Gå til innhold

HJELP! Jeg har kjøpt en bærbar på auksjon.

Anbefalte innlegg

Jeg har gjort samme tabben som deg, men i forbindelse med kjøp av mobil fra Mobyzone på Finn.no. Det står 5-10 dagers leveringstid. Bør jeg politianmelde så snart 10 dager er gått?

Ja, det ville jeg gjort om jeg ikke har fått varen, eller pengene tilbake.

Så gjør det du da...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har gjort samme tabben som deg, men i forbindelse med kjøp av mobil fra Mobyzone på Finn.no. Det står 5-10 dagers leveringstid. Bør jeg politianmelde så snart 10 dager er gått?

Ja, det ville jeg gjort om jeg ikke har fått varen, eller pengene tilbake.

Så gjør det du da...

Det er nettop det jeg holder på med...

Lenke til kommentar

Har du prøvd å ringe han enda? (har ikke lest alle 5 sider med tråder her), er kanskje en ide og ringe karen. Som nevnt tidligere her burde det ikke være noe problem, det er vanskelig og svindle når man har en bankonto, QXL konto osv... det burde ihvertfall ikke være vanskelig og få tak i han.

Politianmeldelser tar lang tid, og selv om det sikkert er en grei ide tror jeg ikke du får noen store umiddelbare resultater ut av det!

Lenke til kommentar

jeg har heller ikke lest hele tråden, men hvis dere har betalt på forskudd og dere har VISA vet jeg det er noe som heter chargeback... da kan man få igjen pengene for varer man ikke har fått, vet ikek hvordan det funker, ring VISA norge å hør med de...

jeg har også blitt svindlet, kjøpte en mobil for 2500,-, heldivis for meg hadde han svindlet bankia bank, stena line, color line, og noen andre banker + 40 andre personer så han hadde svindlet for over 300.000... skal nå sitte i fengsel i 6 måneder, og har motatt erstatningskrav på ca. 200.000...

Lenke til kommentar

Noen sier at når kontonummer er kjent så er saken klar. Men rettssystemet i Norge er ikke bra nok. For et par år siden ble jeg også svindlet av Mobilvarehuset. Jeg leverte inn politianmeldelse og Forbrukerrådet leverte inn politianmeldelse. Jeg viste politiet at pengene var satt inn på deres konto. Men likevel henla de saken pga bevisets stilling. Etter 2 års etterforskning. Heia politiet i Norge! LEs om saken på www.forbrukerportalen.no

Selskapet fikk også 450.000 kr i bot av Forbrukerrådet, men jeg tviler sterkt på om de har betalt den boten. :nei:

Lenke til kommentar
Noen sier at når kontonummer er kjent så er saken klar. Men rettssystemet i Norge er ikke bra nok. For et par år siden ble jeg også svindlet av Mobilvarehuset. Jeg leverte inn politianmeldelse og Forbrukerrådet leverte inn politianmeldelse. Jeg viste politiet at pengene var satt inn på deres konto. Men likevel henla de saken pga bevisets stilling. Etter 2 års etterforskning. Heia politiet i Norge! LEs om saken på www.forbrukerportalen.no

Selskapet fikk også 450.000 kr i bot av Forbrukerrådet, men jeg tviler sterkt på om de har betalt den boten. :nei:

I Norge prioriterer Politiet de som det er penger i som f.eks de som kjører for fort i trafikken. Dette er nok ikke noe de har funnet på selv men styrt fra øverste hold. Husk at fengslene i Norge renner over og døgnprisen er vel noen tusen pr innsatt....

Lenke til kommentar

du burde ha ringt selger for lenge siden.. mail/sms hjelper lite..

når det gjelder qxl så bør man aldri forhåndsbetale til "ferske" selgere..

håper det løser seg for deg.. hvis du har navn/nummer og det ikke skjer noe innen noen dager så kan du jo kanskje leie inn noen som kan "skremme" han litt :-)

Lenke til kommentar
Har lest gjennom hele tråden og jeg må si at dette hørtes ikke noe særlig ut.

Håper det ordner seg. Har du forresten hørt noe?

har ikke hørt noe. Kontaktet qxl i forrige uke, og dem råder meg til å anmelde han. Jeg prøvde å ringe nummeret jeg fikk fra qxl, men det må være et nummer svindleren hadde funnet på. Da jeg ringte svarte en kvinne telefonen og hun hadde aldri hørt navnet til svindleren. Tror ikke adressen heller er riktig som står oppført på qxl. Svindleren er uansett utestengt fra qxl, men det hjelper meg lite. Fikk forresten en pakke på tirsdag, og den så ut til å være fra svindleren. Den hadde ikke avsendernavn, men jeg vet at den er fra han. Uansett, pakken inneholdt en gammel knust illeluktende pc. Sikker på at den er fra 80 tallet, og det er jo seff langt ifra det jeg bestillte. MEN... Jeg har enda kontonummeret slik at jeg kan spore han opp.............

Lenke til kommentar

betalte du pcen med nettbank? isåfall.. kom det ikke opp navnet til den du satte inn penger til?

gå til din lokale bank hvis ikke.. forklar de situasjonen og si at du trenger navnet på han som solgte.. hvis de ikke vil gi deg det så truer du med å si opp bank kontoen din. hjelper sikkert ikke men.. verdt å prøve..

liten tvil om at du har blitt svindla her..... håper virkelig folk lærer at man aldri skal betale så mye på forskudd..

Lenke til kommentar

btw... stod det poststed på pakken som kom? på stempelet? alt hjelper :-)

btw.. hvis du går inn på forumet til qxl under katerogien "pass på"... og skriver om saken der så er det mulig du kan få litt mer hjelp.. er noen der som jobber for qxl med å sjekke opp svindel o.l

man finner forumet under "tjenester" i menyen.

verdt et forsøk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...