hanekam Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Men igjen, har man navn, tlf, adresse så er det ikke noe problem, mener jeg. *finne frem balltre* Dette var foressten min 1500post (offesielt) fra meg er med på balltre jeg også.. har et av metall.. og er rimelig svær. bare si i fra så tar vi'n. Lenke til kommentar
grevsoda Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 men tror dere d på finn er sikkert, reelt? jeg lurer på å kjøpe derfra...er jo ganske billig Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 men tror dere d på finn er sikkert, reelt? jeg lurer på å kjøpe derfra...er jo ganske billig Les linken jeg la ut. Selv syns jeg det virker litt for billig, litt for gode priser. Er også flere som har sendt mail uten å ha fått svar. Hvis de sender i oppkrav så kunne jeg vurdert å kjøpe, men er tvilsom. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Hvis du ikke får det du har betalt for, og du er helt sikker på at du har blitt svindlet bør du anmelde saken til politiet. Hvis de ikke er i stand til å sette i verk tiltak for å få tilbake eiendommen som svindleren urettmessig mottok fra deg, er du desverre nødt til å ta saken i egne hender. I første omgang bør du prøve å få kontakt med svindleren for å finne en rimelig løsning. Hvis ikke det når frem, er det bare å legge ut alle personopplysningene. Politiet vil selvsagt ikke bry seg med at du gjør det, selv om du mot all formodning skulle bli anmeldt: Hvis de ikke engang er kapable nok til å hanskes med initiativtaker, blir det å gå til angrep på offeret som å pisse i motvind. Han smiler nok ikke når et dusin illsinte nerder kommer for å "modde" litt med dremelen Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Han smiler nok ikke når et dusin illsinte nerder kommer for å "modde" litt med dremelen Enig! hva med en Doom3 mod? Fryktelig synd at folk gjør sånn. Jeg personlig har alltid tatt forhåndsbetaling, og ingen av kundene mine har noen gang klaget på ting. Jeg foretrekker egentlig å forhåndsbetale, fordi da har du et kontonummer du kan spore opp, og som en sa tidligere; i postoppkrav kan du få en pose med sand eller liknende. Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) Skal følge med på denne tråden, for jeg føler virkelig med deg. EDIT: slettet noe der, som kanskje vart litt for useriøst Endret 28. mai 2005 av Alph3z Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Seriøst folkens, hadde et lignende scenario for et par uker siden, jeg sendte en pakke, sendte pakkesporing, dro på en tur til England. Da jeg kom tilbake var det ca 20 eposter i innboksen min fra samme type, jeg hadde sendt feil postsporing nr. Den siste eposten var fulll av beklagelser, vent noen dager før du begynner å lade hagla. Håvard Ps! I eposten finner du IP info fra bruker, klargjør alt for politet hvis du er i tvil, det gjør jobben deres lettere. Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Er jo nå over 1 uke siden pcn skulle ha blitt levert på postkontoret Jeg hadde ihvertfall henta hagla ned fra loftet, og hatt kruttet klart. Men en pakke burde nå frem i løpet av en uke. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Tror ikke det nytter noe særlig å snakke om trusler om å ta fyren, det ender bare opp med at tråden blir stengt. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) Jeg vil få lov å poste en liten formaning til de ivrigste her: 1. Vi godtar ikke at folk henges ut med fullt navn, adresse og telefonnummer her, uansett hva man tror de måtte ha gjort. Det har skjedd tidligere her i saker hvor det hele har vist seg å være en misforståelse. Forumet er ingen gapestokk. 2. Hvis dere vil diskutere balltrær av ulike materialer så kan dere sikkert lage en tråd om det et eller annet sted. Men så snart denne tråden utvikler seg til "La oss dra hjem til ham og banke på døra", blir denne tråden stengt. For trådstarters skyld, hold dere på matta og diskuter dette litt seriøst. Geir Endret 29. mai 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
espenf Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Hjelper lite å anmelde saken. Jeg og mange andre ble svindlet på QXL for noen år tilbake. Det var snakk om beløp opptil 100000,- eller og det skjedde ingenting. Det stemmer. Når politiet ikke engang velger å ta av seg forbrukerkjøp av høy verdi, så tviler jeg på at de tar seg av auksjoner/bruktkjøp på en bedre måte. Jeg vitnet nettopp i en rettssak mot en fyr som jeg anmeldte etter at han svindlet meg for litt over 2000 kr på QXL i fjor. Jeg vil anta at han er tiltalt for flere forhold enn dette ene. Lenke til kommentar
twister8310 Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Hjelper lite å anmelde saken. Jeg og mange andre ble svindlet på QXL for noen år tilbake. Det var snakk om beløp opptil 100000,- eller og det skjedde ingenting. Det stemmer. Når politiet ikke engang velger å ta av seg forbrukerkjøp av høy verdi, så tviler jeg på at de tar seg av auksjoner/bruktkjøp på en bedre måte. Jeg vitnet nettopp i en rettssak mot en fyr som jeg anmeldte etter at han svindlet meg for litt over 2000 kr på QXL i fjor. Jeg vil anta at han er tiltalt for flere forhold enn dette ene. Så du fikk pengene igjen? Lenke til kommentar
DeVille_83 Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) Når det handler om så mye penger må det da være mulig å hente vare selv? Jeg kjøre en gang fra vestfold til Karmøy for å hente en tandberg radio som faren min kjøpte på qxl... Da er man sikker Solgte nettopp en bærbar på qxl selv, jeg ga han fritt valg, kunne betale på konto eller kontant ved henting. Han satte inn på konto og hentet maskinen neste dag, trenger ikke være vanskeligere enn det. Men selv ville jeg heller betalt kontant ved henting... da er man mer sikker Endret 28. mai 2005 av DeVille_83 Lenke til kommentar
sveinar Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 men steike ta da kjære trådstarter (les ), andre gangen sier du? håper du får pc eller penger, har du tlfnr får du sikkert lurt ut navnet på kundesenteret til et eller anna teleselskap. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Om han har mottatt pengene og du ikke får pc'en, så har du iallefall riktig kontonummer. Jeg vet ikke hvor man må ta kontakt for å få personopplysninger fra et kontonummer, men det kan være verd å finne ut. Om du anmelder det, så synes jeg det rart om politiet ikke kan spore opp et kontonummer i en norsk bank.. Endret 29. mai 2005 av kjaks Lenke til kommentar
underground Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Når man skriver inn et kontonummer og skal betale på nettbank så får man jo opp navnet på personen/firmaet man betaler til. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Da tror jeg at posten kan bekrefte at det ikke er blitt sendt en pakke til meg med hans navn som avsender. Det registreres ikke avsendernavn og mottakernavn på pakker fra privatpersoner. Det eneste man kan finne ut om mottaker er postnummeret til postkontoret/pib der pakken er levert inn. På mottaker registreres kun postnummer. Har problemer med å skjønne at du var villig til å gi bort så mye penger til en person som du knapt nok vet eksisterer. Hvertfall når du har en dårlig erfaring fra før. En god regel er å ikke betale mer på forskudd enn det du har råd til å miste. Lenke til kommentar
The 5 element Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Eg bestilte 2 skjermer frå norek/komplett. Dei vart begge sendt på torsdag, den eine var framme på lørdagen, og den andre kom ikkje før fredagen etter. Hadde blitt feilsendt til Trondheim, tilbake til Oslo før den begynte på reisa mot vest. Så posten kan rote ting grundig til. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Jo, men så lenge sendingsnummeret ikke er inne i systemet, så er det svært lite sansynlig at pakken er innlevert. Lenke til kommentar
eivind04 Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Mottok noe jeg hadde kjøpt av en privatperson på nettet i postoppkrav, dere sier at det ikke finnes kontonummer på oppkravssendingen. Det vil dere vel få på kvitteringa ved betaling da sender må sette inn kontonummeret som posten skal overføre pengene til. Så hvis Dere ikke har kontonummeret har ihvertfall posten det når pakker sendes i oppkrav. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå