iron-vetle Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Jeg var og sjekket innom hos netshop.no, og merket at de hadde fått fatt i nye prosessorer fra amd 64 serien. Jeg la merke til at de hadde en lavere klokk, men de hadde mer cache minne. Prisen var også endel høyere, og "erfarings poengene" var høyere. Er det noen som har peiling på disse, og kan fortelle meg litt om de? Lurte spessielt på dette med dual core om de passet på alle hovedkort og om det var bra for gaming og sont. Hva bør en drive med for å ha bruk for en son cpu? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Dual core er bra uansett hva du driver med da du kan gjøre flere ting samtidig uten at en av de går betraktelig tregere. Selvsagt best til multitasking, men egner seg og godt til spill da du slipper fps dropps når noe annet på maskinen sjer mens du holder på å spille. Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Ang. dual core så vil du ikke se noen betydlig forbedring med mindre du bruker programmer/spill som er skrevet/kodet for SMP (Symmetric Multiprocessing), de fleste programmer idag er ikke skrevet/kodet til å utnytte evt. andre cpu'er systemet måtte ha så på en dual core så vil kunn cpu1 gjøre jobben mens cpu2 ikke gjør noe. "Gaming Performance" med en Athlon64 X2 4400+ vs Athlon 3800+ & Athlon FX 55. Nyttig lesning for gamere Endret 29. mai 2005 av Bad_Byte Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Leste netopp på CPUern jeg også og la merke til at klokkehastigheten er det samme som på min Athlon XP som jeg kjøpte for TO år siden! Og den er på 2,4 GHz. Samme kokkehastighet var det også på de nye cpuene. Eller funker det ikke sånn lenger dette med klokkefrekvens? Er det kanskje sånn at de nye prosessorene tilsvarer noe helt annet? Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 De nye har en bedre ytelse pr. Hz enn de gamle for å si det sånn uten å bli for teknisk. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 klokkefrekvens har ikke så mye å si lenger. man må nesten se tester for å avgjøre hvilken prosessor som er best, spesielt på tvers av merkene. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Jeg skal uansett vente til 64 X2 kommer til å synke i pris. Det tror jeg vil lønne seg i lengden! Så slipper jeg kanskje å oppgradere på en god stund også! Btw: Longhorn kommer i 64 bit versjon ikke sant? Og om jeg kjøper en 64 bit prosessor FØR Longhorn kommer, må jeg da ha en Windows XP 64 bit edition da? Eller holder det med en vanlig 32 bits? Lenke til kommentar
khelben Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) AMD 64 er en god del raskere enn athlon XP. Jeg oppgraderte fra Intel Pentium 4 2.53 MHz 266 DDR til AMD 3500+ 400DDR. På komprimering fikk jeg dobbel ytelse, sånn ellers kanskje 70% til 80% forbedring. Komprimeringstesten var benchmarken som er innebygd i Winrar. AMD 64 funker fint med 32 og 64 bits windows. khelben Endret 30. mai 2005 av khelben Lenke til kommentar
Krypto. Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Kan noen være greie å forklare meg forskjellen å kjøre et programm i 64 bit og i 32 bit...!!!??? Takk Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Jeg beveger meg ut på tynn is nå, men jeg kan jo skrive et par ord om det... Ok, jeg gir opp å forklare det tror jeg, og viser heller til denne linken, kort fortalt er den store fordelen at men kan adressere mer minne.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå