inzyr Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Hei Jeg har sett at det er flere som har laget lignende poster, men siden ikke jeg har tid nok til å lese gjennom den så lager jeg en ny her med krav til bærbar. En person ba meg hjelpe han med å finne en bærbar pc, men han har et veldig stramt budsjett. For det første så må den koste ca 6000 kr, men han villig til å gå litt over. PC skal brukes til programmering, internet, skriving i word, til film (både å se på og redigering) og den skal brukes til å spille på (spill som hl2, vet ikke hvor intensivt det spillet er). Nå er nok det viktigste at pc skal være liten og ha godt nok batterilevetid, den må også ha trådløs nettverk (b/g), DVD/CDRW Combo og om mulig bluetooth (men det er ikke et krav). Ytelse teller så klart også mye, skjermen burde være god og ha god oppløsning og pc burde ha 512MB ram (men det er heller ikke et krav). Nå vet jeg at disse kravene er veldig store for et så stramt budsjett, men denne personen skal ha seg en bærbar pc og har ikke mer enn 6000 kr for å kjøpe det. Derfor ville det vært fint om dere kunne hjelpe med å finne den som kommer nærmest alle kravene hans og som er innenfor budsjettet. Jeg har sett på Dell Inspiron 6000, men jeg har ikke fulgt med på markede og vet ikke hva som er bra og hva som ikke er bra. Hva ville dere anbefale? Lenke til kommentar
IC7STORM Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Det skulle da vel gå greit det, om du kan nøye deg med Celeron. Dell Latitude 2200 har vel en slik pris, ca. Om jeg ikke tar feil. -John Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Åpne opp øya.. Det er en ganske lik tråd noen få topics under denne.. Lenke til kommentar
inzyr Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Ja jeg vet det er noen lignende tråder oppe allerede, jeg ville bare ikke hijacke noen av dem slik at personen som opprettet tråden skulle få mindre svar til hans spørsmål. Jeg har sett i prisguiden at det er nokså mange maskiner i prisklassen 6000-7000 kr, både fra Dell, HP, Fujitsu-Siemens og Acer (specialt Acer har jeg hørt mye godt om). Foruten kravene jeg stilte I min første post så ville dette vært fint, men ikke en nødvendighet om den hadde dvd-brenner, (W)SXGA skjerm og ikke integrert skjermkort (byttbar). Det jeg må vite er av alle tilgjengelige bærbare pc'ene I mellom 6000-7000 kr hvilken er den beste og siden personene på dette forumet er veldig kunnskapsfulle så hadde det vært veldig fint om noen kunne hjelpe meg i å velge den beste bærbare pc'en. Jeg vet at det er store krav som stilles til en veldig liten sum, men jeg håper noe kan gjøres allikevel. Hvilken bærbar pc (av alle i prisguiden mellom 6000-7000kr) er det beste valget, både når det gjelder pc'en generelt og oppgraderings muligheter (for fremtiden)? Det haster litt, så jo fortere jeg får svar desto bedre. Takk Lenke til kommentar
Epixx Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Har en Dell Inspiron 2200 som fungerer utmerket. Kostet meg 5400 inkl. mva og frakt. Specs: Intel Celeron-m 1,3 ghz 512 mb ddr ram 60gb hdd CDRW/DVD combo Innebygd skjermkort (64 mb delt, tror jeg) Bruker den til programmering/webdesign/kontorarbeid/film/musikk/whatever. Den driver spill som EverQuest og Counter-Strike uten problemer. Du sier at du vil spille HL2, tviler sterkt på at du finner en bærbar med bra nok skjermkort til å drive HL2 til 6000.. Lenke til kommentar
torlodbe Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Dell Inspiron 2200 har gått opp i pris... Den fåes til 5790 kr. men da med kun 40 GB disk, ikke WLAN, 256 MB RAM... Ble heller ikke tilbud Dobbelt RAM til samme pris når jeg forsøke å konfigurere PC'en. Dvs. at PC'en havnet på ca. 6700 kr. med 40 GB disk, WLAN og 512 MB RAM Lenke til kommentar
qwert Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Den absolutt billigste maskinen som klarer alt det du skriver (spillytelsen er hovedproblemet) er nok Acer Aspire 1522LMi hos ComputerCity til kr. 6999,- Den kommer med: Athlon 64 3000+, 512 MB RAM, 40 GB HD, 15" XGA, 64MB Geforce Go5700. Harddisk og skjermoppløsning er nok litt lavt til videoredigering, men du får ikke bedre enn XGA i den prisklassen du opererer med. Edit: Ikke er er den så liten og har heller ei god batteritid. Du må nok ut med +/-10 tusen, om ikke mer, for å oppfylle alle kravene dine. Det ville være lettere å komme med anbefalinger om du prioriterte litt hva som er viktigst. Endret 22. juni 2005 av qwert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå