Strutsen Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Det står ofte i rulleteksten etter filmer at en eller annen var "Gaffer" Er det så enkelt at det er en som går rundt med gaffatape og taper ledninger og sånt? Har lurt litt på det... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 The Gaffer serves as the chief electrician and works with the Director of Photography with lighting setup . google define:gaffer Lenke til kommentar
Jackemeister Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Sjekk her du Håper det hjalp. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Og jeg som trodde gaffer var en som fløy rundt med gaffa-tape og festa alt som løst... Lenke til kommentar
andm Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Og jeg som trodde gaffer var en som fløy rundt med gaffa-tape og festa alt som løst... Det er jo en del av jobben/gleden hans, det også ... Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 hah, det står faktisk i engelskbokå vårs på skolen. går i niende Lenke til kommentar
Strutsen Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 The Gaffer serves as the chief electrician and works with the Director of Photography with lighting setup . Tusen takk - humre humre. Kom på jeg skulle sjekke tråden igjen. Glemte å svare. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 jeg er 99% sikker på at uttrykket oppstod fordi elektriker kisen på en film måtte bruke så mye gaffa tape en eller annen gang, så ble han kalt det i rulleteksten elns, åsså ble det sittende Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 heh trur jeg også ass... Er en sånn gammal kar jeg kjenner som kaller hele familien min for FS, fordi fattern klarte å velte en svær kasse med masse små skruer i butikken hans når han var 7 år... hehe... FS står da for det som ble sagt etter at fattern velta kassa..... '' FAEN SVEIN!!!!!!'' Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Gidd ikkje lage ein ny tråd, men eg lurar på (sidan me no veit kva gaffern styrar med) kva Best Boy og Dolly grip styrar med? Lenke til kommentar
covah Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Hørt om Wikipedia? Aldri skjønt hvorfor folk ikke klarer å søke etter sånne enkle ting selv? Det tar jo bare noen sekunder. http://en.wikipedia.org/wiki/Best_boy http://en.wikipedia.org/wiki/Dolly_grip Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 covah d00oo0000d, sjølvsagt har eg høyrt om wikipedia. Forumet hadde dog vore JÆVLA inaktivt om folk skulle ha brukt wikipedia og gooOoOoOOOoOOOOOOooOOooOgle til alt. Lenke til kommentar
covah Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Ehhhh... nei. Dette er, som navnet sier, et DISKUSJONSforum. Banale spørsmål ol. har man VGNett til Men igjen, jeg fatter ikke at folk ikke gidder å legge 2 pinner i kors for å søke opp slike banale spørsmål selv. Det tar jo hele 3 sekunder. Så kan man heller diskutere noe vettugt, i mellomtiden. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Diskutere vettuge spørsmål gjer eg i arbeidstida. Forøvrig er det i mine auge vettugt å spørre kva best boy og dolly grip er, til tross for at det tek 3 sek å google det etc. Lat oss leggja saka dau. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå