul, PS3 kommer forresten i to versjoner; en som skriver BlueRay discer og seff leser dem den vil koste ca. 3500,- (ikkenoe sikkert) den andre vil kun lese BlueRay (og DVD og CD osv) denne kommer ikke til å skrive BlueRAy.. Denne kommer til å koste 2000,-.. Lenke til kommentar
Tiger4 Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) Først og fremst X360! To ting kan få meg til å gå til innkjøp av ps3. Resident Evil 5 og det neste GTA spillet. Blir disse ekslusivt til ps3, må jeg seff skaffe meg den og. EDIT Ser nå med STOR overaskelse at Resident Evil 5 kommer til X360. Nå gjenstår det bare å se hva som skjer med det neste GTA-spillet. Kommer det til X360, ser jeg ingen som helst grunn til å kjøpe PS3. *fingers crossed* Endret 23. juli 2005 av Tiger4 Lenke til kommentar
SuperPjokkeN Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 I natt drømte jeg faktisk at jeg fikk en Xbox 360 i gave, Jeg husker jeg ble kjempeglad for det, men også litt skuffa at jeg ikke fikk en Playstation 3, men siden Xboxen hadde kommet ut tidligere kunne jeg visst ikke få den ^^ Lenke til kommentar
zarz Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Uansett hva dere sier så er det et faktum at et populært PS2-spill blir laget til xbox360. Jeg kan aldri se for meg at et populært xb spill som halo kommer til ps. Jeg mener bare at dette er et godt tegn på at vi kan vente oss flere spill som er ment til PS på xbox. Den listen har ikke jeg laget så dere får klage til xbox360hackers. Det stod tydelig i parantes at det er ekslusivt spill til xbox360 (som ikke kommer til ps3). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå