PØM Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Det er vel ikke bare mine fingre som begynner å kribble når jeg hører disse tre ordene. Jeg er en veldig stor fan av de tidligere Playstationene og Nintendone:love:, XBOX har jeg faktisk aldri rørt:cry: Jeg aner rett og slett ikke hvilken jeg skal kjøpe, hvis jeg kjøper en ny konsoll. Hvilken syns dere at jeg skal velge? Vennligst begrunn svaret:D Lenke til kommentar
Heales Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Hvordan i all verden forventer du rasjonelle svar på dette? Ingen av maskinene er kommet enda, og Nintendo har ikke engang avslørt spesielt mye om Revolution. Og når alle 3 maskinene er kommet velger du jo ganske enkelt den du selv mener gir deg de mest spennende spillene. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Dette blir nok noe du sjøl må avgjøre etterhvert som vi for se meir av ka de tre har å by på.DU må sette noen krav til deg sjøl, ka er viktigst? Hardware eller spill? Ta valgets kval når alle tre er ute du Lenke til kommentar
PetePistola Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Dette blir nok ikke noe problem for meg, for jeg bor sammen med 2 kamerater, så vi kjøper enkelt og greit en konsoll hver. Men hadde jeg bodd alene hadde det blitt xbox 360, rett og slett fordi den kommer først.. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg har nok bestemt meg for lenge siden jeg da. Det blir selvfølgelig Nintendo. Grunnen til det er at Nintendo har Zelda og Mario og andre veldig bra konsoll-titler. Alt annet har jeg PC til, men Nintendo har alltid gitt meg det jeg trenger til konsoll, og det vil de gjøre i all fremtid også. Blir så bra. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg har nok bestemt meg for lenge siden jeg da. Det blir selvfølgelig Nintendo. Grunnen til det er at Nintendo har Zelda og Mario og andre veldig bra konsoll-titler. Alt annet har jeg PC til, men Nintendo har alltid gitt meg det jeg trenger til konsoll, og det vil de gjøre i all fremtid også. Blir så bra. Nei der var jammen du også ja :!: Jo, er enig med Sky her, Nintendo er den beste kosen Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg kommer til å kjøpe alle! Grunnene er: 1. Xbox kommer først, en god del før PS3, så jeg må ha noe å fylle ventetiden med. + jeg har ventet på neste Perfect Dark spillet siden jeg rundet det første på N64 2. PS3! Alltid likt Playstation og spillene på den konsollen; GT, MGS, GTA osv.. Så PS3 er den konsollen jeg egentlig venter på. 3. Revolution! Blir artig å se hva som er så spesielt med den kontrollen! Uansett kommer jeg til å kjøpe denne da den etter ryktene blir grisebillig, og det kommer helt sikkert Zelda og Metroid -spill til dne, og det er spill en bare må spille! Siden jeg har fast arbeid tror jeg ikke pengene blir noe problem, sett at de ikke blir veldig dyre da. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg har nok bestemt meg for lenge siden jeg da. Det blir selvfølgelig Nintendo. Grunnen til det er at Nintendo har Zelda og Mario og andre veldig bra konsoll-titler. Alt annet har jeg PC til, men Nintendo har alltid gitt meg det jeg trenger til konsoll, og det vil de gjøre i all fremtid også. Blir så bra. Nei der var jammen du også ja :!: Jo, er enig med Sky her, Nintendo er den beste kosen Hehe! Hei igjen. Er tilbake igjen jeg vet du. @ Prebo: Tror ikke noen av dem blir spesielt dyre. Det er jo den værste krigen mellom Sony Nintendo og Microsoft nå - så det vil nok forhåpentligvis gjenspeile seg i prisene. Hvis ikke alle bestemmer seg for å begynne høyt da selvfølgelig :S Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg skal kjøpe Playstation 3, uansett hvordan den kommer ut i forhold til de andre konsollene. Xbox er "hat" fra min side. Lenke til kommentar
aboplotok Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 I mitt tilfelle blir det nok Xbox 360, siden den kommer først og begynner å få seg et veldig respektabelt spillbibliotek, Rareware og Bioware-spill er god nok grunn for meg Og etter ei stund (desverre) blir det en Nintendo Revolution i stua også. Både fordi jeg alltid har hatt Nintendo, alltid fåretrukket spillene til den og fordi Nintendoen kommer til å skille seg ut fra de to andre konsollene på mange måter Lenke til kommentar
oysteini Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Jeg skal kjøpe Playstation 3, uansett hvordan den kommer ut i forhold til de andre konsollene. Xbox er "hat" fra min side. Skjønner ikke helt at det går ann å hate en konsoll, og hvorfor det er så mye følelser involvert i disse diskusjonene. Hvis man elsker playstation går det ikke ann å hate xbox, ps har flere og noen synes sikkert bedre spill, men alt i alt tilbyr disse to konsollene svært mye av det samme. Jeg tror faktisk ps3 og xbox360 kommer til å bli enda likere i spillutvalget, og at det vil være lite som skiller disse, også når det gjelder Hardware (ikke start en ny diskusjon om dette;). Spørsmålet er hva man kan tilby utover selve spillet, slik som media center, online-tjenester og blue-ray(ps) osv, som kan bidra til å gjøre den ene konsollen bedre/nyttigere enn den andre. Nintendo er som vanlig litt annerledes, men som mange andre har påpekt blir det litt vanskelig å si så mye om Revolution før man har mer håndfaste(bokstavelig talt) opplysninger. Uansett er det jo klart at hvis man er glad i mario/zelda/metroid osv, blir man neppe skuffet. Enkelte andre har allerede vært inne på det, og personlig må jeg også innrømme at det kan bli vanskelig å motstå Xbox360 iløpet av den første perioden hvor denne er helt alene på markedet. Tror heller ikke det er noe dårlig kjøp, men veldig vanskelig å spå hva som blir best. Uansett hva du velger, konsollkrigen har i det minste ført til knallhard konkurranse noe vi sluttbrukere til syvende og sist tjener på, enten du elsker eller hater den ene eller andre Lenke til kommentar
Specter Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) XBOX 360!! Microsoft-visepresident J Allard skal ha bekreftet at lanseringsprisen for Xbox 360 vil være et sted "i nærheten av $300" - som oversatt til norske forhold burde bety at konsollen havner på rundt 2000-2500 kroner. Lanseres over hele verden i årNøyaktig lanseringsdato for den nye konsollen er ikke satt, men vi har blitt lovet maskinen i butikkhyllen i god tid før julesalget i år. ja, der har vi det vell svart på hvitt Endret 30. mai 2005 av Specter Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Jeg hater Xbox pga. måten Microsoft markedsfører den på (eller planer å gjøre). Skittent og umoralsk. Lenke til kommentar
Heales Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Jeg hater Xbox pga. måten Microsoft markedsfører den på (eller planer å gjøre). Skittent og umoralsk. Hva er det som er skittent og umoralsk? Gleder meg stort til å lese svaret ditt nå Lenke til kommentar
NdreS Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Hvis du ikke har veldig dårlig tid i valget av konsoll ville jeg anbefalt at du venter litt. Da kan du se omtaler av spill som kommer, se grafikken som den egentlig er osv.. Da er det mye lettere å kjøpe den konsollen som passer deg, i stedet for å ta den som du f.eks. har hørt har best grafikk(la oss si det er PS3). Du kjøper denne, så ser du en anmeldelse av "Mario Revolution" som får deg til å få vannvittig lyst på dette spillet. Da er det veldig kjipt å ikke ha ventet litt for å se an. Derfor er det lurt å vente litt Prisen synker ofte også over tid Lenke til kommentar
Lskgutt Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Det lever en sjel i hver konsoll (utenom xbox). Er du oppdfødt med sony... Så er du en Playstation'er Nintendo = For japansk Microsoft = Amerikansk Sony= Fin blanding Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Det lever en sjel i hver konsoll (utenom xbox).Er du oppdfødt med sony... Så er du en Playstation'er Nintendo = For japansk Microsoft = Amerikansk Sony= Fin blanding Nintedo for japansk? Jeg ville da påstå at Sony er minst like japansk. Kommer da minst like mange japanskproduserte spill til Playstation-konsollene som til Nintendos konsoller. Kan gidt være at jeg er på langt ute på jordet, men dette er ihvertfall hva jeg har fått intrykk av opp igjennom tidene. Du som tilfeldigvis vet dette kunne vel ikke gi meg et par eksempler så jeg kan få et innblikk i hvor japansk en konsoll er? Endret 30. mai 2005 av Orresnei Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Det lever en sjel i hver konsoll (utenom xbox).Er du oppdfødt med sony... Så er du en Playstation'er Nintendo = For japansk Microsoft = Amerikansk Sony= Fin blanding Nintedo for japansk? Jeg ville da påstå at Sony er minst like japansk. Kommer da minst like mange japanskproduserte spill til Playstation-konsollene som til Nintendos konsoller. Kan gidt være at jeg er på langt ute på jordet, men dette er ihvertfall hva jeg har fått intrykk av opp igjennom tidene. Du som tilfeldigvis vet dette kunne vel ikke gi meg et par eksempler så jeg kan få et innblikk i hvor japansk en konsoll er? Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Skal han overbevise deg om at Playstation er like mye/kanskje mer japansk i stilen sin enn Playstation - så skal jeg jaggu vente spent på et fordypende svar selv her. Fordi det finns ikke. Nintendo er mer japanifisert (er det et ord?) enn Playstation, og alle skjønner hva som menes med det. Nintendo er forresten kongen på haugen i mine øyne. Akkurat pga. den grunnen som Orresnei øyeblikkelig skal prøve å motbevise. Venter spent .. argumenter takk!? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Jeg venter og ser hvilke konsoller som får hvilke spill. I og med at Square-Enix har kontrakt på å levere Final Fantasy XII, XIII, XIV og XV til PS, så går mest sannsynligvis for PS3. Men kommer det gode spill til de andre konsollene, så kjøper jeg såklart de også. Endret 31. mai 2005 av Skurupu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå