camxer Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) du har jo satt inn pengene på en konto. ta kontakt med politiet så får de i tak i informasjon om personen som du har gitt penger til. Man kan ikke få en konto uten å ha skikkelige personopplysninger Ja, skal gjøre dette om jeg ikke får pengene eller pc`en. Men det er ikke sikkert politiet bryr seg om slike ting. De vil nok si at de har annet å holde på med. Men jeg skal prøve. Du kan jo få info om denne tullingen fra banken, gi dem konto nummeret hans så får du alt du trenger. Jeg har nesten blitt svindlet for ikke så lenge siden. Fant ut at karen bor ikke så langt ifra og kom på besøk . Fikk an til å gi meg det jeg hadde betalt for+pengene jeg hadde brukt på å komme meg der Edit: Du kan alltid ta med deg en black&decker drill og true han med å bore et par hull i kneskålå hans... Endret 29. mai 2005 av camxer Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Aldri forhåndbetal summer du ikke kan leve med å tape. Dette var andre gangen dette skjer deg også? Bekrefeter vel et kjent utsagn: "Ingen blir klok av skade, der ikke var klok fra før" Men ta kontakt med banken å hør om de kan kanselere overføringen, hvis ikke så politiannmelder du han. Endret 29. mai 2005 av Amriden Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Har sendt deg en pm, svar på den. Han har 1 positiv og 1 negativ, men legg merke til at den som er positiv hentet produktet selv. Lenke til kommentar
BKB Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Send en mail/ring til qxl også, de har sikkert vært borti dette før. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Huff Takke meg til å handle på webshopper med orden på sakene. Lenke til kommentar
espenf Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg vitnet nettopp i en rettssak mot en fyr som jeg anmeldte etter at han svindlet meg for litt over 2000 kr på QXL i fjor. Jeg vil anta at han er tiltalt for flere forhold enn dette ene. Så du fikk pengene igjen? Det har nok ikke falt dom i saken enda, så det gjenstår å se. Jeg har i alle fall krevd å få pengene mine tilbake. Lenke til kommentar
ljkhaeljfk Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Posten har ikke lagret kontonummer på oppkrav og liknende pakker =) Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Send en mail/ring til qxl også, de har sikkert vært borti dette før. Beste jeg har hørt idag. Og kjøpe noe som helst på en verdi til over 1000kroner er bare idioti på Qxl. Du får ikkenoe info. Jeg hadde et tilfelle her for 2uker siden. Bror og jeg surfa på Qxl, kjøpte et Hjemmekino anlegg. 1100spenn. Det var jo ikke noe viktig penger, men penger er penger. Så jeg var jo ganske ny, så jeg stilte 6-7spm. Han svarte. Så sa han at han ikke ville svare på fler mailer. Etter at jeg hadde fått pakka la han meg i den slemme "svartelisten. Jeg fikk verken mail eller telefon nummer, hjemmeside, navn ellerno. Sendte mail til Qxl. Det er det dummeste jeg har gjort. Dem klaga på meg fordi jeg ikke hadde spart på mailen fra ham, og derfor ikke hadde mail addressa hans. Men det var jo lite vits, han svarer jo ikke anyway. Eneste jeg kunne kjøre er å gi han en såkalt "negativ karakter". Men 1negativ kommentar mellom 4500 andre posetive og negtative kommentarer, vil noen neppe lese min. Qxl er tafatt ! Og det er MaxPrice.As å Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Det registreres ikke avsendernavn og mottakernavn på pakker fra privatpersoner. Men Posten kaster ikke kvitteringene sine. Har han sitt på det reine og bare har "mista" kvitteringa på at han har sendt pakka så kan han bare gå på postkontoret og si hvilken dag han sendte det så er det ikke noe problem å ordne kopi av kvitteringa. men dette forutsetter jo at man får tak i selger da.... Lenke til kommentar
hosthus Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Leser denne tråden med sterk medfølelse.... Driver selv å kontakter en vrang selger. Kjøpte en "Qtek s100 med kvittering" på finn.no for en tid tilbake. Jeg betalte de 4000 kronene, og fikk telefonen ganske raskt, problemet var bare at både kvitteringen og noe av originalutstyret manglet. Særlig kvittering er helt avgjørende å ha, så jeg sendte mail og ba om å få den. Fikk beskjed om at han hadde glemt å sende med dette, og ville sende det straks. Så gikk det 1 måned... Jeg sendte mailer og ringte og sendte sms. Ingen svar. Da truet jeg med politianmeldelse, og da svarte han at han skulle sende kvitteringen snarest.. Nå har det gått over 2 uker siden hans siste livstegn, og jeg har ikke fått noen kvittering. Har derfor kontaktet politiet, og de sier at svindel er svindel, og jeg kan bare politianmelde forholdet, men de ba meg gi selger en siste sjanse, noe han fikk idag.... Følger spent med på fortsettelsen her, og håper du får pc/pengene tilbake! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Leser denne tråden med sterk medfølelse.... Driver selv å kontakter en vrang selger. Kjøpte en "Qtek s100 med kvittering" på finn.no for en tid tilbake. Jeg betalte de 4000 kronene, og fikk telefonen ganske raskt, problemet var bare at både kvitteringen og noe av originalutstyret manglet. Særlig kvittering er helt avgjørende å ha, så jeg sendte mail og ba om å få den. Fikk beskjed om at han hadde glemt å sende med dette, og ville sende det straks. Så gikk det 1 måned... Jeg sendte mailer og ringte og sendte sms. Ingen svar. Da truet jeg med politianmeldelse, og da svarte han at han skulle sende kvitteringen snarest.. Nå har det gått over 2 uker siden hans siste livstegn, og jeg har ikke fått noen kvittering. Har derfor kontaktet politiet, og de sier at svindel er svindel, og jeg kan bare politianmelde forholdet, men de ba meg gi selger en siste sjanse, noe han fikk idag.... Følger spent med på fortsettelsen her, og håper du får pc/pengene tilbake! prøv å ring Dangaard eller Brightpoint. De kan kanskje fortelle deg hvem som kjøpte enheten av dem. Så kan du snakke med butikken og be om kvittering der. Lenke til kommentar
twister8310 Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Send en mail/ring til qxl også, de har sikkert vært borti dette før. Har prøvd dette før i november da jeg kjøpte noe på oppkrav til flere tusen. Det jeg fikk var bare skrot. Jeg prøvde å få pengene tilbake, men neida. Jeg kontaktet qxl men de sa bare at vi måtte kontakte rådgiver. Ikke stort av hjelp å få av qxl må jeg si. De utestengte ikke en gang brukeren fra qxl Endret 29. mai 2005 av twister8310 Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 For å sette over penger til en konto må man ha et konto nr. Også navn osv... Dermed skjønner jeg ikke hvordan folk kan "godta" å bli svindlet... Når man har adresse, navn osv... så er det ikke så vanskelig å få tak i personen som har prøvd å svindle. Det er værre når man godtar postoppkrav og får en sandsekk i posten... Derfor synes jeg det faktsik er bedre å betale pengene til en konto. Når man betaler på posten blir pengene overført til selgers konto, så det er ikke noe mer usikkert å få sendt det i postoppkrav Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Det som også kan være positivt med oppkrav, er at enkelte steder, hvis du spør pent så kan du åpne pakken og se at du virkelig har fått tilsendt det du skal ha før du betaler. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Nå er det mandag... Har det skjedd noe mer? Lenke til kommentar
formann Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Så lenge du ikke har kvittert ut pakken kan han ikke påstå at du har fått den. Man må signere i det man henter pakken, og det med god grunn. Han kan påstå at posten må ha rotet bort pakken, men da må han vise frem kvitteringen sin. (Samme lappen som sporingsnr står på) Du kan bevise at du har betalt, men han kan ikke bevise at du har mottat pakken. Juridisk sett har du en god sak. Men.. for guds skyld. Ring banken ASAP, og få Navn, Adresse osv. Ingen her inne kan hjelpe deg. Desverre. Du må ta tak i dette selv. Endret 30. mai 2005 av formann Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Nr1. ikke kjøp laptop eller andre dyre saker på QXL, virker det for godt til å være sant, er det ofte det... Nr2. ALDRI forhåndsbetal over 2000kr, det kan alltid bite deg i ræva. Nr3. Anmeld han, det hjelper strengt lite å true folk... Anmeld han med en gang, hadde han hatt maskinen hadde han nok sendt den, siden han ikke har sendt den tviler jeg på at han i det heletatt har den, ergo, det hjelper lite å true han. Lenke til kommentar
adale Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Jeg har gjort samme tabben som deg, men i forbindelse med kjøp av mobil fra Mobyzone på Finn.no. Det står 5-10 dagers leveringstid. Bør jeg politianmelde så snart 10 dager er gått? Lenke til kommentar
twister8310 Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Nå er det mandag... Har det skjedd noe mer? nix, har ikke fått pc, eller svar på noen av e-postene. Skal ringe hestkuken om en stund. Lenke til kommentar
twister8310 Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Jeg har gjort samme tabben som deg, men i forbindelse med kjøp av mobil fra Mobyzone på Finn.no. Det står 5-10 dagers leveringstid. Bør jeg politianmelde så snart 10 dager er gått? Ja, det ville jeg gjort om jeg ikke har fått varen, eller pengene tilbake. Endret 30. mai 2005 av twister8310 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå