d_stenvig Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Hei! Lurte på om denne: "http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308949&view=detailed" er et godt kjøp? Bruksområder: DVD,TV(analog),Xbox,PC Har det en del å si at den ikke har DVI inngang? Og vil jeg oppleve en radikal grafikkforskjell på Xbox med overgang til en HD-TV, fra en standard CRT? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Du bør nesten ha DVI hvis du skal koble skjermer med så lav oppløsning i forhold til størrelse (sammenlignet med dedikerte PC-monitorer).. Ellers kan bildet blir ganske blurrete.. Sett på 32-tommeren? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Jeg endret emnefeltet litt, slik at det kommer fram hva slags TV det faktisk er snakk om. Et par ting jeg vil sette fingeren på: -TV-en har verken DVI eller HDMI, personlig ville jeg ikke ha kjøpt en digital TV uten dette. -Den har heller ikke oppgitt støtte for 720p i spesifikasjonene hos Komplett, noe som virker litt merkelig med tanke på skjermens native oppløsning. Begge punktene nevnt ovenfor må være på plass før TV-en kan bli merket "HD Ready", i tillegg må den støtte HDCP på DVI/HDMI. Bildet fra PC vil nok bli bra med VGA, men andre enheter som DVD-spillere, spillkonsoller osv vil nok i tiden fremover kreve DVI/HDMI for optimalt bilde, selv om komponent ofte vil være et bra alternativ. Xbox støtter 480p, 720p og 1080i hvis du bruker komponentkabel (Xboxen må være chippet eller importert da du er avhengig av NTSC), men det er kun enkelte NTSC-spill som støtter 720p og 1080i. Spill kjøpt her hjemme vil altså ikke kunne dra nytte av disse fordelene. Forskjellen mellom PAL/NTSC og f.eks 720p på Xbox-spill er formidabel. Endret 29. mai 2005 av Rikky Lenke til kommentar
d_stenvig Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Hmm.. Kjedelig det med Xbox'n. Det var jeg ikke klar over! Andreasfe: Hvilken 32 tommer mente du? Hadde egentlig tenkt å gå for 32"'eren eller 26" tommeren på elprice.no, de er jo meget gode på papiret. Men dessverre har ikke elprice.no brutto(hjemmepc) ordning. Noen andre forslag da? Krav: HD-skjerm, grei skjerm, DVI, 26-32", opptil 11.000. og selger støtter bruttoordningen. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308566&cks=PRL Lenke til kommentar
d_stenvig Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Det er da ikke en High Def skjerm? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå