kjaks Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 spor opp navnet hans og anmeld saken da, så han iallefall ikke fortsetter å svindle Lenke til kommentar
espenf Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Er det nødvendig å vite navnet på vedkommende for å anmelde saken? Dersom trådstarter anmelder eieren av kontonummeret pengene ble overført til, finner vel politiet ut hvem det er. Ellers ble jeg svindlet på QXL i fjor. Jeg forskuddsbetalte for en vare jeg aldri fikk. Svindleren opererte med falsk identitet. Via min egen bank fikk jeg vite hvilken bank svindleren hadde konto i. Jeg ringte da til denne banken, la fram problemet mitt og fikk navnet på han. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Ja, det der var jo virkelig et eksempel fra boken! Fikk du varen/pengene dine da? Lenke til kommentar
PeR_FeKt Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Om du taster inn pakkenummeret på pakken du har motatt, så kan du vel se hvilken terminal pakken var innlevert på. Eventuelt ett postkontor om han har levert inn der, og ikke en PiB. Håper forresten at det ordner seg! Lenke til kommentar
Airborne Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Jeg vet ikke riktig hva jeg skal si. man blir skikkelig oppgitt av at folk kan finne på å gjøre sånt. Håper veldig på at du får tatt knekken på denne personen. 2000nerder, og du er i gang, om du er på vei dit Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Fikk forresten en pakke på tirsdag, og den så ut til å være fra svindleren. Den hadde ikke avsendernavn, men jeg vet at den er fra han. Uansett, pakken inneholdt en gammel knust illeluktende pc. Sikker på at den er fra 80 tallet, og det er jo seff langt ifra det jeg bestillte. At det er mulig å være så sinnsykt frekk! Håper virkelig du får pengene dine tilbake og at den personen får sin straff! Lenke til kommentar
espenf Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Ja, det der var jo virkelig et eksempel fra boken! Fikk du varen/pengene dine da? Det gjenstår å se. Jeg anmeldte vedkommende og vitnet nylig i en rettssak mot han. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Håper du lærte noe av dette da.. Siden du ikke lærte første gang, håper jeg du lærte denne gangen. Det skal ikke være mulig og være så naiv to ganger. (!!) Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Ja, det der var jo virkelig et eksempel fra boken! Fikk du varen/pengene dine da? Det gjenstår å se. Jeg anmeldte vedkommende og vitnet nylig i en rettssak mot han. Og hvordan ser saken ut? Blir han dømt? Lenke til kommentar
espenf Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Jeg vet ikke om det har falt dom i saken. Skal sjekke det i løpet av denne uka. Jeg vil vel tro at han blir dømt for forholdet. Men hvis han ikke har penger, får jeg vel ikke mine penger tilbake. Lenke til kommentar
storken Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 ble litt sjokka da jeg leste dette betalt 10k for enpc fra 80 tallet som egentlig skulle vært en fujitsu siemens her lukter det svindel laaang vei!!!! Lenke til kommentar
Daffe Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 ANMELD SAKEN! Det skjer ingenting hvis slik svindel ikke anmeldes. De som har blitt lurt her sitter jo på viktige bevis, bl.a. mailkorrespondanse (husk fulle headere) og kontonummer. Saken kan selvsagt bli henlagt, men hvis alle som er rammet anmelder blir det vanskelig for politiet å se bort i fra det. Og husk at selv om en sak henlegges kan den gjenåpnes hvis det kommer nye bevis/opplysninger. Ta derfor med alt du har av kunnskap og bevis og ta en tur til den lokale politistasjonen din. Det er faktisk sånn at politiet plikter å ta i mot en anmeldelse. Hvis du ikke har anledning til å dra til en politistasjon kan du skrive en anmeldelse selv, men da er det viktig å ha med minimum følgende formuleringer: 1. Jeg er kjent med anmelder- og vitneansvaret og er kjent med at det er straffbart å inngi en falsk anmeldelse. 2. Jeg begjærer gjerningsmannen tiltalt og straffet for det ovenfornevnte forhold. Punkt 1. bør stå før du skriver hva som har skjedd, og punkt 2 bør stå helt til slutt før du skriver under. Husk at dette MÅ sendes per post eller fax. Elektronisk signatur er fortsatt ikke gyldig i offentlig forvaltning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå