Gå til innhold

noen vits å oppgradere til eos 350


Anbefalte innlegg

Kona maser om å få et bra fotoapparat,jeg har et eos 300 (digi) fra før av ,tenkte da at jeg oppgraderte til eos 350 sånn at hun kunne få det (gamle 300).Vet at dette er et luksusproblem ,men vi vil vel all allttid ha noe som er bedre :D .Er dette galskap fra min side??????.Noen meninger?

Hilsen amatør som blir bedre og bedre :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kona maser om å få et bra fotoapparat,jeg har et eos 300 (digi) fra før av ,tenkte da at jeg oppgraderte til eos 350 sånn at hun kunne få det (gamle 300).Vet at dette er et luksusproblem ,men vi vil vel all allttid ha noe som er bedre :D .Er dette galskap fra min side??????.Noen meninger?

Hilsen amatør som blir bedre og bedre :yes:

Med tanke på at du er en amatør som du sier selv som blir bedre og bedre, så ville jeg nok godt for et 20D :D . Systemet har du jo allerede valgt. To DSLR er greit å ha særlig når det er fler som fotograferer i huset.

Jeg er også en skikkelig amatør, jeg garderte meg med to dslr forleden. Systemet hadde jeg jo valgt, ja da kan jo det høres flott ut med to, men det er greit å ha. Jeg tar en del bilder ute og inne, fordelen ute, så kan jeg ha to objektivvalg med meg klart i beredskap, slipper nå skifte objektiv ute under støvete miljøer. Det er nemlig fort gjort å få støv på sensoren.

Til mitt forsvar så tar jeg en del bilder, og interessen blir større og større.

Jeg venter med spenning på at mitt system på at det skal komme opp i et samme nivå som 20D.

Det jeg savner med disse billig dslr er og blir metallhus samma hvordan jeg snur og vender på det.

Legger også merke til at metall hus holder seg i pris kontra plasthus, i dette billigsegmentet som jeg velger å kalle det. Da tenker jeg på butikkpriser ikke bruktpriser. Synes det er kjedelig å se at når en kjøper en vare i butikk, etter fem månder selger de varen for bortimot halvpris :thumbup:

Lenke til kommentar

Til kone ville jeg sannsynligvis kjøpt 350D eller et mer kompakt kamera, men det kommer selvfølgelig an på hvor store hender hun har og hvor stort kamera hun gidder å drasse på. Liker hun 300D'en så er det jo bare å bytte til den av 350D og 20D du liker. Mvh. RKS.

 

Angående bruktpris;

Når det gjelder dSLR så er forrige modell lite verd; Se f.eks. 10D som har metallhus, men 350D er jo bedre på omtrent alt annet. Jeg hadde ikke villet betalt mer enn 5-6k for en 10D nå. Det kan jo hende at utviklingen og prisene holder på å flate ut litt, men jeg ville ikke veddet på det.

Når det gjaldt analoge modeller så falt billigmodellene fort i pris og de mer avanserte holdt seg bedre. Det hadde liten eller ingen ting med om de var metall eller plast/polykarbonat; F.eks. Eos 3 holdt seg godt pris, selv uten metallhus. Nå er dog filmhus lite verd.

Jeg hadde ikke hatt noe imot noe ala 20D med polykarbonathus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...