twister8310 Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Auda. Er dette en fyr som har ein nettbutikk uten internettside (!) kalt mobyzone? Se link under http://finn.no/finn/bap/object;pdc=1117289...k17919162&pos=1 Svar da mann Nei, brukeren heter Henning1234 , og er medlem på qxl.no Lenke til kommentar
Apanonar Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Eg spør deg igjen.. er dette ein i frå Oslo, mobyzone...?? det er ei annonse på Finn.no.... http://finn.no/finn/bap/object;pdc=1117289...k17919162&pos=1 Nei det er en bruker på qxl.no Men det kan jo vere ein og samme personen som tjener på å svindle folk. Det er mange drittsekker der ute. Ikkje betal til noen dere ikke vet hvem er før dere har fått vara, det sier seg egentlig selv. For på auksjon eller bruktmarked teller jo hverken Angrerettlova eller forbrukerkjøpslova. Og visst dere har insiders i politiet, få navnet sjekket opp. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 du har jo satt inn pengene på en konto. ta kontakt med politiet så får de i tak i informasjon om personen som du har gitt penger til. Man kan ikke få en konto uten å ha skikkelige personopplysninger Lenke til kommentar
Tha Mastah Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Jeg husker når QXL gikk fra å være gratis til å ta seg GODT betalt for hver vare som blir solgt (han som solgte deg denne pcen må vel ut med 4-500 i salgsprovisjon) Uansett... fordelen med at de skulle ta seg betalt var at det ble opprettet noe de kalte "QXL forsikring" som skulle dekke tapet til folk som ble svindlet. Selgeren måtte ha 3 eller flere pluss-karakterer og ingen minus-karakterer om jeg husker rett. Dette er jo noe du kan undersøke.. Lykke til Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 En fordel å se i karakterboka hans også. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Når det gjelder snakk om Mobyzone så kan dere klikke på denne linken -> http://forum.amobil.no/index.php?showtopic=423971 Lenke til kommentar
twister8310 Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 du har jo satt inn pengene på en konto. ta kontakt med politiet så får de i tak i informasjon om personen som du har gitt penger til. Man kan ikke få en konto uten å ha skikkelige personopplysninger Ja, skal gjøre dette om jeg ikke får pengene eller pc`en. Men det er ikke sikkert politiet bryr seg om slike ting. De vil nok si at de har annet å holde på med. Men jeg skal prøve. Lenke til kommentar
twister8310 Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Jeg husker når QXL gikk fra å være gratis til å ta seg GODT betalt for hver vare som blir solgt (han som solgte deg denne pcen må vel ut med 4-500 i salgsprovisjon) Uansett... fordelen med at de skulle ta seg betalt var at det ble opprettet noe de kalte "QXL forsikring" som skulle dekke tapet til folk som ble svindlet. Selgeren måtte ha 3 eller flere pluss-karakterer og ingen minus-karakterer om jeg husker rett. Dette er jo noe du kan undersøke.. Lykke til Han har fått 1 minuskarakter, men det var etter at jeg kjøpte pc`en. Da jeg kjøpte pc`en hadde han ikke karakterer, noe som jeg ikke tenkte på å undersøke. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Hjelper det i det hele tatt å anmelde saken? TV 2 hjelper deg hadde en sak om et forbrukerkjøp der vedkommende aldri mottok sin bærbare PC til 15000 kr, men da sa politiet at de ikke kunne ta seg av gjenstander av så "lav" verdi. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Hjelper lite å anmelde saken. Jeg og mange andre ble svindlet på QXL for noen år tilbake. Det var snakk om beløp opptil 100000,- eller og det skjedde ingenting. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Hjelper lite å anmelde saken. Jeg og mange andre ble svindlet på QXL for noen år tilbake. Det var snakk om beløp opptil 100000,- eller og det skjedde ingenting. Det stemmer. Når politiet ikke engang velger å ta av seg forbrukerkjøp av høy verdi, så tviler jeg på at de tar seg av auksjoner/bruktkjøp på en bedre måte. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 tja.. kom nye lover og regler for auksjonssalg på nettet ved juletider. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Det var heller ikke mye hjelp å få av QXL. Eneste de tenker på er penger. Har nå kuttet ut QXL helt. Lenke til kommentar
chil Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 gi oss litt opplysninger om han, så samler vi de sterkeste nerdene her på forumet. og tatooerer hw.no i panna hans! nei seriøst, du har jo opplysninger om han..gjør noe av det! å anmelde han kan hjelpe, kan være politiet ringer han..å det skremmer han helt sikkert. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Ja, men ting kan uansett være vanskelige å bevise for politiet. Det kan bli ord mot ord. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) Men igjen, har man navn, tlf, adresse så er det ikke noe problem, mener jeg. *finne frem balltre* Dette var foressten min 1500post (offesielt) fra meg Endret 28. mai 2005 av eunaas Lenke til kommentar
twister8310 Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Ja, men ting kan uansett være vanskelige å bevise for politiet. Det kan bli ord mot ord. Det tror jeg ikke. Jeg har tatt vare på alle epostene. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Ja, men ting kan uansett være vanskelige å bevise for politiet. Det kan bli ord mot ord. Det tror jeg ikke. Jeg har tatt vare på alle epostene. Ja, men hva om han fremdeles tviholder på at han har sendt pakken? Lenke til kommentar
twister8310 Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Ja, men ting kan uansett være vanskelige å bevise for politiet. Det kan bli ord mot ord. Det tror jeg ikke. Jeg har tatt vare på alle epostene. Ja, men hva om han fremdeles tviholder på at han har sendt pakken? Da tror jeg at posten kan bekrefte at det ikke er blitt sendt en pakke til meg med hans navn som avsender. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Forresten, flytter denne. Selv om det er en bærbar PC du har kjøpt, så hører ikke denne til under kategori for bærbare PCer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå