inaktiv000 Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Jeg har noen maskiner i nettverk. To av disse kjører XP Pro, og er koblet sammen via en 100 Mbps switch. Stabiliteten/hastigheten er det vel ingenting å si på, via FTP åpner jeg akseptable hastigheter. Problemet er at når jeg bruker vanlig Windows fildeling, får jeg hastigheter på rundt 50 KBps... Laster til og med raskere ned fra internett. Er protokollen virkelig så elendig, eller er det jeg som har stilt noe inn feil? På jobben går det mye bedre, men det er det jo litt annerledes i og med at vi har et domene. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Hvilke nettverksprotokoller kjører du? Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 det her høres ut som klasisk problem med netverks kablen som er koblet feil.eller for dårlig kabel. test og sett korte til 10mbit og se om det hjelper. får du ca 1MB i sek da, og mellom 10-50k på 100mbit er det windows som etter speed til "netverk safe mode" som er 0,5mbit det kommer ikke opp noe sted at den setter det, selv om den viser "link" på 100mbit så setter den speed limit, pga det mye paket tap. du kan jo installer eks: sniffer program(netxray) og som om du får mye error på net ditt hjemme, eller hvem pc som får alt til og gå seint nb: grunn til at det går fint på inet er for at da går ikke load over 1mbit eller 2mbit så da setter windows aldri den speed limit. samme gjelder og med ftp siden det ikke er så hard mot netverks belasting du kan bruke totalcopy for og sjekke/sette speed på windows ( web siden til totalcopy er nede pga jeg ikke har orka og bytte dns. skal gjøre det etter på) men finner mange mirror der ute. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå