Gå til innhold

HJELP! Jeg har kjøpt en bærbar på auksjon.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eg spør deg igjen.. er dette ein i frå Oslo, mobyzone...?? det er ei annonse på Finn.no....

http://finn.no/finn/bap/object;pdc=1117289...k17919162&pos=1

Nei det er en bruker på qxl.no

Men det kan jo vere ein og samme personen som tjener på å svindle folk. Det er mange drittsekker der ute. Ikkje betal til noen dere ikke vet hvem er før dere har fått vara, det sier seg egentlig selv. For på auksjon eller bruktmarked teller jo hverken Angrerettlova eller forbrukerkjøpslova. Og visst dere har insiders i politiet, få navnet sjekket opp.

Lenke til kommentar

Jeg husker når QXL gikk fra å være gratis til å ta seg GODT betalt for hver vare som blir solgt (han som solgte deg denne pcen må vel ut med 4-500 i salgsprovisjon) Uansett... fordelen med at de skulle ta seg betalt var at det ble opprettet noe de kalte "QXL forsikring" som skulle dekke tapet til folk som ble svindlet. Selgeren måtte ha 3 eller flere pluss-karakterer og ingen minus-karakterer om jeg husker rett. Dette er jo noe du kan undersøke..

Lykke til

Lenke til kommentar
du har jo satt inn pengene på en konto. ta kontakt med politiet så får de i tak i informasjon om personen som du har gitt penger til. Man kan ikke få en konto uten å ha skikkelige personopplysninger

Ja, skal gjøre dette om jeg ikke får pengene eller pc`en. Men det er ikke sikkert politiet bryr seg om slike ting. De vil nok si at de har annet å holde på med. Men jeg skal prøve.

Lenke til kommentar
Jeg husker når QXL gikk fra å være gratis til å ta seg GODT betalt for hver vare som blir solgt (han som solgte deg denne pcen må vel ut med 4-500 i salgsprovisjon) Uansett... fordelen med at de skulle ta seg betalt var at det ble opprettet noe de kalte "QXL forsikring" som skulle dekke tapet til folk som ble svindlet. Selgeren måtte ha 3 eller flere pluss-karakterer og ingen minus-karakterer om jeg husker rett. Dette er jo noe du kan undersøke..

Lykke til

Han har fått 1 minuskarakter, men det var etter at jeg kjøpte pc`en. Da jeg kjøpte pc`en hadde han ikke karakterer, noe som jeg ikke tenkte på å undersøke.

Lenke til kommentar
Hjelper lite å anmelde saken. Jeg og mange andre ble svindlet på QXL for noen år tilbake. Det var snakk om beløp opptil 100000,- eller og det skjedde ingenting.

Det stemmer. Når politiet ikke engang velger å ta av seg forbrukerkjøp av høy verdi, så tviler jeg på at de tar seg av auksjoner/bruktkjøp på en bedre måte.

Lenke til kommentar

gi oss litt opplysninger om han, så samler vi de sterkeste nerdene her på forumet. og tatooerer hw.no i panna hans!

nei seriøst, du har jo opplysninger om han..gjør noe av det! å anmelde han kan hjelpe, kan være politiet ringer han..å det skremmer han helt sikkert.

Lenke til kommentar
Ja, men ting kan uansett være vanskelige å bevise for politiet. Det kan bli ord mot ord.

Det tror jeg ikke. Jeg har tatt vare på alle epostene.

Ja, men hva om han fremdeles tviholder på at han har sendt pakken?

Da tror jeg at posten kan bekrefte at det ikke er blitt sendt en pakke til meg med hans navn som avsender.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...