aarmo Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) Hei Jeg har fått en ganske god ide mener jeg selv, som jeg håper noen her på hw.no kan hjelpe meg med Det har seg slik at Mamma ikke vil ha parabol her hjemme, hun liker ikke at den skal henge på veggen på huset. Jeg har et kablet nettverk med 1 nabo, ca 70 meter fra huset mitt som har parabol. Har snakket med han om å dele parabolen med meg, noe han var positiv til. Det jeg har tenkt er å få til å sende TV via nettverket, jeg må kunne klare å skifte kanaler fra mitt hus. Jeg har tenkt på å kjøpe meg noe lignende som denne for å sende TV via nettverket: http://www.dlink.no/?go=jN7uAYLx/oIJaWVUDL...KDoKEcRuevYaQ== Jeg har også en digital tuner liggende her, som jeg tenkte å koble opp hjemme til meg så jeg kan få skiftet kanaler etc, så jeg slipper å se på det samme som de ser på. Dette bør jo være mulig å få til? Jeg har grublet ganske mye på hvordan jeg skal få til å sende TV via nettverket og klare og skifte kanaler her hjemme. Dette har jeg kommet frem til. Parabol-->Splitter som splitter signalet til d-link og tuner til nabons TV-->kabel fra d-link til switch som skal "streame" tv via nettverket til meg. Men her kommer problemet, jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal klare å få tatt inn TV "signalene" fra nettverket og inn til tuneren her hjemme. Trenger jeg enda en d-link boks? Tuneren har ingen ingang for TP kabel. Er det noen her som har tips eller vet hvordan jeg skal løse dette uten alt for store kostnader ? Takk Endret 29. mai 2005 av aarmo Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Det absolutt enkleste og billigste vil være å sette på et ekstra LNB mikrobølgehode på naboens parabol, og strekke en koakskabel over til huset der du bor. Å sette to digitale tunere på samme mikrobølgehode, og som skal brukes samtidig, fungerer særdeles dårlig. Lenke til kommentar
aarmo Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Ser jeg har skrevet feil på hvor langt det er mellom husene. Det er ca 70meter, ikke 30. Flere jeg kjenner har 2 tunere mot samme parabol uten problemer. Tror det blir for mye jobb med å grave ned coax kabel 70meter hvis det i det hele tatt er mulig.. Lenke til kommentar
toreide Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Det er mulig, kalles cardsharing. Les mer på http://www.digsat.net/wbb2/board.php?boardid=75 Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Flere jeg kjenner har 2 tunere mot samme parabol uten problemer. Tror det blir for mye jobb med å grave ned coax kabel 70meter hvis det i det hele tatt er mulig. Enten bruker de kun en tuner om gangen (ikke samtidig), eller de har flere hoder eller f.eks. twin-hoder (hoder med to utganger). Det siste er ikke det samme som å splitte kabelen. 70 meter koaks går fint. Hvordan tror du at kabel-TV-nettene er knyttet sammen? Edit: Jeg anbefaler at du leser denne tråden. Den inneholder mye nyttig informasjon om din problemstilling. Endret 29. mai 2005 av sofTest Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg tror at det enkleste er å overtale mamma til å sette opp parabol. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Det er mulig, kalles cardsharing. Les mer på http://www.digsat.net/wbb2/board.php?boardid=75 dette er ikke cardsharing. cardsharing er når to tunere skal bruke samme kort/abn. og er pr. deffinisjon ikke lovlig i denne sammenheng. det har er ute etter her er jo å dele en antenne som naboen har, med seg, og har ingenting med cardsharing å gjøre. [ontopic] det enkleste er som flere nevner, å bytte ut hodene på parabolen med noen som har flere utganger. å splitte signalet og bruke begge tunere samtidig er ikke mulig. har du flere utganger kan du da bruke flere tunere samtidig uavhengig. å grave ned, eller å strekke en kabel er da ikke vanskelig? kan du ikke bare legge den hvor tp-kabelen ligger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå