andrvas Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Satte i mitt nye MSI 6600GT (AGP) i maskinen idag, har kjørt med ett 9600XT før. Temperaturen pleide med det gamle å ligge rundt 37 grader inne i kabinettet, CPU på 40 grader (IDLE). Etter at jeg satte inn det nye skjermkortet la jeg merke til at temperaturen steg med nærmere 12 grader på både CPU og inne i kabinettet. Jeg har ingen kabinettvifter, og lurer da på hva jeg burde kjøpe, kabinettvifter eller en annen kjøler til skjermkortet? Har plass til 2 vifter bak i kabinettet, og 2 framme. Grunnet lite penger har jeg ikke råd til både kjøler og kabinettvifte, så hva vil være mest effektivt? Ser etter noe som er ikke er spesielt støyende, da jeg ofte ønsker å sove med maskinen på. Lenke til kommentar
Hybrid_g33k Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Ny kabbis vifte vil nok være mest hensiktsmessig, siden problemet er at kabinett tempen øker (som gjør at alle komponenter blir varmere). Hvis du bytter vifte på grafikkortet vil cpu temp ikke synke og kjøleren på grafikkortet vil fortsatt får varm luft til å kjøle med. Dersom du kjøper kabbisvifte og senker tempen i kabbinettet så vil både cpu og grafikkort tempen synke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå